• 8.985.633 stemmen

Bones - Seizoen 1 (2005-2006)

Show titel: Bones

Ontwikkeld door: Hart Hanson

Met: Emily Deschanel, David Boreanaz en Michaela Conlin

Datum van release: dinsdag 13 september 2005

Eerst uitgezonden op: FOX (Verenigde Staten)

• Disney+ Bekijk seizoen 1 via Disney+

Plot Bones

Temperance Brennan is als forensisch antropologe werkzaam op het Jeffersonian Instituut. Samen met haar team van uitermate getalenteerde wetenschappers helpt ze de FBI om moordzaken op te lossen. Niet alleen oude, onopgeloste moordzaken worden opgelost, maar ook recente moordzaken. Tijdens haar werk voor de FBI werkt ze samen met Seeley Booth. Tussen de FBI en het Jeffersonian Instituut bestaan soms onenigheden, zoals die ook tussen Brennan (en haar team) en Booth bestaan. Maar uiteindelijk lossen de twee partijen de zaken altijd weer op.

Afleveringen Seizoen 1 (2005-2006)

1. 1. Pilot

13 september 2005 (44 minuten)

Dokter Temperance Brennan, oftewel Bones, moet een stel botten onderzoeken die expres zijn achtergelaten in een meer. Nadat de botten geïdentificeerd zijn, blijkt het oppakken van de moordenaar een lastige, politieke kwestie. Bones krijgt hulp van FBI agent Seeley Booth.

2. 2. The Man in the S.U.V

20 september 2005 (44 minuten)

Als een man in een SUV wordt vermoord blijkt de auto geregistreerd te zijn op naam van een man uit het Midden Oosten. Het team komt terecht in een zoektocht naar een terrorist.

3. 3. A Boy in the Tree

27 september 2005 (44 minuten)

Het in ontbindende staat verkerende lichaam van de zoon van de Venezolaanse ambassadeur wordt gevonden, hangend aan een boom op een schoolcampus. Een simpele zelfmoord blijkt als snel een intrigerend web vol leugens, seks en schandalen te zijn. Zowel de staf van de school als de studenten zijn erbij betrokken.

4. 4. The Man in the Bear

1 november 2005 (44 minuten)

Brennan en Booth reizen naar Washington waar ze een arm moeten onderzoeken die is gevonden in de maag van een beer.

5. 5. A Boy in a Bush

8 november 2005 (44 minuten)

Booth vraagt Brennan om hulp bij de zoektocht naar de locatie en het lichaam van het zesjarige jongen Charlie die in het park is verdwenen.

6. 6. The Man in the Wall

15 november 2005 (44 minuten)

Brennan en Angela komen in een club in een vechtpartij terecht. Wanneer Bones tegen een muur slaat die breekt, komt er een gemummificeerd lichaam tevoorschijn. Samen met een voorraad drugs.

7. 7. A Man on Death Row

22 november 2005 (44 minuten)

De advocaat van een ter dood veroordeelde gevangene vraagt Booth om hulp om zijn onschuld te bewijzen. Booth gaat akkoord en roep de hulp in van Brennan en haar team om hem te assisteren.

8. 8. The Girl in the Fridge

29 november 2005 (44 minuten)

Bones heeft een afspraakje met haar oud-professor en voormalig minnaar. Booth gooit roet in het eten als hij haar hulp vraagt bij de identificatie van een vrouwelijk lichaam dat ze gevonden hebben in een vriezer.

9. 9. The Man in the Fallout Shelter

13 december 2005 (44 minuten)

Zack doet het botonderzoek van een dode man, die gevonden is in een schuilkelder, en ontdekt een dodelijke schimmel. Hierdoor moet het team in quarantaine worden geplaatst tijdens de Kerst.

10. 10. The Woman at the Airport

25 januari 2006 (44 minuten)

Brennan en Booth doen onderzoek naar het lichaam van een vrouw die gevonden is vlakbij de luchthaven van Los Angeles. Het werk wordt bemoeilijkt door alle plastische chirurgie die de vrouw heeft laten uitvoeren.

11. 11. The Woman in the Car

1 februari 2006 (44 minuten)

Het verbrande lichaam van een vrouw wordt gevonden in haar auto. Als haar kind vermist lijkt te zijn verdenken Booth en Brennan de vader, Carl Decker. Maar de zaken veranderen als blijkt dat Decker in het getuigenbeschermingsprogramma zit.

12. 12. The Superhero in the Alley

8 februari 2006 (44 minuten)

Brennan en Booth doen onderzoek naar een ontbindend lichaam dat gevonden is in een steegje. Ze stellen vast dat het een verlegen tiener met een alter ego moet geweest zijn.

13. 13. The Woman in the Garden

15 februari 2006 (44 minuten)

Brennan en Booth worden erbij geroepen als een lichaam gevonden wordt in de kofferbak van de auto van een bendelid. Als hij wordt ondervraagd, ziet hij kans te ontsnappen, tijdens schoten die gelost worden vanuit een rijdend voertuig. Brennan volgen de aanwijzingen naar een ander leeg graf en het huis van een senator, waar het bendelid heeft gewerkt.

14. 14. The Man on the Fairway

8 maart 2006 (44 minuten)

Brennan en Zack onderzoeken een vliegtuigcrash waarin Chinese diplomaten en een vrouw zaten. Op de plek van het ongeluk vindt Brennan botten die niet behoren bij de passagiers, maar waarschijnlijk zijn van een man die al vijf jaar vermist wordt. Dokter Goodman bepaalt dat het team zich alleen mag bezighouden met de diplomaten, maar Brennan is eigenwijs.

15. 15. Two Bodies in the Lab

15 maart 2006 (44 minuten)

Als Brennan zich waagt aan een internetdate wordt ze het doelwit van een schietpartij in het restaurant waar ze heeft afgesproken. Als ze de feiten op een rij zet kan de dader te maken hebben met twee onderzoeken waar ze aan werkt. Brennan komt weer in gevaar als de schietgrage man haar achter haar aankomt.

16. 16. The Woman in the Tunnel

22 maart 2006 (44 minuten)

Als Brennan en Booth de resten van het lichaam van een regisseur vinden in een ondergrondse tunnel, komen ze terecht in de wereld van de daklozen.

17. 17. The Skull in the Desert

29 maart 2006 (44 minuten)

Als Angela op vakantie is verdwijnt haar vriend. Ze vindt in de woestijn een schedel en vraagt of Brennan het wil onderzoeken omdat ze bang is dat het van haar vriend is of de vrouwelijk gids die samen met hem verdwenen is. Het onderzoek leidt het team naar de gewelddadige vriend, de lokale sheriff en uiteindelijk naar de ontmaskering van de kring van list en bedrog.

18. 18. The Man with the Bone

5 april 2006 (44 minuten)

De vondst van een menselijke bot van een vinger, in de hand van een verdrinkingsslachtoffer, doet Booth en Brennan vermoeden dat er ergens een schat ligt begraven.

19. 19. The Man in the Morgue

19 april 2006 (44 minuten)

Brennan gaat naar New Orleans om de lijken van de slachtoffers van de orkaan Katrina te identificeren. 's Ochtends wordt ze wakker in haar bed, besmeurd met bloed. Ze weet niet meer wat er is gebeurd. Booth komt om haar te helpen. Als het lichaam van de lijkschouwer wordt aangetroffen, is Bones de hoofdverdachte. Het onderzoek leidt hen naar de wereld van voodoo.

20. 20. The Graft in the Girl

26 april 2006 (44 minuten)

De dochter van Adjunct-directeur Sam Cullen, Amy krijgt een bot-transplantatie waarbij ze een zeldzame vorm van longkanker oploopt. Booth en Brennan komen tot de ontdekking dat ze niet het enige slachtoffer is met deze eigenaardige vorm van kanker.

21. 21. The Soldier on the Grave

10 mei 2006 (44 minuten)

Brennan en Booth gaan op onderzoek uit in een zaak die ogenschijnlijk een zelfmoord lijkt op de militaire begraafplaats. Al snel blijkt dat het hier gaat om moord en dat het slachtoffer heeft gediend in Irak. Zodra het onderzoek zich richt op de militaire eenheid waarvan de man deel uitmaakte, wordt alles in nevelen gehuld. De zaak brengt nare herinneringen naar boven bij Booth.

22. 22. The Woman in Limbo

17 mei 2006 (44 minuten)

Brennan moet botten identificeren en gedurende het onderzoek komt ze erachter dat deze stoffelijke resten mogelijk toebehoren aan haar moeder. De ontdekking is een grote schok voor haar. Haar ouders verdwenen vijftien jaar geleden spoorloos en het lijkt erop dat zij heel anders waren dan Brennan dacht.

avatar van Foxhollywood

Foxhollywood

Heb van Bones alle seizoenen gezien. Een topserie

avatar van Rouge

Rouge

Een serie die ik het liefste kijk wanneer ik aan het werk ben. Ik las laatst dat de hoofdrolspelers Emily Deschanel en David Bore... uhhh nou ja die man die Booth speelt elkaar in reallife niet kunnen uitstaan. Sinds ik dat gelezen heb, zie ik dat Terug. Maar dat slaat natuurlijk nergens op.