• 8.670.580 stemmen

Godfather of Harlem - Seizoen 2 (2021)

Show titel: Godfather of Harlem

Afleveringen: 10

Speelduur: 8 uur en 43 minuten

Ontwikkeld door: Chris Brancato en Paul Eckstein

Met: Forest Whitaker, Vincent D'Onofrio en Ilfenesh Hadera

Datum van release: zondag 18 april 2021

Eerst uitgezonden op: Epix (Verenigde Staten)

Plot Godfather of Harlem

Godfather of Harlem vertelt het waargebeurde verhaal van de beruchte misdaadbaas Bumpy Johnson, die begin jaren zestig terugkeerde van tien jaar gevangenisstraf om de wijk te vinden waar hij ooit de macht had. Met de straten onder controle van de Italiaanse menigte, moet Bumpy het opnemen tegen de Genovese misdaadfamilie om de controle terug te krijgen. Tijdens de gewelddadige strijd vormt hij een alliantie met de radicale predikant Malcolm X.

Afleveringen Seizoen 2 (2021)

1. 1. The French Connection

18 april 2021 (53 minuten)

Na 3 maanden ondergedoken te zijn geweest voor Chin Gigante en de Italianen, onderneemt Bumpy Johnson actie. Door nieuwe allianties met Europese leveranciers hoopt Bumpy op een veilige hereniging met zijn familie in Harlem.

2. 2. Sting like a Bee

25 april 2021 (48 minuten)

Bumpy Johnson wil zijn nieuwe Franse leverancier gebruiken om te distribueren naar de "Harlems" van andere grote Amerikaanse steden. Malcolm X gebruikt Cassius Clay om zichzelf weer in de gunst te spelen bij de Nation of Islam voor Clay's beroemde gevecht tegen Sonny Liston.

3. 3. The Fruit Stand Riot

2 mei 2021 (51 minuten)

Wanneer onschuldige zwarte tieners en omstanders wreed worden geslagen en gearresteerd door de politie, komt de Harlem-gemeenschap bijeen om hen vrij te krijgen. Adam Clayton Powell en Mayme Johnson gebruiken vreedzaam protest, maar Bumpy Johnson en Malcolm X geven de voorkeur aan rechtvaardigheid op straat.

4. 4. The Geechee

9 mei 2021 (50 minuten)

Een onwaarschijnlijk partnerschap blijkt zeer lucratief te zijn voor Bumpy Johnson en Chin Gigante, maar hun succes zet een doelwit op hun rug. Malcolm X weerstaat aanvallen op zijn karakter en zijn leven.

5. 5. It's a Small World After All

16 mei 2021 (52 minuten)

Een incident in de Geechee Club dreigt Bumpy en Chin's partnerschap te verbreken. Adam Clayton Powell probeert een einde te maken aan de dwarsligger over de Civil Rights Bill, zelfs als dat betekent dat hij vuil spel moet spelen.

6. 6. The Ballot or the Bullet

23 mei 2021 (53 minuten)

Drie Freedom Riders worden vermoord in Mississippi en Bumpy Johnson wil gerechtigheid en zich indekken tegen een federaal onderzoek. Chin Gigante ontloopt gevangenschap met een krankzinnige verdediging, en Malcolm X doet zijn vurigste oproep tot actie.

7. 7. Man of the Year

8 augustus 2021 (51 minuten)

Voordat hij een prestigieuze prijs in ontvangst neemt, overdenkt Bumpy Johnson de vele tegenstrijdigheden in zijn leven, en worstelt hij om te doen wat het beste is voor zijn gezin. Chin Gigante komt achter een moeilijke waarheid over zijn dochter Stella, waardoor hun relatie voor altijd verandert.

8. 8. Ten Harlems

15 augustus 2021 (56 minuten)

Geconfronteerd met een verraad in zijn rangen, jaagt Bumpy Johnson op vijanden binnen zijn Ten Harlems. Het conflict tussen Malcolm X en de Nation of Islam escaleert van bedreigingen tot regelrecht geweld.

9. 9. Bonanno Split

22 augustus 2021 (55 minuten)

Bumpy Johnson moet de Italiaanse maffia beschermen wanneer Joseph Bonanno besluit de Commissie af te schaffen. Kapitein Omar tilt zijn campagne tegen Malcolm X naar een nieuw niveau.

10. 10. The Hate That Hate Produced

29 augustus 2021 (54 minuten)

Bumpy Johnson moet rivalen afweren om de grootste dopezending in de geschiedenis van New York in handen te krijgen, terwijl Harlem in rellen ontploft. Malcolm X stemt met tegenzin in met bescherming van een ongewone bron.

avatar van HALVE TAMME.

HALVE TAMME. (moderator series)

Seizoen 1 was zeer goed te doen. Op naar 18 april. Nice!

Idd! Niet verwacht.

avatar van scottbrl

scottbrl

Seizoen 2 is minimaal net zo goed als Seizoen 1..

Seizoen 2 is toch wel weer onverwachts sterk zeg.

Heerlijk hoor. Seizoen 2 is nog beter dan 1.

De combinatie gangsterflick en politieke turmoil van die tijd werkt gewoon goed.

avatar van MJ_DA_MAN

MJ_DA_MAN

Vanaf 20 september op Ziggo!

avatar van MJ_DA_MAN

MJ_DA_MAN

Net als S1 niet al te best. Vele grote/bekende namen, maar het voelt een beetje aan als een sterrenteam met een matige technische staf. Geen al te best script, rommelig verhaal, geen geweldige editing. Weinig sfeer ook en de acteurs stralen vaak ook weinig plezier uit, incl. Whitaker. Weinig beleving. In bijna elke scene wordt wel iets raars of onlogisch gedaan of beslist. Het is gewoon niet veel. Het is echter wél net vermakelijk genoeg om het te blijven kijken, ook dankzij de vele bekende namen en de glansrollen van Thatch (Malcolm X) en vooral Esposito (Powell Jr.). Maar als je het budget en de namen waarmee deze crew mocht werken ziet is het toch echt een teleurstelling.

avatar van Suitehome

Suitehome

S2 van maffia-epos The Godfather Of Harlem gaat traag van start. Maar de afleveringen 3 t/m 6 zijn vlot en hebben een fijne sfeer. Toch lijkt dit tweede seizoen net wat te veel van het goede te zijn, en is de sprankeling verdwenen. Over sprankelend gesproken; Ilfenesh Hadera (als Mayme Johnson) steelt hier de show. Gracieus, vilein en toegewijd speelt ze de echtgenoot van gangster Ellsworth 'Bumpy' Johnson (Forest Whitaker). Ook Vincent D'Onofrio acteert hier subliem, balancerend tussen familieman en opvliegende Italo-gangster.

TGOH dendert van probleem naar 'oplossing' en dat herhaalt zich bijna elke aflevering. Ik vond het oppervlakkig en fragmentarisch worden. Ook het verhaal rond Nation of Islam en Malcolm X, wordt na verloop van tijd sleets. Alsof er te weinig interessant materiaal is voor zoveel afleveringen. Na het zien van S2 van TGOH, blijft ondanks het aantal liquidaties toch het gevoel van een lege huls hangen.

avatar van ShortyXL

ShortyXL

Ik ben nu op de helft van Seizoen 02, hij is zeker beter dan Seizoen 01. Ondanks dat het een mini serie is, vind ik het wel weer welletjes. Voor mijn gevoel is het verhaal te oppervlakkig. Ze hebben qua acteurs mooie namen staan, maar daar moet de serie op leunen, ik vind dat te weinig. Het is een soort pingpong spel tussen een paar kopstukken. Uiteindelijk is het vaak van hetzelfde laken een pak.

Na dit Seizoen, geen nieuw Seizoen meer voor mij.