Mijn Series +

Prodigal Son - Seizoen 1 (2019-2020)

Misdaad / Drama

ontwikkeld door Chris Fedak en Sam Sklaver
met Tom Payne, Michael Sheen en Keiko Agena

Malcolm Bright heeft een gave. Hij weet hoe moordenaars denken en hoe hun geest werkt. Waarom? In de jaren negentig was zijn vader een van de ergste, en beruchtste seriemoordenaars genaamd 'The Surgeon'. Het is dus logisch dat Bright de beste criminele psycholoog is die er is; moord is het familiebedrijf. Hij zal zijn gave gebruiken om de NYPD te helpen misdaden op te lossen en moordenaars te stoppen, terwijl hij te maken heeft met een manipulerende moeder, irritant zus, een moordlustige vader die nog steeds een band met zijn verloren zoon zoekt, en zijn eigen voortdurend evoluerende neurosen.

1. Pilot
  17. Stranger Beside You
  18. Scheherazade
  19. Out to Get You
  20. Like Father...

Meer dan de pilot ga ik van deze serie niet bekijken. De hoofdpersoon is eerder een helderziende dan een profiler. Weet door binnen twee minuten 40 dossiers te bekijken wie de dader is. Een chirurg als seriemoordenaar met een cel als een hotelkamer en al zijn oude patiëntendossiers in zijn cel. De ongeloofwaardigheid stoort mij. Het realisme in Mindhunter spreekt mij veel meer aan.

Roy1967 schreef:

Had ik ook daarom vind ik drie sterren nog te veel....

avatar van filmobsessie
Wat een negatieve berichten. Ik vind dit echt een dijk van een serie. Verveeld geen moment. Lekker gestoord af en toe. En vooral elke aflevering spannend. Een vader als seriemoordenaar die de hele familie psychologisch manipuleert vind ik een geweldig uitgangspunt. Beetje een hannibal invalshoek. En de gaten in het geheugen van de hoofdpersoon die langzaam worden ingevuld maakt het dat je de ene aflevering na de andere gaat kijken. Ik jas ze alle 20 binnen n week er doorheen dat staat al vast