Mijn Series +

Murder among the Mormons (2021)

Documentaire / Misdaad
Miniserie, 160 minuten

Salt Lake City is het hart van de Mormonen-gemeenschap, want daar is het hoofdkantoor gevestigd. Vanaf 1830 kwamen Mormonen bij elkaar om hun geloof te delen, maar in 1985 ging het gruwelijk mis. De mensen die normaliter zo vredelievend waren, begonnen elkaar opeens op te blazen. De reeks bomaanslagen kostte uiteindelijk aan twee mensen het leven en een paar anderen raakten zwaargewond. Niemand wist wat er aan de hand was. Wanneer het laatste slachtoffer, Mark Hofmann, in het ziekenhuis vechtte voor zijn leven, ging de politie op onderzoek uit om erachter te komen wat er precies aan de hand was. In deze docuserie probeert men te ontrafelen wat er nu precies gebeurde in 1985.

1. Aflevering 1
  2. Aflevering 2
  3. Aflevering 3

avatar van DionneDarko
Best wel boeiend verhaal op zich, maar niet zo boeiend gebracht. Merkte dat ik me door de eerste 2 afleveringen heen moest worstelen en vaak afgeleid werd. Terwijl het een vrij korte serie betreft heb ik er dagen over gedaan. Laatste aflevering werd het gelukkig nog een beetje interessant. Maar dat ligt vooral aan het verhaal, niet zo zeer aan de uitvoering.

Ben ook blij dat ik de stem van die ene kerel die werd geïnterviewd nooit meer hoef aan te horen nu het klaar is. Tergend! Om spontane misofonie door te ontwikkelen.