ad
  • 8.081.139 stemmen

Altered Carbon - Seizoen 1 (2018)

Show titel: Altered Carbon

Seizoenen: 2 seizoenen

Afleveringen: 10

Datum van release: vrijdag 2 februari 2018

• Netflix Bekijk seizoen 1 via Netflix
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Altered Carbon

Afleveringen Seizoen 1 (2018)

1. 1. Out of the Past

Als Takeshi Kovacs 250 jaar na zijn dood ontwaakt in een nieuw lichaam, blijkt hij tot leven te zijn gewekt om een magnaat te helpen zijn eigen moord op te lossen.

2. 2. Fallen Angel

Terwijl Kovacs een man opspoort die Bancroft een doodsbedreiging stuurde, overtreedt inspecteur Ortega regels om in de gaten te houden waar hij zich bevindt.

3. 3. In a Lonely Place

Kovacs krijgt hulp van een onverwachte partner, die hem moet beschermen tijdens een feest in het huis van Bancroft, waar Ortega het gruwelijke gebeuren in het oog houdt.

4. 4. Force of Evil

Kovacs wordt gevangengenomen en gemarteld, en gebruikt zijn Envoy-training om te overleven. Ortega verrast haar familie voor Día de los Muertos.

5. 5. The Wrong Man

Als Kovacs de identiteit van zijn lichaam ontdekt, vraagt hij Ortega hem de waarheid te vertellen. Een tip van Poe leidt tot een grote doorbraak in de Bancroft-zaak.

6. 6. Man with My Face

Ortega's lot staat op het spel en Kovacs brengt de Bancrofts schokkend nieuws. Later komt hij oog in oog te staan met een angstaanjagende tegenstander.

7. 7. Nora Inu

Als Kovacs herenigd wordt met iemand uit zijn verleden, wordt zijn complexe voorgeschiedenis met het Pretectoraat de Opstand en Quell uit de doeken gedaan in flashbacks.

8. 8. Clash by Night

Kovacs' wereld staat op zijn kop. Om hem te helpen de Bancroft-zaak snel af te wikkelen, vraagt hij om een dipper. Ortega trekt de mysterieuze vrouw uit de arena na.

9. 9. Rage in Heaven

Na een verwoestende actie smeden Kovacs en zijn bondgenoten een gedurfd en zeer risicovol plan om te infiltreren in Head in the Clouds.

10. 10. The Killers

Terwijl de in het nauw gedreven Kovacs zich voorbereidt op een laatste confrontatie, duikt er een nieuwe held op en komen er meer verborgen geheimen aan het licht.

avatar van brawljeff

brawljeff

Vanaf 2 februari 2018 te zien op Netflix.

Als het 'Blade Runner: The Series' had geheten, had ik het ook geloofd. Kijk hier wel naar uit hoor!

avatar van legian

legian

Die datum staat in de agenda genoteerd, man wat een heerlijke trailer. Geeft mij eenzelfde gevoel wat de trailer van Westworld destijds deed.

De stijl is inderdaad erg Blade Runner achtig, heerlijke cyberpunk sfeer. Kijk hier erg naar uit.

avatar van Nicolage Rico

Nicolage Rico

• 20043 berichten
  • 2037 stemmen

Gave trailer + interessant gegeven = op de te-zien lijst.

avatar van eppo349

eppo349

Valt me niet tegen. Het stelt allemaal niet veel voor, maar blijft hangen. Pittig serietje!

avatar van Gerlof1378

Gerlof1378

Deze serie is na 1 aflevering te hebben gezien echt mijn ding, strak verhaal, goede cast en erg mooie CGI effecten. Het verhaal is wel een beetje warrig en wazig maar afijn ik heb zelf nog maar 1 gezien en denk dat verder in de serie wel bepaalde elementen duidelijk worden. Ik ben benieuwd hoe de rest van deze serie zal verlopen, maar ik heb daar wel een goed gevoel over.

Maar al wel 5 sterren geven?

avatar van horizons

horizons

• 1949 stemmen

Ben bij aflevering vijf en op basis daarvan zou ik 4,5 sterren geven.

Leuk! Goed gemaakte serie.

avatar van eppo349

eppo349

Alles gezien. prima bevallen. Bevat toch wel enkele gedenkwaardige scénes!

avatar van brawljeff

brawljeff

DarkMoonStudios ik verwacht binnenkort toch wel een uitgebreide recensie

avatar van legian

legian

De serie begint ontzettend tof. De wereld, de stijl en de vele vragen bevallen goed. Het mysterie omtrent de dood van Bancroft die de aanleiding vormt voor het verhaal is erg interessant. En langzaam aan begint het een en ander duidelijk te worden. De introductie van het AI hotel en de VR mogelijkheden wekken alleen maar meer interesse op. En eigenlijk loopt alles op goeie rolletjes tot en met aflevering 6.

Hoewel de Deus ex Machina nog boeide werd het daarna niet beter. Verhaaltechnisch wordt eigenlijk alles in de ban gedaan en komt er een cliché verhaal opzetten. Broer en zus waren de beste maatjes en deden alles samen, maar de een kan de ander niet loslaten waardoor ze elkaars vijanden worden. Voor een serie die zo interessant en mysterieus begon voelt dit als een ongelofelijke dooddoener. Tel daar nog het verplichte zoetsappige einde bij op en na de laatste aftiteling zat ik er toch teleurgesteld bij.

Het is zeker niet slecht, de wereld ziet er geweldig uit, het beeld van de mensheid die eeuwig kan blijven leven is ontzettend intrigerend. De actie is bij vlagen erg hard en mooi om te zien. Maar het verhaal stelt uiteindelijk toch teleur. Ik had vooraf geen Blade Runner of Westworld praktijken verwacht over wat het is om 'mens' te zijn en over het 'bewustzijn'. Maar de serie heeft ontzettend interessante onderwerpen in het eeuwig leven, het kunnen verplaatsen in andere mensen/sleaves en de doden terug kunnen halen om te getuigen. Helaas wordt het sporadisch gebruikt en voelt het nergens belangrijk voor het verhaal. Sterker nog het verhaal had zich net zo makkelijk in deze tijd kunnen afspelen.

Altered Carbon is erg vermakelijk en zeker aan te raden om te zien. Helaas is het verhaal technisch, ondanks de vele interessante onderwerpen, niet bijzonder hoogstaand en eindigt het wat simplistisch. 3.5*

avatar van arno74

arno74

Teleurgesteld na aflevering 1, toch niet echt mijn ding. Het is meer een actiethriller dan een scifi-serie als je het mij vraagt.

avatar van MinoltaMan_mm

MinoltaMan_mm

Het zag er veelbelovend uit in de trailer, 2 afleveringen gezien.

Mooie beelden, en dat is het dan ook.

Wat een onsamenhangende, wazige zooi verder......

Echt helemaal niks aan, ik zou er zo bij in slaap kunnen vallen..... ik ga niet verder kijken maar ik vind ook niet dat ik op basis van de eerste 2 episodes een stem kan uitbrengen.

Een echte "love it or leave it" denk ik zo!

avatar van horizons

horizons

• 1949 stemmen

Eerste helft van het seizoen is een stuk sterker dan de tweede helft. Wat mysterie, sf, virtual reality, leuke cast, goede world building, goede actie, etc maar op het einde worden de sterke punten ingewisseld voor wat minder. De flashback aflevering was eigenlijk waar het mis ging (om echt heel erg goed te zijn. Plus de antagonist was iets te onwaarschijnlijk in karakteropbouw.

avatar van larsk0

larsk0

Gewoon een b-produktie, slecht acteerwerk, slap verhaal. Het gegeven is interessant, maar heel slecht uitgewerkt. De effecten zijn soms echt lachwekkend. Nee, was weer zonde van mijn tijd helaas... Het is bij tijd en wijlen echt heel saai gewoon. Vooral die flashback episode die was abominabel.

avatar van Jordy

Jordy

Ik was snel klaar met dit slappe Blade Runner aftreksel. Geloofde ook niets van de wereld die er neergezet werd. Het gaat er bij mij niet in dat iemand over 250 jaar nog steeds een mobieltje heeft met een "Siri" die simpele vragen en opmerkingen niet begrijpt. Terwijl er tegelijkertijd wel een (niet van echt te onderscheiden) robot een hotel runt.

avatar van Thomas83

Thomas83

Dit is wel echt een beeldschone serie. Die hele vormgeving en uitgedachte wereld. Vergelijkingen met Bladerunner zijn logisch met een aantal direct overgenomen elementen, zoals de regen en paraplu's en eetkraampjes op straat, maar Bladerunner is toch net een stukje rauwer. Vooral die Aerium waar de Meths wonen doet wat denken aan de kitsch van The Hunger Games of zo. Maar het is in elk geval een enorm interessant uitgewerkte wereld.

Het idee dat de allerrijksten praktisch verveelde goden worden met hun in al die eeuwen praktisch oneindig opgebouwde rijkdommen en technologie die ze onsterfelijk etc. maken is erg interessant. Het maakt ook voor een serie die echt behoorlijk duister kan worden. Helaas probeert Altered Carbon ook wel een beetje te scoren met een overdaad aan naakt, geweld en spieren. De vechtscènes zijn een beetje The Matrix-wannabe (als je het dat nog kan noemen). De choreografie is eigenlijk nog heel behoorlijk, maar bibberende camera's verpesten het. De computereffecten zijn dan wel van een verrassend goed niveau nog.

Op zich steekt het noir-achtige verhaal niet slecht in elkaar, maar het is soms wel wat maf en vervelend ingewikkeld gemaakt met Sleeves en Double Sleeves etc. En veel erger nog, de personages zijn het grote zwakke punt van de serie. Ze worden door b-acteurs gespeeld en niemand is echt leuk. Ortega en Leung zijn belachelijke personages, en een groot deel van de laatste afleveringen bevat vervelend geneuzel over de relatie tussen Tak en Rei. Rei blijkt irritant geobsedeerd door haar broer. In de steek gelaten, weeshuis, boehoe. Het is honderden jaren geleden. Get over it.

Mede door dit soort onzin is de serie daarom ook af en toe wat soap-achtig. Ook door de eveneens zeikerige relatie tussen Ortega en Ryker/Tak. Het helpt ook niet dat de actrice die Ortega speelt echt een verschrikking is. Ze kan niet acteren, en wat is er mis met haar gezicht in godsnaam? De personages en acteurs verpesten echt wat anders echt een goede serie had kunnen zijn, Aan het bronmateriaal en het budget ligt het duidelijk niet. 3.0*.

avatar van Esteban

Esteban

Aflevering 1 achter de kiezen. Natuurlijk heeft het absoluut geen waarde op basis daarvan grote uitspraken te doen. Maar het valt mij wel op dat het me amper kon boeien, het nogal B-televisie aanvoelende scenario viel mij wat tegen. Misschien is enkel de aanzet wat zwak? Uiteraard geef ik het nog een verdere kans. De zin om dit te doen ontbreekt alleen wat nu.

avatar van james_cameron_mm

james_cameron_mm

Erg wisselvallig, deze visueel indrukwekkende maar inhoudelijk vaak haperende Netflix SF-serie, gebaseerd op het gelijknamige boek van Richard K. Morgan. Het ziet er allemaal fraai uit en de aktiescenes zijn eersteklas, maar de personages zijn niet bepaald charismatisch en de plot weet amper te boeien. Herhaaldelijk kon ik dan ook amper mijn aandacht erbij houden. Af en toe gebeuren er dan wel weer wat coole dingen, waardoor je toch blijft doorkijken, maar echt geweldig wordt het helaas nergens.

avatar van Glacius

Glacius

Ongeloofwaardig waar je vanaf begin af aan doodgegooid wordt met allerlei termen, waarvan je totaal niet weet waar het naar verwijst. De serie begint al in de toekomst, een blade runner achtige wereld... vervolgens een tijdsprong van 250 jaar... niks veranderd. Vond het acteerwerk ook niet bijster goed. Na 1 aflevering gestopt, ik vind het niks.

avatar van Montorsi

Montorsi

Jordy schreef:

Dit... niet om doorheen te komen.

avatar van Joeri_000_mm

Joeri_000_mm

Fijne serie. Aardig verhaal. Visueel trok het me heel erg aan.En het hoofdpersonage vond ik heel sterk overkomen Eerste deel van de serie, 5 a 6 afleveringen zeer de moeite waard. Daarna werd het wat minder. Het uiteindelijke plot sprak me niet echt meer aan. Ik had iets anders gehoopt/verwacht.

Ik ben bang dat ik seizoen 2 niet wil kijken omdat het voor mijn gevoel te weinig perspectief meer heeft om het voor MIJ interessant te houden. Ondanks het feit dat het einde wel wat openingen laat voor een vervolg .is er toch ook iets afgesloten in de zin van dat het na 1 seizoen ook klaar kan zijn. Het gaat er voor mij dus echt om welke weg ze kiezen.

Wat meer achtergrond en verhaal over zijn soort zou ik echter wel interessant vinden.

avatar van renzoroy_mm

renzoroy_mm

In seizoen 2 gaat Anthony Mackie de hoofdrol spelen, ipv Joel Kinnaman. Geloof wel hetzelfde personage maar dan weer met een andere skin om het zo te noemen

avatar van Joeri_000_mm

Joeri_000_mm

Ok, dat is bevestigd dus. We gaan het zien dan, bedankt voor je reactie.

avatar van Vinny70_mm

Vinny70_mm

Visueel is dit een topserie. Ik heb mij geen seconde verveeld en dat heb ik niet vaak.