• 8.978.861 stemmen

I Know This Much Is True (2020)

Drama | Miniserie

Show titel: I Know This Much Is True

Genre: Drama

Ontwikkeld door: Derek Cianfrance, Mark Ruffalo, Wally Lamb, Ben Browning, Glen Basner, Gregg Fienberg, Anya Epstein en Lynette Howell Taylor

Met: Mark Ruffalo, Melissa Leo en Rosie O'Donnell

Datum van release: zondag 10 mei 2020

Eerst uitgezonden op: HBO (Verenigde Staten)

• HBO Max Bekijk miniserie via HBO Max

Plot I Know This Much Is True

'I Know This Much Is True' vertelt het ingrijpende verhaal van een man genaamd Dominick Birdsey en zijn verwoedde pogingen om zijn paranoïde schizofrene tweelingbroer Thomas uit een psychiatrische inrichting te krijgen. Dit nadat is gebleken dat er veelvuldig seksueel misbruik wordt gepleegd in de instelling. Ondertussen worstelt Dominick ook met tegenslagen in zijn eigen leven, relatie en familie.

10 mei 2020 (1 uur)

Dessa Constantine

17-19-Year-Old Dominick Birdsey

avatar van Pinguin#13

Pinguin#13

Mooie muziek. Heel mooie muziek. Boeiend… ik ben mee.

avatar van scorsese

scorsese

Goeie mini-serie over een man die zijn handen vol heeft aan zijn schizofrene tweelingbroer. Een mooi (familie)verhaal dat hier ook op een mooie en ook redelijk ingetogen manier verteld wordt. Vooral een uitstekende dubbelrol van Mark Ruffalo als de tweeling. Helaas wist het me nergens echt te grijpen en daarom net geen 4.0 sterren.

avatar van Suitehome

Suitehome

Boeiende maar wat afstandelijke familiekroniek. In het eerste kwartiertje worden al een foute opa, een schizofrene tweelingbroer en een terminale moeder geïntroduceerd. De ellende die voorbijkomt is ondanks het fenomenale acteerwerk in alle rollen, bijna niet te behappen. I know this much is a bit too much. Helemaal eens met scorsese; echt binnenkomen of ontroeren doet de serie nauwelijks. Regisseur Derek Cianfrance (Blue Valentine, The place beyond the pines) maakt hiermee de verwachtingen waar, maar het gevoel van een gemiste kans blijft toch een beetje hangen.

Ik zat er van begin tot het eind helemaal in en had in tijden niet meer zoiets sterks gezien. Het acteer- en camerawerk is fenomenaal, de soundtrack is fantastisch en het verhaal greep me en wist mij zelfs diep te ontroeren. Misschien hielp het omdat mijn vriendin ook in de psychiatrie zit en wij vaak gesprekken hebben daarover.

Fijne serie, vooral de laatste afl was geweldig, en zo voorbij.

avatar van jipt

jipt

Alsof ze voor het laatste half uur een andere scenarist hebben aangenomen Of was het gewoon een slecht boek? Verder namelijk erg sterke serie. 3,5*