Mijn Series +

Formula 1: Drive to Survive - Seizoen 2 (2020)

Verenigd Koninkrijk
Documentaire

ontwikkeld door James Gay-Rees, Paul Martin en Sophie Todd

Documentaire die de kijker meeneemt in de cockpits, de paddock en het leven van de hoofdrolspelers in de Formule 1. De serie gaat over het Formule 1 Wereldkampioenschap 2018 en heeft een ongeëvenaarde en exclusieve toegang tot de snelste coureurs, teamleiders en eigenaars, evenals het eigen managementteam van de Formule 1.

1. Lights Out
  9. Blood, Sweat & Tears
  10. Checkered Flag
avatar van jarno1975
jarno1975 (moderator)
Trailer geplaatst. Weer zin in, net als in het nieuwe F1 seizoen!

avatar van HALVE TAMME.
HALVE TAMME. (moderator)
Idem dito!

avatar van Jester
Zonder Max, begrijp ik (op zijn eigen verzoek).

avatar van legian
Ik heb hier wel weer zin in. Kijk al uit naar de aflevering over Duitsland.

avatar van jarno1975
jarno1975 (moderator)
Jester schreef:
Zonder Max, begrijp ik (op zijn eigen verzoek).

Hoe kom je daar bij? Ik zag hem in de trailer ook langskomen.

avatar van legian
Als ik het goed begrepen heb hebben ze hem niet specifiek gevolgd naar aanleiding van hoe hij neergezet is in het eerste seizoen. Het is dus niet zo dat hij niet langskomt, wat logisch is natuurlijk met zijn acties tijdens het seizoen. Waarschijnlijk wordt hij wel weer in een kwaad licht gezet ten overstaande van Gasly. Net zoals in het eerste seizoen het geval was.

jarno1975 schreef:

Hoe kom je daar bij? Ik zag hem in de trailer ook langskomen.

Twitter

Iets te kort door de bocht dus, mijn stelling.

avatar van legian
Zo de testweken zijn voorbij dus was het tijd om dit seizoen er eens doorheen te jagen. Het is toch wel een heerlijke opwarming voor het nieuwe seizoen. Mijn kritiek blijft echter wel, het drama is erg dik opgezet en typerend Amerikaans. Maar het is wel tof om wat meer dingen achter de schermen te zien.

Aflevering 4 tot en met 7 zijn favoriet. Aflevering 4 (Dark Days) vanwege het dramatische weekend in Duitsland van Mercedes. Aflevering 7 (Seeing Red) vanwege de heerlijke interne strijd bij Ferrari en hun, typerende matige communicatie en slechte strategieën. Aflevering 5 (Great Expectations) en 6 (Raging Bulls) vanwege het Red Bull drama. Waarbij vooral de informatie achter de schermen interessant is en een aantal vermoedens bevestigde. Ook mooi om te zien dat ze aandacht besteden aan de fatale crash in de F2 op Spa. Daar liepen toch weer even de rillingen over mijn rug.

Uiteindelijk was het weer vermakelijk. Ik mist nog best wel wat dingen en zou graag nog meer achter de schermen willen zien. Maar het geeft wel even een extra inkijkje in de wereld die de Formule 1 is. Voor mij is het vooral weer even inkomen en opwarmen voor het komende seizoen van start gaat.

Mercedes en Ferrari doen ook mee in seizoen 2. Max is ook te zien maar alleen als hij commentaar geeft.

In het eerste seizoen van deze serie werd Verstappen na een paar slechte resultaten afgebrand door een aantal journalisten in deze serie. Vervolgens werd er geen aandacht aan geschonken dat Verstappen daarna ook geweldig goed reed.

Dit seizoen was enorm veel ophef over de plotselinge extreme verbetering van Ferrari na de zomer break. De vraag was of Ferrari had gesjoemeld, en Verstappen zei zelfs dat ze bij Ferrari valsspelers zijn. Maar in de aflevering over Ferrari kwam dit helemaal niet ter sprake.

Dat vind ik flinke inhoudelijke missers.

Verder kijk ik er wel met veel plezier naar. Hoe slechter het met team Haas gaat, hoe leuker afleveringen met Günther Steiner zijn. Een van de weinigen die nog echt zegt wat hij denkt.

avatar van Jester
Beter dan het eerste seizoen wat mij betreft, al is het inhoudelijk niet al te sterk. Zo werd de tijdstraf die Verstappen in Monaco kreeg na zijn aanrijding met Bottas in de pits gemist, maar dat soort 'details' zijn blijkbaar niet belangrijk. Verder vielen me wat zaken op:
* ook nu weer teveel Ricciardo, en dat gaat op een gegeven moment irriteren
* Hulkenberg voelde zich niet erg op zijn gemak met de camera's om zich, en wellicht ook door de clown die zijn teammaat is
* Vettel wordt steeds sympathieker
* Bij Williams was het echt een chaos, wel interessant om dat te zien
* bijzonder dat Toto Wolf de manager van Esteban Ocon is

avatar van The Oceanic Six
Aflevering 5 Great Expectations is wel echt geweldig zeg. Waar Max Verstappen glorieert door bv de GP van Oostenrijk, zijn thuisduel van Red Bull dus, te winnen, daar pruttelt zijn teamgenoot Pierre Gasly maar achter de rest aan, terwijl hij diezelfde wagen heeft. Mooi contrast tussen succes en verlies, tussen een geprezen persoonlijkheid versus een schuchtere, falende teamgenoot. Red Bull personeel is ook opvallend kritisch richting Gasly. Interessant om te volgen.

avatar van The Oceanic Six
Drive to survive seizoen 2 is leuker dan de voorganger. Meer drama, meer diversiteit. Zeker rondom Red Bull is het smullen, met de superieure Max Verstappen, de niet presterende Pierre Gasly en nieuwkomer Alexander Albon die weet te verrassen. Ook fijn dat Mercedes en Ferrari nu eens mee doen, dat maakt het plaatje toch completer voor de kijker. Verder zitten er spectaculaire beelden in en is het geheel mooi stijlvol in elkaar gezet. Ik ben geen echte F1 freak, maar kijk het tegenwoordig wel met plezier. En zo bekijk ik deze docu-reeks ook. Gewoon vermakelijk. Meer niet.

avatar van cmr46
Prachtige serie net als deel 1 met prachtige race beelden

avatar van Binge-Watcher
Geweldig weer, ik vond dit seizoen zelfs beter dan het eerste. Ze gingen er dieper op in en iedereen die geïnterviewd werd was een stuk opener. Gaaf.