Mijn Series +

The Golden State Killer: It's Not Over (2018)

1 stem

Misdaad / Documentaire
Miniserie, 240 minuten

ontwikkeld door Jennifer Anderson, Valerie Haselton Drescher, Rebecca Toth Diefenbach en Eugenie Vink
met Paul Holes, Keith Komos en Mike Morford

Eind jaren '70 wordt de stad Sacramento in de Golden State Californië geplaagd door een serieverkrachter, maar later wordt zijn DNA ook in andere kleine stadjes in vergelijkbare zaken aangetroffen. En het duurt nog langer eer hij overstapt op brute moorden. Na enkele keren ternauwernood ontsnapt te zijn, lijkt hij voorgoed gestopt. Maar dan slaat hij nog één keer toe, dit keer met een veel jonger slachtoffer. Verschillende slachtoffers, nabestaanden, detectives en hobbyisten komen hier aan het woord en doen op hun eigen manier onderzoek naar de dader.

1. All I Knew Was Fear
  2. Do You Want to Die?
  3. The Horror of What Happened There
  4. Somebody Out There Knows
avatar van ZAP!
Zeer interessante docu-serie, vooral omdat een aantal figuren (hobbyisten dan wel professionals) hier een aantal voorspellingen doet die totaal níet uitgekomen zijn. Kort na het uitzenden van deze docuserie werd de werkelijke dader gearresteerd (JJDA) en bleek het een agent te zijn, i.p.v. iemand in de bouw of wat voor theorie er dan ook was.

Ik heb slechts de laatste 2 afl. gezien, maar het was heel makkelijk om in de redeneringen mee te gaan, wat dus behoorlijk spooky is. Ook andere seriemoordenaars uit diezelfde tijd zou je er makkelijk mee in verband kunnen brengen, maar uiteindelijk kan je op niet veel meer vertrouwen dan DNA, vingerafdrukken, bloed en dergelijke.

Geen cijfer, maar wil de hele serie graag nog es zien. Must-see!