Mijn Series +

Love Fraud (2020)

Documentaire / Misdaad
Miniserie, 240 minuten

Deze vierdelige docu-serie volgt de zoektocht naar één man, Richard Scott Smith, die de afgelopen 20 jaar het internet en zijn twijfelachtige charmes gebruikte om op nietsvermoedende vrouwen te jagen op zoek naar liefde - en hen hun geld en waardigheid te ontnemen. Het verhaal ontrafelt zich in realtime terwijl de slachtoffers van Smith samenkomen om zoete wraak te nemen door zich tot een premiejager te wenden wanneer ze vinden dat het rechtssysteem hen in de steek heeft gelaten.

1. You Just Gotta Trust Me
  2. Wichita
  3. I'm Glad You Called
  4. How Did You Guys See This Thing Ending?

avatar van Kronos
"Het verhaal ontrafelt zich in realtime"

De docu bouwt dus traag op waardoor velen zullen afhaken. Maar volhouden kan lonen, want terwijl de spanning blijft stijgen lost de laatste aflevering meer dan de verwachtingen in, waarbij je de sociopathie recht in het gezicht kijkt.