• 8.985.869 stemmen

Almost Human - Seizoen 1 (2013-2014)

Show titel: Almost Human

Ontwikkeld door: J.H. Wyman

Met: Karl Urban, Michael Ealy en Minka Kelly

Datum van release: zondag 17 november 2013

Eerst uitgezonden op: FOX (Verenigde Staten)

Plot Almost Human

In het jaar 2048 heeft de politie een nieuw stuk gereedschap in het Synthetischen-Arsenaal, namelijk robots die zijn belast met het waarborgen van de veiligheid van de mensen door wie ze gemaakt zijn. Niet iedereen is blij met de veranderingen. Rechercheur John Kennex, die gewond is geraakt in actie, keert terug naar het korps alwaar hij erachter komt dat zijn nieuwe partner een Synthetische is genaamd Dorian. Met een mogelijkheid tot het ervaren van emoties is de programmering van Dorian heel anders dan die van de normale Synthetischen, maar toch wantrouwt John nog steeds de machine aan zijn zijde. Zullen ze in staat zijn samen te werken als een team?

Afleveringen Seizoen 1 (2013-2014)

1. 1. Pilot

17 november 2013 (43 minuten)

In 2048 is de criminaliteit explosief gestegen. Politieagenten hebben het moeilijker dan ooit. Daarom is elke agent gekoppeld aan een android. John Kennex moet samenwerken met zijn robotpartner Dorian om zaken op te lossen in het futuristische landschap.

2. 2. Skin

18 november 2013 (43 minuten)

John en Dorian moeten een moordzaak onderzoeken. Ze krijgen te maken met de vermissing van een belangrijk persoon. Dit brengt ze naar de wereld van zogenaamde sexbots. Ondertussen probeert Kennex weer een stukje uit zijn verleden op te rakelen.

3. 3. Are You Receiving?

25 november 2013 (43 minuten)

Kennex en Dorian krijgen te maken met een futuristische gijzeling. De gijzeling is echter een afleidingsmanoeuvre voor een ander misdrijf dat de terroristen willen plegen.

4. 4. The Bends

2 december 2013 (43 minuten)

Een oude vriend van Kennex gaat undercover als bereider van de extreem verslavende drugs 'The Bends'. Zijn dekmantel wordt echter al snel ontrafelt. Kennex en Dorian moeten de hulp van Rudy Lom inschakelen om dit tot een goed einde te brengen.

5. 5. Blood Brothers

9 december 2013 (43 minuten)

Rechercheur John Kennex en Dorian moeten de enige overgebleven getuige in een belangrijke moordzaak beschermen, terwijl Maldonado te maken krijgt met de verdachte.

6. 6. Arrhythmia

16 december 2013 (43 minuten)

Kennex en Dorian onderzoeken een verdacht sterfgeval in het ziekenhuis. Een man claimt dat iemand hem wilde vermoorden en hem ook de exacte tijd daarvan kon doorgeven. De rechercheurs komen terecht in de duistere wereld van de orgaanhandel. Ondertussen heeft Dorian een ontmoeting met een politierobot die niet meer in functie is.

7. 7. Simon Says

6 januari 2014 (43 minuten)

Kennex en Dorian onderzoeken Simon. Simon is een psychopathische moordenaar die bommen op zijn slachtoffers aanbrengt. Wanneer Kennex zijn nieuwste slachtoffer is geworden, start de nagelbijtende race tegen de klok. Ondertussen heeft Dorian last van onverwachte uitvallen door energietekort.

8. 8. You Are Here

13 januari 2014 (43 minuten)

Kennex en Dorian onderzoeken een mysterieuze moordzaak waarbij het slachtoffer door een zelfsturende kogel is omgebracht. Kennex neemt zijn therapie ondertussen niet heel serieus.

9. 9. Unbound

3 februari 2014 (43 minuten)

De geavanceerde politierobot Danica handelt meer als een soldaat dan als een agent en maakt slachtoffers. Kennex en Dorian krijgen de moeilijke taak om haar te traceren. In een poging om Danica op te sporen, richten zij hun pijlen op de geniale robotmaker Nigel.

10. 10. Perception

10 februari 2014 (43 minuten)

Wanneer Kennex en Dorian de dood van twee genetisch geavanceerde kinderen onderzoeken, blijkt het al snel drugsgerelateerd te zijn. Een recent verdrinkingsslachtoffer kan gelinkt worden aan de zaak waardoor het onderzoek een onverwachte wending neemt. Ondertussen wordt Kennex geconfronteerd met zijn verleden.

11. 11. Disrupt

17 februari 2014 (43 minuten)

Er vindt een dodelijk misdrijf plaats in de toekomst. Een 'slim' huis keert zich tegen de eigen bewoners. Kennex en Dorian worden op deze zaak gezet waarbij ze te maken krijgen met een mysterieus hologram dat het huis vertegenwoordigt.

12. 12. Beholder

24 februari 2014 (43 minuten)

Wanneer een Chrome op jonge leeftijd komt te overlijden, ziet Valerie dit als moord en begint een onderzoek. Kennex en Dorian komen erachter dat de dader een seriemoordenaar is die gebruikt maakt van verboden geavanceerde plastische nanobotchirurgie om mooi te worden.

13. 13. Straw Man

3 maart 2014 (43 minuten)

Kennex en Dorian onderzoeken een seriemoordenaar. De man kopieert de technieken van een oude bekende. Die oude bekende is een seriemoordenaar die door toedoen van Kennex zijn vader in de gevangenis is beland. Tijdens het onderzoek werpt biotechnologie een ander licht op misdaden uit het verleden. Ondertussen worden de prestaties van Dorian beoordeeld.

avatar van renzoroy_mm

Zonde dat het gecancelled is Was best een aardige actie/sf serie..

avatar van FlorisV

FlorisV

Sluit ik me volledig bij aan. Zowel Urban als Ealy waren een feest en het gegeven was boeiend genoeg om op voort te boorduren. Met mindere acteurs had dit al snel een sof kunnen worden.

Maar Urban heeft een nieuwe topserie gekregen, The Boys, met een prachtcast en die vond ik zo mogelijk nog beter. Blij dat hij door mag blijven timmeren want ik heb hem altijd wel gemogen, hoewel ik Dredd zijn beste werk vind.