• 8.985.277 stemmen

Ontwikkeld door: Judd Apatow, Lesley Arfin en Paul Rust

Met: Paul Rust, Gillian Jacobs en Claudia O'Doherty

Datum van release: vrijdag 19 februari 2016

Plot Love

Nadat zijn vriendin vreemd gegaan is verhuist de aardige Gus naar een trendy appartementencomplex met bruisende universiteitsstudenten. Een toevallige ontmoeting leidt hem naar Mickey, een wildebras die haar baan bij een radiostation haat en recent haar relatie verbroken heeft. Samen openen ze elkaars ogen in het leven en in de liefde.

Afleveringen Seizoen 1 (2016)

1. 1. It Begins

19 februari 2016 (40 minuten)

Terwijl ze hun eerdere relaties nog moeten verwerken, zorgt Mickey voor ophef in een kerk en heeft Gus een verwarrende sekservaring.

2. 2. One Long Day

19 februari 2016 (32 minuten)

Nadat Gus Mickey uit de problemen heeft geholpen, maken de twee een bizarre tocht door de straten van Los Angeles.

3. 3. Tested

19 februari 2016 (37 minuten)

Gus staat voor een cruciale beslissing op het werk, terwijl Mickey een riskante verstandhouding krijgt met haar baas.

4. 4. Party in the Hills

19 februari 2016 (33 minuten)

Het is een en al chaos en tragedie wanneer Mickey Gus uitnodigt voor een feestje en wordt geconfronteerd met fouten uit haar verleden.

5. 5. The Date

19 februari 2016 (36 minuten)

Terwijl Mickey haar leven weer op de rails probeert te krijgen, gaat Gus wel heel ver tijdens zijn date met Bertie.

6. 6. Andy

19 februari 2016 (36 minuten)

De zelfbewuste Gus maakt veel indruk op de set, terwijl Mickey overmoedig wordt vanwege een chaotische dag bij het radiostation.

7. 7. Magic

19 februari 2016 (30 minuten)

Gus wil indruk maken op Mickey tijdens hun eerste echte date, maar de avond verloopt anders dan gepland.

8. 8. Closing Title Song

19 februari 2016 (27 minuten)

Terwijl Mickey zich druk maakt over de gevolgen van hun date, zorgt een nieuwe gast voor ophef tijdens de filmavond van Gus.

9. 9. The Table Read

19 februari 2016 (27 minuten)

Gus krijgt goed nieuws op zijn werk, maar door een verrassingsbezoekje van Mickey loopt de dag anders dan verwacht.

10. 10. The End of the Beginning

19 februari 2016 (33 minuten)

De problemen stapelen zich op voor Gus wanneer hij een voorproefje krijgt in de schrijverskamer. Ondertussen komt Mickey in een nieuwe crisis terecht.

avatar van niethie

niethie

Gisteravond aangezet met het idee de pilot eens te proberen en meteen tot aflevering 6 doorgekeken, super relaxt. Luchtiger en minder verbitterd als het vergelijkbare You're the Worst, waarvan ik beide seizoenen verleden week heb gezien, maar het bevalt me wel als genre: die anti-romkom. Apatow is wel de ultieme nerd schrijver en ik voel me binnen diens universum dan ook altijd snel op mijn gemak, al blijft het opvallend hoeveel beter zijn series werken tegenover de films waar zijn naam opgedrukt staat. Mickey (zoals altijd heerlijk neergezet door de immer charmante Jacobs) is bij tijd en wijl inderdaad een behoorlijk sekreet, maar de claimende en kleverige Gus is op zijn beurt al even erg, zo niet erger, maar toch is het helemaal niet lastig om van ze te houden. Vooral de awkward situaties tijdens dates en zelfhulp sessies zijn pijnlijk maar tegelijk hilarisch herkenbaar. Daarbij is die Aussie roommate een aangename toevoeging en was ik verrast door onverwachte bijrolletjes van onder andere Mark Oliver Everett (zanger van de Eels)

Nee, over een klein uurtje weer verder en hopelijk blijft het op dit relaxte niveau...

avatar van Jordy

Jordy

Heerlijke serie, ik vloog hier door heen. Lekker aparte structuur en hele interessante en herkenbare personages.

Love is best sterk, maar het is bij vlagen zo ongemakkelijk om naar te kijken zeg. Ik kan er niet goed tegen, van die awkward situaties waarbij je plaatsvervangende schaamte krijgt zonder dat het een grappige situatie is zoals in series als The Office. En Love zit vol met ongemakkelijkheid. De liedjes van films die Gus met zijn groepje zingt, het mislukte feestje, het bezoekje van Mickey aan zijn werk en noem nog een hoop van die momenten op, pfff. De serie voelt als het tegenovergestelde van een klassieke romkom-serie en dat is dan weer weer goed gedaan.

Maar het is ook wel weer een serie met de nodige charme. Er hangt een weird sfeertje en het kijkt wel lekker weg. De chemie tussen Gus en Mickey is ongemakkelijk, maar dat maakt het ook wel weer vermakelijk. En Gillian Jacobs, wat een mooie sexy vrouw zeg. Ben al fan van haar sinds Community. Die is niet haar beste serie qua personage, maar ze krijgt hier wel de kans om te pieken qua acteerwerkwerk met haar hysterische en bij vlagen best onsympathieke personage die ze speelt. Paul Rust is ook wel goed als de goedzak Gus, al vind ik het vrij ongeloofwaardig dat er allemaal mooie vrouwen op zo'n nerd wachten.

Ik was eigenlijk na een paar afleveringen van plan te stoppen, maar ik ga gewoon de resterende seizoenen afkijken.