• 8.985.774 stemmen

Zondag met Lubach - Seizoen 11 (2020)

Show titel: Zondag met Lubach

Ontwikkeld door: Irene van den Brekel

Met: Arjen Lubach

Datum van release: zondag 16 februari 2020

Eerst uitgezonden op: NPO 3 (Nederland)

Plot Zondag met Lubach

In Zondag met Lubach remixt Arjen Lubach de actualiteit van de week in dertig minuten, laat ondergesneeuwde verhalen smelten en maakt brekend nieuws weer heel. Vaste rubrieken zijn de gesprekken met de tech-expert Salamander Klöpping, uitspraken die we niet meer willen horen en de 'live' verslaggevers. Vanuit Theater Bellevue in Amsterdam: platte inhoud en diepgravende grappen.

Afleveringen Seizoen 11 (2020)

1. 1. Kapitalisme

16 februari 2020 (34 minuten)

Waar gaat het kapitalisme heen? Veel grote bedrijven, zoals Uber en Takeaway.com, kunnen blijven bestaan dankzij rijke investeerders, ondanks dat ze vaak verlies draaien. Dat soort geld heet durfkapitaal. Lokale bedrijven moet hierdoor concurreren met bedrijven als Softbank, Apple en Amazon. Het plan van deze bedrijven: de grootste worden en dan winst maken. Verder: het Coronajournaal, ZelfproMotie en we spraken iemand die een van de vier Marokkanen uit de tweet van Thierry Baudet had kúnnen zijn.

2. 2. Oeigoeren

23 februari 2020 (33 minuten)

Volgens de Verenigde Naties zitten er een miljoen Oeigoeren opgesloten in Chinese gevangenenkampen. De Chinezen kunnen inmiddels niet meer ontkennen dat die kampen bestaan, maar in hun eigen propaganda blijven ze doen ze alsof het leuke scholen zijn waar iedereen gelukkig wordt. Verder: mini-enquėte bij moskeeën, een rustgebied bij Zandvoort dat verstoord wordt door de Formule 1 en minderjarigen met het mes op tafel.

3. 3. Sociaal Advocaten

1 maart 2020 (33 minuten)

Sociaal advocaten zijn advocaten voor mensen die geen geld hebben voor een advocaat. Zij worden grotendeels betaald door de overheid. Er is flink bezuinigd op de rechtsbijstand en veel sociaal advocaten haken af omdat ze te weinig verdienen. Minister Sander Dekker is niet van plan om de bezuinigingen terug te draaien. Verder: corona in Nederland en het jaarlijkse fotomoment.

4. 4. België

8 maart 2020 (29 minuten)

België heeft al heel lang geen regering. Het Belgische begrotingstekort is nu al hoger dan dat van Italië en Griekenland en België heeft snel een regering nodig. Maar dat lukt niet. Het land is namelijk totaal verdeeld. Het land is stuk. Gelukkig is er een oplossing. Verder: het handeltje van Ankie Broekers - Knol, de nu al mislukte linkse samenwerking en de nieuwe staatsecretarissen van Financiën.

5. 5. Rian van Rijbroek & Gerard Sanderink

15 maart 2020 (34 minuten)

Het krankzinnige verhaal van een multimiljonair, Gerard Sanderink, en een charlatan, Rian van Rijbroek, die De Nederlandse Bank in gevaar brengen. Verder: de maatregelen tegen verspreiding van het coronavirus en de excuses van koning Willem-Alexander aan Indonesië.

6. 6. Afstandhouden en Flitshandel

22 maart 2020 (33 minuten)

Deze uitzending komt vanuit de Situation Room. Arjen is boos, want het blijkt nog moeilijk voor Nederlanders om afstand te houden in dit coronatijdperk. Het principe is makkelijk: thuisblijven. En als je echt weg moet: houd minstens anderhalve meter afstand. Dan vallen er minder doden. Verder: over flitshandelaren die een krankzinnig goede maand hebben, nepnieuws over corona, Bruno Bruins, BNN 2020 en meer.

7. 7. RUMAG

29 maart 2020 (35 minuten)

#RUMAG, bekend van de quotes met puntjes die ze jatten van anderen, verkoopt T-shirts als actie voor het Rode Kruis. Maar ze verdienen er vooral zelf aan. Verder: onduidelijke coronacommunicatie door overheid, Willem Alexander ging op bezoek bij de GGD in Tilburg, de NOS hield geen afstand in hun koppen en de eindexamens gingen niet meer door.

8. 8. Italië Is Boos

5 april 2020 (35 minuten)

Wopke Hoekstra wil Zuid-Europa niet de financiële steun geven waar ze om vragen. En daarom zijn ze boos. Nederland is bereid om een miljard over te maken naar Italië, maar ze willen meer. Maar de huidige regering van Italië geeft meer uit dan ze binnenkrijgen en ze hebben een enorme staatsschuld. Verder: een rondje om de wereld en een Zoom-gesprek met wereldleiders als Trump, Xi Jinping en Bolsonaro.

9. 9. Corona-app

12 april 2020 (35 minuten)

De overheid komt met een corona-app. We weten nog niet hoe die werkt en wat de voor- en nadelen zijn. Daar moet wel goed over nagedacht worden, want hoe gaat het leven met zo'n app eruit zien? Verder: hoe ziet de wereld eruit als deze coronacrisis voorbij is? En: het kabinet laat wel van zich horen, maar waar is de oppositie eigenlijk mee bezig? En een zomerplaat die wel bij deze tijd past: 'Ik **** je op afstand' ft. MEROL.

10. 10. China & World Health Organization

19 april 2020 (35 minuten)

avatar van DionneDarko

DionneDarko

Lubach is een held! ❤ aflevering 6.

avatar van Bottleneck

Bottleneck

• 2091 stemmen

En Met het mes op tafel in aflevering 2

Mwa. Zo'n beetje elke toekomstfantasie handelt over dodelijke virussen in de wereld.

avatar van DionneDarko

DionneDarko

R.I.P. Ru.Mag.

Haha, idd heerlijk dat dat kutbedrijf een keer wordt gefileerd.

DionneDarko schreef:

R.I.P. Ru.Mag.

Rumag is inderdaad echt een kansloos schijtbedrijf die failliet moet gaan. Helemaal als de eigenaar zo'n enorme lul is.

Zo! RUMAG. gaat ff flink op zjjn bek zeg!

Lubach

HALVE TAMME. schreef:

Zo! RUMAG. gaat ff flink op zjjn bek zeg!

Lubach

Zulke gasten verdienen gewoon een faillissement. Wat een smerige bedrijfsvoering.

Buiten dat vind ik ze tergend irritant met.die.teksten.waar.puntjes.tussen.staan

Toch wel fijn dat actualiteitenprogramma's bestaan. Moest er vroeger niks van hebben. Op de een of andere manier vind ik het toch wel prettig dat ik hier van op de hoogte ben gesteld.

Die mafklapper van RUMAG. zegt ook in het filmpje wat je hebt geplaatst: nu maar een potje vrijmaken voor eventuele schadeclaims!

Lijkt mij een wijs plan kerel. Nu liggen jullie onder een vergrootglas. Zou zo maar kunnen dat de jacht geopend is.