ad
  • 8.077.111 stemmen

Rick and Morty - Seizoen 2 (2015)

Show titel: Rick and Morty

Seizoenen: 4 seizoenen

Afleveringen: 10

Datum van release: zondag 26 juli 2015

• Netflix Bekijk seizoen 2 via Netflix
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Rick and Morty

Afleveringen Seizoen 2 (2015)

1. 1. A Rickle In Time

Wanneer Rick de stilgezette tijd weer start, heeft dit grote gevolgen. Jerry en Beth proberen het leven van een hert te redden.

2. 2. Mortynight Run

Morty probeert het leven van een alien te redden. Jerry wordt gedropt in een intergalactisch dagverblijf voor Jerry's.

3. 3. Auto Erotic Assimilation

Rick volgt een noodsignaal van een ex, een "hive mind" organisme genaamd Unity. Jerry en Beth vinden een bunker van Rick onder hun garage.

4. 4. Total Rickall

De familie zit gevangen in huis, samen met een groeiend aantal buitenaardse parasieten, die in staat zijn om herinneringen te implanteren. De Smiths moeten uit zien te vinden welke van deze wezens echt zijn, en welke niet.

5. 5. Get Schwifty

Een gigantisch hoofd daalt neer op aarde. Rick en Morty moeten de wereld redden door mee te doen aan een intergalactische talentshow. Jerry en Beth sluiten zich aan bij een nieuwe religie.

6. 6. The Ricks Must Be Crazy

Rick en Morty reizen naar de accu van hun auto, waar Rick een universum heeft gemaakt dat hem energie levert. Summer blijft achter in de auto, en moet zien te overleven.

7. 7. Big Trouble In Little Sanchez

Rick transformeert in het lichaam van een tiener om een vampier te vinden. Beth en Jerry werken aan hun huwelijk.

8. 8. Interdimensional Cable 2: Tempting Fate

Jerry belandt in een buitenaards ziekenhuis, waar een groot offer van hem wordt verlangd. Rick en Morty kijken weer tv-programma's uit parallelle universums.

9. 9. Look Who's Purging Now

Rick en Morty belanden op een planeet waar een jaarlijks moordfestijn plaatsvindt.

10. 10. The Wedding Squanchers

Tammy en Birdperson gaan trouwen. De familie Smith moet diverse tegenslagen verwerken.

avatar van Inland Rabbit

Inland Rabbit

Naast Gravity Falls mijn favoriete animatieserie van het moment. Beide creators zijn ook fan van elkaars werk en dat is begrijpelijk. Gravity Falls zou dan wel een kinderserie moeten voorstellen, die is al net zo geschift en depressief als deze Rick and Morty.

Seizoen 2 doet er qua zwarte humor nog een schep bovenop, met zelfmoordneigingen, relatieproblemen, rassenhaat en een bizarre cameo van bijvoorbeeld Werner Herzog. Geweldig!

avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

Iets minder fris en origineel dan het eerste seizoen, maar de afleveringen zijn onverminderd scherp geschreven. Wel heb ik het idee dat Rick als personage wat meer uitgediept tot de soort klootzak waar je alleen van kan houden. Ook een fijne cliffhanger aan het einde die doet snakken naar het derde seizoen.

Rick en Morty is echt een geweldige serie die voorlopig niet te overtreffen valt. De komedie is altijd spot-on, de karakters zijn zeer leuk en het stemacteerwerk is perfect. Ook leuk dat ze internet-bekendheid Egoraptor een stem hebben laten inspreken in de laatste aflevering. Heb al zin in het nieuwe seizoen .4,5*

avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

De twee beste franchises in één mobiele game: Rick and Morty mobile game Pocket Mortys parodies Pok?mon • Eurogamer.net

avatar van ArthurDZ_mm

ArthurDZ_mm

Total Rical een van mijn favoriete episodes ooit, in eender welke serie. Heerlijke mindfuck met een even mooie als hilarische conclusie! Ook de Roy: A Life Well Lived-scene (geen idee meer uit welke aflevering) is geweldig. Kortom, een echte topserie! Laat seizoen 3 maar komen!

avatar van legian

legian

En ook deze is nu op netflix te vinden, vandaag maar eens mee beginnen dan.

avatar van legian

legian

Ondertussen ook afgerond, gaat toch snel met maar 10 afleveringen.

Het is weer een doldwaas, bizar en heerlijk seizoen. Het einde is toch best bijzonder waarbij Rick zich opoffert voor zijn familie. Dat laat toch wel zien dat er meer in hem zit dan de lakse dronkaard. Ik ben dan ook benieuwd hoe ze dat in het volgende seizoen op gaan pakken.

Het blijft een heerlijke serie.

avatar van Esteban

Esteban

Over het algemeen even sterk als het voorgaande seizoen. 'k Heb het wel voor deze reeks. Het absurde in combinatie met het inventieve, fijne humor.

Al is er één iets wat mij tegen hield om 4 sterren uit te delen. Aflevering 8. Net als in die bepaalde episode uit seizoen 1 voelde dit als puur opvulsel, heel flauw ook.

Niettegenstaande zeer benieuwd naar het vervolg, want de overige afleveringen gingen van goed naar geniaal.

avatar van brawljeff

brawljeff

Nog maar net gestart met het tweede seizoen en kan nu al zeggen dat de tweede aflevering, Mortynight Run, tot nu toe mijn favoriet uit de serie is. Wat is die aflevering briljant geschreven zeg. Mooi eerbetoon ook aan David Bowie.

Net één van de allergekste stukjes tv gezien in mijn leven. Aflevering 8. Heb een paar scènes 4 keer moeten herbekijken om ten volle te beseffen wat ik net gezien had. Daarenboven was het moeilijk om tussen de tranen door het einde te zien.

The Personal Space Show

Of ook de 'emotional manipulation to keep Summer safe'

Eén woord: geniaal. Blijft het seizoen even goed dan verhoog ik naar 5*

avatar van brawljeff

brawljeff

Wat een heerlijke serie is dit toch ook. Hoe meer ik hiervan zie, hoe grappiger het wordt. Het is voor mij nu een beetje hetzelfde als toen ik twaalf jaar geleden South Park ontdekte, wat ik nu overigens weinig meer aan vind. De humor is scherp en de verhalen zijn bijzonder origineel.

Ditmaal blinken de bij-personages ook wat meer uit, bijvoorbeeld Jerry, Bird Person en Mr. Poopybutthole. Uiteraard stelen Rick en Morty zelf de show met hun absurde stemmen en geboer. Benieuwd naar het vervolg met deze cliffhanger.

avatar van Black Math

Black Math

Rick and Morty blijkf een leuke serie waarin op fantastische wijze met science fiction gespeeld wordt zonder het een moment serieus te nemen.

Dit seizoen is wel een tikkeltje minder dan het vorige seizoen. Een aantal mindere afleveringen zoals Get Schwifty en Interdimensional Cable 2: Tempting Fate, terwijl ik een soortgelijke episode als de laatstgenoemde in het eerste seizoen wel kon waarderen.

Niettemin een aantal geweldige afleveringen, met name de laatste. En het dagverblijf voor de Jerry's was natuurlijk ook briljant. 3,5*.

avatar van Daan258

Daan258

Een beetje hetzelfde niveau als het vorig seizoen. Dus zeer vermakelijk en grappig.

Er zaten ook weer een paar episodes die er flink bovenuit staken en behoorlijk goed waren. Vooral episode 9 Look Who's Purging Now was denk mijn favoriet.

Ook weer heel erg genoten van dit seioen maar nog steeds iets te overrated naar mijn gevoel

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Seizoen 2 moest even op gang komen, maar wordt al snel weer net zo geschift, krankzinnig, bloederig en grappig als het eerste seizoen. Ongelofelijk hoe origineel de verhaallijnen, locaties en personages nog steeds zijn, net als dat alles er visueel ook erg interessant uit ziet. Ook erg tof dat er vrij vaak filmverwijzingen in zitten. Afleveringen over de planeet voor huwelijksproblemen, Rick als verkleinde tiener, het volk dat leeft in de accu van Rick, de penisoperatie en de purge-moorden zijn hilarisch bedacht en uitgevoerd. Ook leuk dat niet alleen Rick & Morty belangrijk zijn, maar de rest van het gezin krijgt ook zat te doen. Zeker het gebitch tussen Jerry en Beth blijft vermakelijk. Ik kan niet wachten op wat seizoen 3 brengt, maar snel mee beginnen te kijken.

avatar van Bottleneck

Bottleneck

• 2017 stemmen

Ja van hetzelfde niveau als S1, al duurt het weer een paar afleveringen voordat het lekker los gaat. Hoewel het Jerry's dagverblijf (tweede aflevering) er ook mag zijn .

avatar van AOVV

AOVV

ArthurDZ schreef:

Die kwam uit episode 2, als ik me niet vergis. Ook een hilarische aflevering, overigens!

Seizoen twee begint waar seizoen 1 eindigde, en niet alleen qua verhaal, maar ook qua niveau. Seizoen 1 was mijn kennismaking met de geschifte Rick en zijn onzekere kleinzoon, seizoen 2 is een fantastische voortzetting. Alle ingrediënten die de serie zo geslaagd maakten voor mij, zijn nu ook weer volop aanwezig. Veel meer woorden zal ik er niet aan vuilmaken; toch nog even vermelden dat aflevering 5 werkelijk geniaal is.

5 sterren!