Mijn Series +

Star Wars: The Clone Wars - Seizoen 4 (2011-2012)

Actie / Animatie

ontwikkeld door George Lucas
met de stemmen van James Arnold Taylor, Corey Burton en Dee Bradley Baker

Terwijl het heelal geteisterd wordt door de Clone Wars, trachten de Jedi-ridders de orde te handhaven en de vrede te herstellen. Steeds meer stelsels vallen ten prooi aan de duistere kant en de Galactische Republiek dreigt te bezwijken onder de druk van de Separatisten en hun onuitroeibare droïdeleger..

1. Water War
  20. Bounty
  21. Brothers
  22. Revenge
avatar van legian
De serie zet hier de stijgende lijn door. Het begin heeft even tijd nodig, maar met de introductie van Krell gaat de kwaliteit ook omhoog. Erg interessant om te zien hoe de Clones het beleven en hoe ze eigenlijk vast zitten in hun programma. Ondertussen bied Krell een mooi beeld dat lang niet alle Jedi zo goed bezig zijn.

Ook de verhaallijn waar Obi-Wan undercover gaat was erg tof om te zien. Hoewel ik het niet geheel in het verhaal vond passen om dit door hem te laten doen lever het wel enkele mooie momenten op. Tot slot waar ik echt op heb gewacht. De aanval van Grievous op Dathomir, de introductie van Maul (toch wel een persoonlijke favoriet van de franchise) en de ontwikkeling van Ventress zijn erg sterk. Daarmee weet dit seizoen meer sterke verhalen achter elkaar te leveren dan de voorgaande seizoenen.