Mijn Series +

Star Wars: The Clone Wars - Seizoen 5 (2012-2013)

Actie / Animatie

ontwikkeld door George Lucas
met de stemmen van James Arnold Taylor, Matt Lanter en Ashley Eckstein

Terwijl het heelal geteisterd wordt door de Clone Wars, trachten de Jedi-ridders de orde te handhaven en de vrede te herstellen. Steeds meer stelsels vallen ten prooi aan de duistere kant en de Galactische Republiek dreigt te bezwijken onder de druk van de Separatisten en hun onuitroeibare droïdeleger..

1. Revival
  18. The Jedi Who Knew Too Much
  19. To Catch a Jedi
  20. The Wrong Jedi

avatar van legian
De serie doet hier even een stapje terug in kwaliteit. Het begin haalt het niet bij de latere afleveringen en voelen wat verplicht aan. Het levert wel mooie ontwikkelingen op voor Ahsoka. Het stuk met de padawans die hun lightsaber moeten maken is vermakelijk maar voelt wat verplicht aan als Hondo erbij betrokken raakt. Helaas krijgen we hier ook weer een trage verhaallijn met droids die niets toevoegt.

Gelukkig keert Maul hier weer terug en dit keer in combinatie met de Mandalorians. Het levert mooie beelden op en geeft een reden om The Emperor in actie te mogen zien. Ik heb daar optimaal van genoten.
De volgende verhaallijn is echter nog sterker. Het onderzoek van Ahsoka en Anakin naar de aanslag op de Jedi Temple levert een prachtig voorbeeld van het falen van de Jedi Order op. Met als afsluiting dat Ahsoka de boel niet meer vertrouwd.

De laatste twee verhaallijnen worden ook erg geholpen door de betere kwaliteit in de animatie. De beelden en vooral de gevechten zijn regelmatig een genot om te zien. Het is jammer dat de serie zo lang nodig heeft om tot deze kwaliteit te komen. En dat er nog regelmatig filler episodes te vinden zijn. Gelukkig staan daar wel boeiende en uitgewerkte personages tegenover.