ad
  • 8.110.251 stemmen

I Know This Much Is True (2020)

Show titel: I Know This Much Is True

Seizoenen: 1 seizoen

Afleveringen: 6

Datum van release: zaterdag 9 mei 2020

• Ziggo Bekijk seizoen 1 via Ziggo

I Know This Much Is True

Afleveringen Seizoen 1 (2020)

1. Aflevering 1

2. Aflevering 2

3. Aflevering 3

4. Aflevering 4

5. Aflevering 5

6. Aflevering 6

avatar van Pinguin#13

Pinguin#13

Mooie muziek. Heel mooie muziek. Boeiend… ik ben mee.

scorsese

Goeie mini-serie over een man die zijn handen vol heeft aan zijn schizofrene tweelingbroer. Een mooi (familie)verhaal dat hier ook op een mooie en ook redelijk ingetogen manier verteld wordt. Vooral een uitstekende dubbelrol van Mark Ruffalo als de tweeling. Helaas wist het me nergens echt te grijpen en daarom net geen 4.0 sterren.

avatar van Suitehome

Suitehome

Boeiende maar wat afstandelijke familiekroniek. In het eerste kwartiertje worden al een foute opa, een schizofrene tweelingbroer en een terminale moeder geïntroduceerd. De ellende die voorbijkomt is ondanks het fenomenale acteerwerk in alle rollen, bijna niet te behappen. I know this much is a bit too much. Helemaal eens met scorsese; echt binnenkomen of ontroeren doet de serie nauwelijks. Regisseur Derek Cianfrance (Blue Valentine, The place beyond the pines) maakt hiermee de verwachtingen waar, maar het gevoel van een gemiste kans blijft toch een beetje hangen.

Ik zat er van begin tot het eind helemaal in en had in tijden niet meer zoiets sterks gezien. Het acteer- en camerawerk is fenomenaal, de soundtrack is fantastisch en het verhaal greep me en wist mij zelfs diep te ontroeren. Misschien hielp het omdat mijn vriendin ook in de psychiatrie zit en wij vaak gesprekken hebben daarover.

avatar van DjFrankie

DjFrankie

Fijne serie, vooral de laatste afl was geweldig, en zo voorbij.