ad
  • 8.104.588 stemmen

Godfather of Harlem (2019-2021)

2 seizoenen
3,63 20 stemmen + Mijn stem

Status: Terugkerende show

Genre: Misdaad / Drama

Met onder meer: Forest Whitaker, Vincent D'Onofrio en Ilfenesh Hadera

Release datum: 29 september 2019

• Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Over Godfather of Harlem

Godfather of Harlem vertelt het waargebeurde verhaal van de beruchte misdaadbaas Bumpy Johnson, die begin jaren zestig terugkeerde van tien jaar gevangenisstraf om de wijk te vinden waar hij ooit de macht had. Met de straten onder controle van de Italiaanse menigte, moet Bumpy het opnemen tegen de Genovese misdaadfamilie om de controle terug te krijgen. Tijdens de gewelddadige strijd vormt hij een alliantie met de radicale predikant Malcolm X.

Social Media

Meningen over Godfather of Harlem

avatar van Lebarron

Lebarron

dinsdag 28 juli 2020
Godfather of Harlem seizoen 1 The Godfather of Harlem is een serie over de Afro-Amerikaanse Ellsworth 'Bumpy' Johnson. Bumpy's criminele carriere begon als numbersrunner voor Stephanie St. Claire en uiteindelijk werd hij haar luitenant tijdens hun oorlog met Dutch Schultz. Bumpy werd in 1952 veroordeeld tot 15 jaar cel in Alcatraz en hij kwam in 1963 weer vrij. Dat is waar deze serie begint. Bumpy komt terug in Harlem en probeert zijn terrein weer terug te winnen van de Genovese Family onder aanvoering van Vincent 'Chin' Gigante die later als The Oddfather bekend zou staan toen hij dagelijks in zijn badjas en pantoffels op straat gesignaleerd werd en met een paraplu onder de douche stond. Dit was een act om justitie om de tuin te leiden door ze te laten denken dat hij gek was. Een act die hij meer dan 20 jaar volhield tot hij in 1997 de bak in draaide en daar in 2005 stierf. De serie is goed gemaakt en bikkelhard. Hij heeft een sterke cast met name Forest Whitaker als Bumpy en Vincent Di Onofrio als Chin zijn sterk. Daarnaast zijn er ook bijrollen van Giancarlo Esposito, Luis Guzman, Paul Sorvino en Chazz Palminteri. De serie heeft wat mij betreft een groot minpunt: Rapmuziek in een serie die zich in de jaren '60 afspeelt. De makers proberen hiermee opzichtig bij liefhebbers van series als Power en Empire te scoren maar het doet afbreuk aan de '60s setting en voor mij was het een ontzettende sfeerverpester en daarom weegt hij zeer zwaar mee in de beoordeling. Je laat toch Martin Garrix ook niet de muziek voor een serie over Anne Frank maken? Een serie als Crime Story opende met de 60's hit Runaway, Tour of Duty met Paint it Black en China Beach met Reflections. Dat zette letterlijk de toon van de serie en bracht je als kijker in de juiste vibe. Daarom is het voor mij geen topserie maar gewoon vermakelijk.

stinissen

donderdag 22 augustus 2019
Godfather of Harlem seizoen 1 Lijkt mijn heerlijke tv. Vooral de tijdzone jaren 60 , 70 en 80 zijn echt geniaal.