Mijn Series +

I Know This Much Is True (2020)

Miniserie, 360 minuten

ontwikkeld door Derek Cianfrance, Mark Ruffalo, Wally Lamb, Ben Browning, Glen Basner, Gregg Fienberg, Anya Epstein en Lynette Howell Taylor
met Mark Ruffalo, Melissa Leo en Rosie O'Donnell

'I Know This Much Is True' vertelt het ingrijpende verhaal van een man genaamd Dominick Birdsey en zijn verwoedde pogingen om zijn paranoïde schizofrene tweelingbroer Thomas uit een psychiatrische inrichting te krijgen. Dit nadat is gebleken dat er veelvuldig seksueel misbruik wordt gepleegd in de instelling. Ondertussen worstelt Dominick ook met tegenslagen in zijn eigen leven, relatie en familie.

1. Aflevering 1
  2. Aflevering 2
  3. Aflevering 3
  4. Aflevering 4
  5. Aflevering 5
  6. Aflevering 6

avatar van Pinguin#13
Mooie muziek. Heel mooie muziek. Boeiend… ik ben mee.

Goeie mini-serie over een man die zijn handen vol heeft aan zijn schizofrene tweelingbroer. Een mooi (familie)verhaal dat hier ook op een mooie en ook redelijk ingetogen manier verteld wordt. Vooral een uitstekende dubbelrol van Mark Ruffalo als de tweeling. Helaas wist het me nergens echt te grijpen en daarom net geen 4.0 sterren.