Mijn Series +

Fair Trade - Seizoen 1 (2020)

Belgiƫ
Misdaad

ontwikkeld door Marc Punt
met Kevin Janssens, Ella-June Henrard en Peter Van den Begin

Walter Wilson en Robin De Rover zijn ooit met veel inzet en nobele idealen aan hun carrière bij de politie begonnen, maar zagen te dikwijls maandenlang intensief en gevaarlijk speurwerk verloren gaan door in hun ogen irrelevante procedurefouten, handigheidjes van dure advocaten en dubieuze beslissingen van wereldvreemde rechters. Ze kleuren steeds vaker buiten de lijntjes tijdens hun patrouilles: zo tippen ze bijvoorbeeld criminelen over toekomstige politieacties en laten zich daar stevig voor betalen. Wilson is bovendien verslavingsgevoelig (vrouwen, drank, drugs…) en dat maakt hem onberekenbaar. Wanneer hij na herhaalde conflicten geschorst wordt bij de politie, zoekt hij nog meer toenadering tot het criminele milieu, maar is intussen aangeschoten wild.

1. Aflevering 1
  6. Aflevering 6
  7. Aflevering 7
  8. Aflevering 8
avatar van JorisTVmeter
Voor de fans van Matroesjka's is dit een aanrader. Het is dan ook van dezelfde makers en ook heel wat acteurs doen terug mee. Alleen jammer dat ze bijna dezelfde rol hebben, Over het algemeen wel oke, maar ook niet zo bijzonder.

avatar van AOVV
Goeie, onderhoudende reeks van Marc Punt, enigszins vergelijkbaar met Matroesjka's. Sterke hoofdrollen, vooral van Peter Van den Begin en Kevin Janssens, en de namen van de personages klinken ook weer echt geschikt voor zo'n serie (Wally Wilson! Patrick Paternoster! Frank Slaets! Bob Martens!).

De finale-aflevering vond ik net wat te zwak als climax, maar misschien komt er nog wel een tweede seizoen? Ik heb er in ieder geval best van genoten.

3,5 sterren

heb de eerste 2 afleveringen gezien moet zeggen bevalt mij prima lekker die belgische taal allemaal in de stijl van eigen kweek alleen stukkie harder maar er blijft toch ook wel de humor ( belgische ) ga gauw verder kijken ik houd hier wel van !!

Redelijk maar kan niet tippen aan Matroesjka's.

avatar van Corcicus
Deze serie sleurt ons mee van de ene hete seksscène naar de andere. Tussendoor wordt er duchtig gesnoven, gezopen en gescholden. Af en toe wordt er een schot gelost. Dit alles in een blitse montage gestoken en gespeeld door een excentrieke cast die we nog kennen uit de Matroesjka's.