Mijn Series +

Altered Carbon - Seizoen 2 (2020)

Sciencefiction

ontwikkeld door Laeta Kalogridis
met Anthony Mackie, Simone Missick en Dina Shihabi

De samenleving ziet er in de toekomst heel anders uit. Het menselijk bewustzijn kan worden gedigitaliseerd en daardoor ook getransformeerd naar andere lichamen. De dood is niet meer permanent. Takeshi Kovacs is een eenzame overlevende soldaat uit een groep elite interstellaire strijders, die werd verslagen bij een opstand tegen de nieuwe wereld. Zijn geest is eeuwenlang in ijs gevangen gehouden, totdat de rijke Laurens Bancroft hem een nieuwe kans geeft. In ruil voor een nieuw leven in een nieuw lichaam, moet Kovacs een moord oplossen: de moord op Bancroft zelf.

1. Phantom Lady
  6. Bury Me Dead
  7. Experiment Perilous
  8. Broken Angels

avatar van legian
Het is toch jammer dat een serie me het uitgangspunt eeuwig te kunnen leven daar verrekte weinig mee doet. Uiteindelijk behelst het verhaal niet meer dan iemand die geobsedeerd is door iemand anders en er alles aan zal doen om haar terug te krijgen. Daar wordt iets omheen gehangen over corrupte regering en op wraak beluste generaal. Het is allemaal verpakt in een mooi sci-fi hulsel wat er bij vlagen heerlijk uitziet. Het blijft helaas bij een mooi omhulsel voor een hoop lucht.

Het enige echte lichtpunt is de AI die steeds verder aftakelt. Daar wordt wel een stuk van de potentie uitgehaald die de serie in zich heeft. Verder heeft de serie prima acteurs en door het snelle tempo keek ik er makkelijk doorheen. De wereld intrigeert me nog steeds en het is daarom zo jammer dat er zo weinig mee gedaan wordt. De serie overstijgt daardoor niet de grens van meer dan luchtig vermaak.

avatar van Binge-Watcher
Tjonge jonge, was ik de enige die dit 2e seizoen heel lastig vond om te volgen? Al die verhaallijnen die door elkaar heen lopen icm onderhand talloze sleeves en karakters. Ik had er af en toe moeite mee er wat van te maken.
Ik vond seizoen 1 een stuk beter en interessanter.

avatar van Blair Waldorf
Wat een zooitje dat script van seizoen 2, de zaak rammelt aan alle kanten, het verhaal is nauwelijks te volgen. Alles was zo goed was aan deel 1 is nu vakkundig de nek omgedraaid.

avatar van Paulus83
Ongelooflijk, na een goed eerste seizoen met zo'n slecht tweede seizoen op de proppen komen....