Mijn Series +

Messiah - Seizoen 1 (2020)

ontwikkeld door Michael Petroni
met Michelle Monaghan, Mehdi Dehbi en Jane Adams

CIA-officier Eva Geller (Michelle Monaghan) die een mysterieuze man (Mehdi Dehbi) op het spoor komt. Wanneer hij internationaal aandacht krijgt vanwege het verstoren van de openbare orde, begint ze een onderzoek naar hem. Wereldwijd krijgt hij steeds meer volgers die er allemaal van overtuigd zijn dat hij wonderen verricht. En ook de internationale media besteden positieve aandacht aan deze charismatische figuur. Voor Eva wordt het een race tegen de klok om het mysterie te ontrafelen: is deze man werkelijk de goddelijke entiteit die hij beweert te zijn of is hij een bedrieglijke oplichter die in staat is de geopolitieke wereldorde omver te werpen?

1. He That Hath an Ear
  9. God Is Greater
  10. The Wages of Sin

Heel erg benieuwd naar.

avatar van Esteban
Weinig goeds over gelezen tot nu toe. Het gemiddelde hier is ook niet veelbelovend. Maar het concept spreekt mij wel enorm aan.

avatar van Mrs Bruce Willis
Tot nu toe 5 afleveringen gezien en het blijft mij boeien. Het is eens wat anders op Netflix.
Wordt goed in geacteerd.

avatar van Pompidom
Sinds lange tijd dat een tv-serie bij zo wist te boeien. Ik heb dit weekend alle 10 afleveringen gekeken. Ik mag toch hopen dat er een tweede seizoen komt. Ik wil weten hoe dit verder ontwikkelt. Verder zeg ik niets, ik zou iedereen aanraden om te kijken.

avatar van joy4ever
Fijn dat er nu wat positieve geluiden binnenkomen. Ik schrok aanvankelijk wat van de lage score hier. Ik ga deze serie toch maar proberen dan.

avatar van horizons
Eerste drie afleveringen zijn boeiend genoeg om verder te kijken.

avatar van Mrs Bruce Willis
Afgekeken vandaag, fijne serie, de suggestie in het hele verhaal is fijn. (Hoop knappe meneren in de serie, mochten er vrouwen twijfelen )
Ben benieuwd naar S2.

avatar van Afca_fanatic
joy4ever schreef:
Hoezo proberen op basis van een slechte recensie van een bepaald iemand?

Echt een serie die vanaf minuut 1 tot en met de laatste aflevering blijft boeien, dit heb ik niet vaak.

avatar van Dorstigjimmyke
Vanaf minuut 1 zou ik niet zeggen. Het is wel een leuke serie voor op de achtergrond en als er iets spannends gebeurt kun je nog altijd opkijken. Naar het einde toe zal het wel pieken.

Wel een aardige serie, regelmatig saaie stukken, maar het laat je niet los. En je gaat er goed over nadenken.
Voor mij mag er wel een nieuwe seizoen komen.

avatar van Karaya
Heel inventief. Aanrader deze serie. 5 sterren.

avatar van Lennonlover
Goed concept maar:
- geen dramatisch doel
- geen interessante personages
- geen interessante dialogen of diepere vragen
- op het einde zit je met het gevoel: "waar heb ik nu naar gekeken"

Teleurstellend verhaal in z'n geheel, er gebeurt niets.

Jammer, want de Messias is Belg (geboren in Luik)

In eerste instantie was ik niet echt van plan om deze sessie te kijken, het is dat mijn collega zei, goh, dat moet je echt zien. Dus ik heb haar raad opgevolgd en absoluut geen spijt van gehad..

Het mooiste aan deze sessie is (voor mij dan), dat ik heel vaak aan het twijfelen werd gebracht en ik kijk uit naar Seizoen 2.

avatar van filmobsessie
tje was wel aardig, geen hoogvlieger. Mijn vriendin viel zo'n beetje bij elke aflevering in slaap. kabbelende muziek en kabbelend verhaal. Opzich wel origineel omdat je als kijker constant twijfeld. Ik krijg ineens het vermoeden dat echt hoog nivo series niet meer gehaald gaat worden. Maargoed deze keek wel makkelijk weg en ga zeker 2e seizoen ook kijken. Ben wel serieverslaafd natuurlijk

avatar van joy4ever
Sterke serie. Mehdi Dehbi zet een overtuigende rol neer. Benieuwd naar het vervolg.

avatar van james_cameron
Spannende, mysterieuze serie met een originele en interessante insteek. De personages zijn ook boeiend. Eén en ander had iets vlotter verteld kunnen worden en ik denk ook niet dat er genoeg potentie is voor een tweede reeks, maar de tien afleveringen zitten degelijk in elkaar en visueel is alles tot in de puntjes verzorgd.

avatar van Dorstigjimmyke
Het blijft je ergens wel fascineren, maar echt geweldig is het ook niet. Het kabbelt wat voort en ze kiezen ook regelmatig voor een cliffhanger. Interessant verhaal, maar ze halen er te weinig uit.

avatar van AOVV
Ik had ook het gevoel dat er meer inzat, Dorstigjimmyke. Ik heb geen idee of er nog een vervolg komt, maar in dat geval was het wel een prima opmaat.

Het verhaal van Eva wist me bovendien, ondanks het feit dat Michelle Monaghan een puike actrice is, niet echt te raken. Het verhaal van Rebecca dan weer wel, maar dit kende, wat mij betreft, geen sterke climax. Toch heb ik met plezier en fascinatie de serie kunnen afkijken, dus een voldoende is meer dan op zijn plaats!

3 sterren

avatar van Dorstigjimmyke
Dus eigenlijk gewoon tijdverlies voor iedereen die seizoen 1 heeft gekeken. Een grote teleurstelling. Het thema is fascinerend, maar als het zo eindigt hebben we er niks aan.