Mijn Series +

Betty - Seizoen 1 (2020)

1 stem

ontwikkeld door Crystal Moselle
met Rachelle Vinberg, Dede Lovelace en Nina Moran

Janay heeft een sterke wil en is koppig op manieren die haar zowel helpen als kwetsen. Honeybear is een rustige storm. Haar flagrante stijl is een vermomming om haar emotionele worstelingen te verbergen. Kirt is een minnares (voor de dames), een jager (voor de rest van de wereld) en een klein kind in het lichaam van een vrouw. Ze is de grappigste persoon ooit, maar zelfs als ze het wist, zou het haar niet kunnen schelen. Ondertussen is Indigo een straatbewuste oplichter die gevangen zit in het lichaam van een welvarende schoolverlater. Aan de rand van de groep staat Camille, behoedzaam, opmerkzaam, intelligent en onhandig. Ze wil bij de jongens in het skatepark zijn en heeft hard gevochten om er enigszins bij te horen. Deze diverse groep jonge vrouwen navigeert door hun leven en probeert zich staande te houden in de door mannen gedomineerde skateboardwereld in New York City.

1. Key Party
  2. Zen and the Art of Skateboarding
  3. Happy Birthday, Tyler
  4. The Tombs
  5. Perstephanie
  6. Ladies on Fire
avatar van Pinguin#13
Mooi, mooi, mooi… cool, mooi.

avatar van Pinguin#13
Ik heb nooit op een plank kunnen staan zonder mijn eigen leven in gevaar te brengen, dus is de charme van heel het gebeuren me wel vreemd. Maar als ik zo'n 'gang' door de straten zie rollen in slo-mo met het (in het echt redelijk irritant gekras/gekraak) geluid van de wieltjes op het asfalt in de muziek gemixt als het rollende zeegolven, dan word ik wel even gegrepen door de poëzie ervan.
Die muziek is trouwens prachtig en ik kreeg het helaas niet geshazammed. Ook het feestje was even magie. Zoals de meeste beelden van het zomerse, kosmopolitische New York. Puur escapisme dit (en skaten ook wellicht). Poëzie en escapisme… is dat de essentie van skaten?
Mooie reeks.