Mijn Series +

The Alcasser Murders - Seizoen 1 (2019)

Alternatieve titel: El Caso AlcĂ ssar

Spanje
Documentaire

ontwikkeld door Ramón Campos

De Alcasser Murders beschrijft, analyseert en onderzoekt een van de gruwelijkste en meest controversiële misdaden uit de Spaanse geschiedenis. De drievoudige moord in 1992 schudde de fundamenten van de Spaanse samenleving en overschreed grenzen, niet alleen in zijn brutaliteit, maar ook vanwege de schokkende uitzending en uitbuiting door de media. Vijfentwintig jaar zijn verstreken en het mysterie is nog steeds niet opgelost. Het verstrijken van de tijd, in plaats van licht te werpen op deze zaak, veroorzaakte een hele reeks ernstige geruchten over dodelijk geweld, in wat de rechter beschreef als een "reis naar afschuw". De Alcasser-zaak is gecompliceerd, vol controverse en talloze losse eindjes.

1. Desaparición
  2. Crimen
  3. Teorías
  4. Juicio
  5. Un Final
avatar van DionneDarko
Oh maar even in de gaten houden of dit wat is.

avatar van joy4ever
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. De betreffende zaak is blijkbaar langs me heen gegaan.

avatar van ZAP!
Gruwelijk, maar wel benieuwd.

De film Tesis (1996) - MovieMeter.nl is hier mede op gebaseerd btw.

avatar van joy4ever
Ik was zogezegd niet bekend met deze zaak. Het begin vond ik wat rommelig maar toen begreep ik dat dit de manier van het brengen van het verhaal is. De zaak zelf is gruwelijk. Je weet dat er zieke mensen rondlopen maar je blijft je toch verbazen. Al met al vond ik het niet zo sterk, zeker tegen het einde. Ook raar van die tape. Volgens mij is het nog steeds strafbaar om bewijsmateriaal achter te houden.