Mijn Series +

Godfather of Harlem - Seizoen 1 (2019)

Misdaad / Drama

ontwikkeld door Chris Brancato en Paul Eckstein
met Forest Whitaker, Lucy Fry en Demi Singleton

Godfather of Harlem vertelt het waargebeurde verhaal van de beruchte misdaadbaas Bumpy Johnson, die begin jaren zestig terugkeerde van tien jaar gevangenisstraf om de wijk te vinden waar hij ooit de macht had. Met de straten onder controle van de Italiaanse menigte, moet Bumpy het opnemen tegen de Genovese misdaadfamilie om de controle terug te krijgen. Tijdens de gewelddadige strijd vormt hij een alliantie met de radicale predikant Malcolm X.

1. By Whatever Means Necessary
  8. How I Got Over
  9. Rent Strike Blues
  10. Chickens Come Home to Roost
avatar van ZAP!
Whitaker, D'Onofrio, Esposito, Sorvino, dat zijn flinke namen. Toch ben ik wel een beetje uitgekeken op dit soort misdaad, de trailer is nou ook niet je-van-het.

Lijkt mijn heerlijke tv. Vooral de tijdzone jaren 60 , 70 en 80 zijn echt geniaal.

avatar van ZAP!
Niets tegen op het tijdvak. Misdaad op zich ook nog niet, maar het hangt wel van de behandeling af. Dit lijkt me niet bijzonder. Maar veel plezier ermee, stinissen!

ZAP! schreef:

Ik geef alles een kans en bijna nooit een vooroordeel... Bijna....

avatar van ZAP!
Een vooroordeel is toch iets anders. Ik ben tamelijk selectief (geworden).

avatar van Kos
Kos
Dit ziet er inderdaad wel leuk uit!

Nog maar 1 aflevering bekeken, en ik vind het een prima start. Mooi gefilmd, uitstekende acteurs. Uiteraard veel raakvlakken met eerdere misdaadfilms en series, op dat gebied is het niet eenvoudig origineel te zijn.

Heerlijke serie met een geweldige Forest Whitaker , laat seizoen 2 maar snel beginnen.

avatar van Kos
Kos
Ondanks dat ik iets teveel heb gezien over New Yorkse gangsters in deze periode en de ontwikkeling van Harlem was dit een heel aangename serie.

De uitstekende cast was daar ook wel een groot pluspunt in.
Met name Vincent d'Onofrio steelt hier echt de show als Chin Gigante.