• 8.985.949 stemmen

Hillary - Seizoen 1 (2020)

Show titel: Hillary

Ontwikkeld door: Ben Silverman en Howard Owens

Met: Hillary Clinton, Barack Obama en Jennifer Palmieri

Datum van release: vrijdag 6 maart 2020

Eerst uitgezonden op: Hulu (Verenigde Staten)

Plot Hillary

Hillary Clinton bespreekt de grootste momenten in haar leven, van haar jeugd tot de impact die het Monica Lewinsky-schandaal op haar had. Ze zal praten over haar politieke successen en mislukkingen, waaronder haar tijd als staatssecretaris, haar toespraak "vrouwenrechten zijn mensenrechten", evenals het opnemen tegen senator Bernie Sanders en president Donald Trump. Daarnaast zien we exclusieve interviews met Hillary zelf, haar man en voormalige president Bill Clinton, dochter Chelsea Clinton, vrienden, politieke experts en journalisten.

Afleveringen Seizoen 1 (2020)

1. 1. The Golden Girl

6 maart 2020 (1 uur en 02 minuten)

Het verhaal van Hillary Clintons eerste politieke transformatie: van een jonge republikein tot de iconische First Lady van Arkansas.

2. 2. Becoming a Lady

6 maart 2020 (1 uur en 03 minuten)

Hillary Clinton maakt in de jaren negentig haar debuut op het nationale politieke toneel en transformeert tot First Lady van de Verenigde Staten.

3. 3. The Hardest Decision

6 maart 2020 (1 uur en 01 minuut)

Na grote tegenslagen in Washington neemt Hillary Clinton een nieuwe identiteit aan als internationaal voorvechtster van vrouwenrechten, maar ze worstelt ook met het meest pijnlijke moment in haar huwelijk: de Monica Lewinsky-affaire.

4. 4. Be Our Champion, Go Away

6 maart 2020 (1 uur en 02 minuten)

Na twee termijnen als First Lady bereidt Hillary zich voor om presidentskandidaat te kunnen worden. Deze aflevering volgt de voor- en tegenspoed die Hillary ondervindt op de weg die ze gaat van senator naar presidentskandidaat en uiteindelijk naar de laatste dagen van de verkiezingen van 2016.

avatar van DionneDarko

DionneDarko

Best wel indrukwekkend. Wat had het toch anders kunnen zijn.

Ik ken dit helemaal niet. Scoort wel slecht op IMDb zie ik.

Hillary gemist? Start met kijken op NPO Start - npostart.nl

Hier terug te kijken. Ik overweeg het wel te kijken, vind docu's over Amerika altijd boeiend.

avatar van rainmist

rainmist

Ik heb de serie bekeken ter waarneming van de geschiedenis.

DionneDarko schreef:

Best wel indrukwekkend. Wat had het toch anders kunnen zijn.

dit is uiteindelijk gewoon immorele propaganda (en dat betekent niet dat ik voor Trump was).

Voor wie wil weten waarom deze serie niet is wat het lijkt, zoek bijvoorbeeld eens "Secular Talk Hillary" op YouTube om het beter te kunnen doorzien. Geduld, besteed 30 minuten en stuur me gerust een bericht.