• 8.978.871 stemmen

The Office - Seizoen 2 (2002)

Alternatieve titel: The Office UK

Ontwikkeld door: Ricky Gervais en Stephen Merchant

Met: Ricky Gervais, Martin Freeman en Lucy Davis

Datum van release: maandag 30 september 2002

Eerst uitgezonden op: BBC Two (Verenigd Koninkrijk)

Plot The Office

Je collega's hebben er geen zin meer in en de sfeer is dood. Je baas is bovendien een waardeloze vent. Herken je dit? The Office is een mockumentary over een gemiddeld kantoor in suf Brits dorp, waar manager David Brent denkt dat hij de coolste, grappigste en meest populaire baas ooit is.

Afleveringen Seizoen 2 (2002)

1. 1. Merger

30 september 2002 (30 minuten)

Onder de nieuwe medewerkers van de Swindon-divisie bevindt zich een rivaal voor David, een "token black guy" en een vrouw in een rolstoel.

2. 2. Appraisals

7 oktober 2002 (30 minuten)

David vermoedt dar de werknemers van Swindon hem niet mogen. Maar het lijkt erop dat zijn rivaal Neil bij iedereen in de smaak valt.

3. 3. Party

14 oktober 2002 (30 minuten)

Seksspeeltjes domineren Trudy's verjaardagsfeestje. David wordt wanhopig als hij ziet dat zelfs Finchy vrienden is met Neil.

4. 4. Motivation

21 oktober 2002 (30 minuten)

Ingehuurd om te praten over openbare speeches, trekt David alles uit de kast. Gareth lijkt een zielsverwant te hebben gevonden.

5. 5. Charity

28 oktober 2002 (30 minuten)

Tijdens de Comic Relief Day-benefietavond kan er bij David geen lachje vanaf als hem wordt medegedeeld dat zijn functie overbodig is geworden.

6. 6. Interview

4 november 2002 (30 minuten)

Tim zweert dat hij Dawn flink de waarheid zal vertellen. David zoekt zijn toevlucht in zelfvernedering om zijn baan te kunnen behouden.

avatar van ManuelGnR

ManuelGnR

De Christmas special na dit seizoen staat nog niet op deze site, maar is ook aan te raden.

ManuelGnR schreef:

De Christmas special.

Specials zijn (nog) niet toevoegbaar.

avatar van ManuelGnR

ManuelGnR

Ik had het gezien inderdaad. Misschien in de toekomst. Ik kan liefhebbers van de UK versie die special in elk geval aanraden!

Geniaal tweede seizoen dat seizoen 1 nog eens overtreft. De nieuwe castleden zijn echt ideaal om vreselijk pijnlijke scenes met David Brent op te wekken. De nieuwe, wel populaire en betere baas, de gehandicapte medewerkster in de rolstoel, de donkere medewerker. Het werkt gewoon. David Brent is nog steeds zo lomp, bot, narcistisch, zelfverheerlijkend, maar vooral zeer onzeker. Verder is de serie ook inhoudelijk nog best pakkend. Het verhaal van Dawn en Tim is gewoon puur en mooi. De jaloerse blikken van Dawn als ze Tim met de nieuwe medewerkster ziet flirten. De heerlijk ongemakkelijke, maar pure ''kiss for a pound'' van Dawn bij Tim. Mooi. En uiteraard hebben we nog altijd Gareth, zo lekker direct. Zijn schaamteloos directe opmerkingen tegen de vriendin van Tim, haha. The Office seizoen 2 is komedie-goud. Absoluut fantastisch en het verdiend de volle score.

HALVE TAMME. schreef:

Specials zijn (nog) niet toevoegbaar.
Inmiddels toevoegbaar, dus wie zin heeft...

avatar van Heino

Heino (moderator series)

ZAP! schreef:

Inmiddels toevoegbaar, dus wie zin heeft...

Bij deze!

Kwam er gisteren achter dat er nog een speelfilm met David Brent volgde; David Brent: Life on the Road (2016) - MovieMeter.nl ... interessante uitwerking, met dat feelgood einde.