Mijn Series +

Flavorful Origins - Seizoen 1 (2019)

Alternatieve titel: Chaoshan Cuisine

1 stem

China
Documentaire

ontwikkeld door Xiaoqing Chen en Zhonghuai Sun
met de stem van Yang Chen

Maak een heerlijke reis door China’s delicate culinaire tradities en beleef de verhalen achter de mensen die deze gerechten maken en koesteren. Verschillende kooktechnieken en keukens waarbij gebruik gemaakt wordt van inheemse Aziatische ingrediënten uit de Chaoshan en Yunnan regio’s passeren de revue.

1. Olives
  17. Fish Ball and Wrapped Fish
  18. Mussels
  19. Galangal
  20. Chinese Motherwort
Geweldig camerawerk in 4K voorzien van spectaculaire geluiden bij elke bereiding.
De serie geeft een uniek kijkje in de (kook)cultuur van China. Deze kookcultuur is een van de meest geavanceerde van de wereld doordat er sinds >5000 jaar ononderbroken is voortgeborduurd op specifieke gerechten of ingrediënten, doordat Chinna nooit is gekoloniseerd en invloeden van buitenaf beperkt zijn gebleven. Het resultaat is een haast chemische benadering van de uitgekristalliseerde gerechten. Wat het zo uniek maakt is dat elke korte aflevering in het teken staat van 1 specifiek ingrediënt of klein gerecht. De thuisomgeving waar de gerechten beried worden bieden een mooi kijkje in de Chinese cultuur.
Aanrader.