Mijn Series +

Star Wars: The Clone Wars - Seizoen 7 (2020)

Actie / Animatie

ontwikkeld door George Lucas
met de stemmen van Matt Lanter, James Arnold Taylor en Ashley Eckstein

Terwijl het heelal geteisterd wordt door de Clone Wars, trachten de Jedi-ridders de orde te handhaven en de vrede te herstellen. Steeds meer stelsels vallen ten prooi aan de duistere kant en de Galactische Republiek dreigt te bezwijken onder de druk van de Separatisten en hun onuitroeibare droïdeleger..

1. The Bad Batch
  10. The Phantom Apprentice
  11. Shattered
  12. Victory and Death

avatar van legian
De eerste verhaallijn is een mooie doorzetting van eerder verhalen in de serie. De focus op de Clones maakt ze meer dan simpelweg kanonnenvoer wat ze in de films zijn. Hoewel het verhaaltechnisch niet het meest hoogstaande stuk is, weten Rex en Echo zeker te boeien. Het levert daarnaast enkele prachtige beelden op. Het is duidelijk te zien dat de kwaliteit voor dit seizoen ook weer omhoog is gegaan. De gevechten in de ruimte en exploderende schepen zien er fenomenaal uit.

De tweede verhaallijn is helaas weer een stapje achteruit. Het is niet slecht, maar voelt vooral onnodig aan. Het is weinig boeiend en doet iets teveel aan Solo denken. Er is een moment van opleving als de gevolgen van de acties van de Jedi worden behandeld, maar daar wordt helaas te weinig mee gedaan. Dankzij de uitstekende animatie dit seizoen ziet het er allemaal prachtig uit. Maar het staat in schril contrast met de verhaallijn die hierop volgt.

De derde en afsluitende verhaallijn is namelijk een van de beste momenten die Star Wars weet te bieden. De toon is van het begin af aan een stuk serieuzer en al snel wordt duidelijk waarom. We zitten namelijk midden in de film Revenge of the Sith. De inleiding met Maul is heerlijk om te zien en levert de beste light-saber gevechten van de serie die zich makkelijk kunnen meten met het werk in de films. Het zijn echter de laatste twee die de grootste impact maken. De uitvoering van Order 66 raakt ook Ahsoka. Rex en zijn team die speciaal voor Ahsoka hun helmen hebben geverfd keren zich tegen haar. Het levert een prachtig en pijnlijk moment. En dan hebben we natuurlijk ook nog Maul die zich eventjes mag uitleven, ditmaal zonder light-saber maar dat lijkt hem niet te deren.

Met dit seizoen weet de serie serieus indruk te maken en de liefde voor star wars weer aan te wakkeren. De laatste vier afleveren behoren tot de beste momenten van Star Wars. Iets wat de makers zelf ook gerealiseerd moeten hebben. De hele presentatie is gemaakt om op het grote scherm te zien. Iets dat ik er zeker voor over gehad zou hebben. Het prachtige einde, waar Ahsoka tegenover de helmen van haar troopers staat is aangrijpend. Het geeft een prachtig einde aan een serie die van ver is gekomen. En het doet verlangen naar meer.

Het is daarom jammer dat Disney het in serie vorm wel kan (ook the Mandalorian is erg sterk namelijk) maar in film formaat maar niet weet waar te maken.

avatar van LikeAJedi
Zelf ben ik absoluut geen fan van The Clone Wars series. Ik vind het vooral iets te childish op sommige afleveringen/seizoenen na. Moet ook toegeven dat ik absoluut niet alle seizoenen heb gezien, alleen deze moest ik toch wel écht zien omdat het voor een gedeelte afspeelt in ROTS, mijn favoriete film van de franchise en omdat Maul er episch uitzag in de trailer.

Dit seizoen is voor mij absoluut het beste seizoen wat ik van TCW heb gezien. Het is ook best mainstream ten opzichte van de andere seizoenen die toch wat meer voor kinderen bedoeld waren. Ook de kwaliteit van dit seizoen ziet er erg goed uit.

De eerste 2 afleveringen beginnen goed, daarna zakt het toch wat in en vond ik het niet heel interessant. Tot aflevering 9 waar we in eens midden in ROTS zitten. Vanaf dan tot aflevering 12 raakt de serie echt een hoog niveau en zat ik constant geboeid te kijken en met name Maul was écht episch. Ik ben een groot fan van Maul, het is mijn favoriete personage en ik was helemaal hyped toen ik hoorde dat Ray Park de choreografie van Maul had gedaan in het gevecht tegen Ahsoka. Dat gevecht was overigens direct het beste gevecht wat ik in de gehele serie heb gezien. Het had emotie spanning en een goed gechoreografeerd gevecht. Ook alle veldslagen waren erg vet en zagen er echt goed uit voor een animatie serie.

Al met al is dit seizoen wel echt het kijken waard als je een Star Wars fan bent, maar net als ik niks hebt met TCW series. Is dit seizoen toch wel van een hoger niveau als de voorgaande seizoenen.

7.5