Mijn Series +

Drama / Muziek
Miniserie, 466 minuten

ontwikkeld door Jack Thorne
met André Holland, Tahar Rami en Joanna Kulig

We volgen voormalig jazzpianist Elliot Udo als eigenaar van The Eddy, een worstelende jazzclub in de buitenwijken van Parijs. Wanneer hij erachter komt dat zijn zakenpartner Farid zich met verkeerde zaakjes bezighoudt, komen er verschillende geheimen boven water. Enkele van die geheimen hebben ook betrekking op de vrouw van Farid en de dochter van Elliot.

1. Elliot
  7. Katarina
  8. The Eddy

avatar van judgepaddy
Waanzinnig goeie serie!
Ik kon het eerst niet geloven maar er wordt daadwerkelijk realtime gemusiceerd en op een geweldige wijze.
Jazz is niet iets wat je even met een cursusje onder de knie krijgt, dit zijn pro's.
Daarbij zijn de acteer prestaties ook zeer goed, dus wat een cast!
Het verhaal weet tot op het einde te boeien, met name ook door de manier waarop elke aflevering een persoon wordt uitgelicht waardoor je je steeds meer betrokken gaat voelen.
Nu is Damien Chazelle wel bekend om zijn liefde voor jazz te etaleren in zijn producties maar deze is veruit mijn favoriet met name door de grove uitvoering en de ongepolijste settings en personages.
Dit is voor mij jazz!
Ik zou zo in de auto stappen en deze club gaan bezoeken.