• 8.612.901 stemmen

Desu Nōto - Seizoen 1 (2006-2007)

Alternatieve titel: Death Note

Afleveringen: 37

Speelduur: 13 uur en 34 minuten

Ontwikkeld door: Takeshi Obata en Tsugumi Ohba

Met: Mamoru Miyano (stemrol) en Kappei Yamaguchi (stemrol)

Oorsprong: Japan

Datum van release: dinsdag 3 oktober 2006

Eerst uitgezonden op: Nippon TV (Japan)

• Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot Desu Nōto

Light Yagami is een briljante, maar snel verveelde middelbare scholier die zich ergert aan alle corruptie in de wereld. Zijn leven verandert drastisch als hij een mysterieus notitieboekje vindt, de Death Note. Als iemands naam in dit notitieboekje wordt geschreven, zal die persoon sterven. Light is in eerste instantie nogal sceptisch, en denkt dat het gewoon een grap is. Maar na wat geëxperimenteer en de dood van twee criminelen moet Light wel geloven dat de Death Note echt is. Na de ontmoeting met de eigenlijke eigenaar van de Death Note, een shinigami (Death God/God des Doods) met de naam Ryuk, streeft Light ernaar "de god van de nieuwe wereld" te worden door het kwaad uit de wereld te verbannen met behulp van de Death Note.

Afleveringen Seizoen 1 (2006-2007)

1. 1. Shinsei

3 oktober 2006 (22 minuten)

Light Yagami is een middelbare scholier die zijn leven nogal saai vindt. Ryuk, een shinigami, is ook verveeld en besluit zijn Death Note (een notitieboekje dat de shinigami's gebruiken om mensen te doden) op aarde te laten vallen. Light vindt dit mysterieuze boekje en besluit om de wereld te verlossen van alle slechte mensen en te heersen over een 'utopia' als een god.

2. 2. Taiketsu

10 oktober 2006 (22 minuten)

Light trapt in de eerste van vele pogingen van L om zijn dekmantel van zijn alter ego Kira te onthullen.

3. 3. Torihiki

17 oktober 2006 (22 minuten)

Ryuk vertelt Light dat hij gevolgd wordt en vraagt Light of hij iets wil ruilen tegen zijn shinigami-ogen. Maar tegen welke prijs?

4. 4. Tsuiseki

24 oktober 2006 (22 minuten)

Light maakt een complex plan waarbij de Death Note en een crimineel betrokken is om de naam en identiteit van zijn achtervolger te weten te komen.

5. 5. Kakehiki

31 oktober 2006 (22 minuten)

Nadat hij de ware identiteit van zijn achtervolger te weten is gekomen, gebruikt Light hem om een zware slag aan zijn vijanden toe te brengen.

6. 6. Hokorobi

7 november 2006 (22 minuten)

In het vervolg van het onderzoek naar Kira, komt het overgebleven politiekorps samen om L te ontmoeten.

7. 7. Donten

14 november 2006 (22 minuten)

Light ontmoet Penbers verloofde - een oud-agente die vastbesloten is om Kira op te sporen.

8. 8. Mesen

21 november 2006 (22 minuten)

Light ontdekt dat L zo ver is gegaan om zijn kamer met camera's op te zetten, en hij bedenkt een plan om zijn wantrouwen op een ander spoor te brengen.

9. 9. Sesshoku

28 november 2006 (22 minuten)

Nog steeds wantrouwig over het te perfecte gedrag van Light, besluit L om drastische maatregelen te nemen en hij gaat naar de universiteit om Light in het echt te ontmoeten.

10. 10. Giwaku

5 december 2006 (22 minuten)

L begint Light te profileren door een tenniswedstrijd en begint vragen te stellen over de zaak Kira, hopend om zo de waarheid over hem te ontdekken.

11. 11. Totsunyū

12 december 2006 (22 minuten)

Het tv-station Sakura is van plan om Kira's zelfgemaakte video's uit te zenden. Ze weten echter niet dat de video's meer zullen veroorzaken dan kijkcijfers.

12. 12. Koigokoro

26 december 2006 (22 minuten)

Na het zien van het bericht dat Kira heeft verzonden, besluit de strijdmacht een antwoord op te stellen en ze voegen Light toe aan het team. Terwijl het team en L de nep-Kira proberen te vinden, moet Light haar eerst vinden - anders wordt het bestaan van de Death Note bekend!

13. 13. Kokuhaku

9 januari 2007 (22 minuten)

Het team en Light gaan verder met proberen te zoeken naar de tweede Kira, gebaseerd op het bewijs dat ze van hem krijgen. De agenten weten echter niet dat Light hem wil vinden zodat hij zijn positie als Kira kan versterken.

14. 14. Tomodachi

16 januari 2007 (22 minuten)

Light gaat verder met zijn plannen als Kira nadat hij de tweede Kira heeft ontmoet.

15. 15. Kake

23 januari 2007 (22 minuten)

Light probeert de tweede Kira te laten ontdekken wat L's echte naam is. L is echter goed voorbereid op Kira's volgende stap en het lukt hem om één van de Kira's gevangen te nemen.

16. 16. Ketsudan

30 januari 2007 (22 minuten)

Nadat Light het eigenaarschap van de twee Death Notes heeft opgegeven, geeft hij zichzelf aan bij L en hij wordt gevangen gezet.

17. 17. Shikkō

6 februari 2007 (22 minuten)

L komt niet verder en bedenkt een nieuw plan om Misa, Light en meneer Yagami uit hun isolement te halen. Ondertussen vindt Rem een nieuw persoon om Kira te spelen.

18. 18. Nakama

13 februari 2007 (22 minuten)

De spanningen lopen op bij het team als het Kira-onderzoek verder gaat met het intensieve toezicht van het bedrijf Yotsuba. Maar wanneer het team ontdekt dat de politie niet langer achter de zaak staat, worden de leden gedwongen om te kiezen tussen het houden van hun baan of de zoektocht naar Kira opgeven.

19. 19. Matsuda

20 februari 2007 (22 minuten)

Matsuda maakt het Kira-onderzoek moeilijker voor het team als hij gevangen wordt genomen door het bedrijf Yotsuba.

20. 20. Kosoku

27 februari 2007 (22 minuten)

L heeft de geheime afspraak in het gebouw van Yotsuba van microfoons voorzien en het team wordt gesplitst tussen degenen die de moorden willen stoppen door de 7 leden van Yotsuba te arresteren en degenen die willen wachten tot ze weten wie Kira echt is.

21. 21. Katsuyaku

6 maart 2007 (22 minuten)

Het team gebruikt Misa als een manier om dichter bij het bedrijf Yotsuba te komen. De zaken worden echter gecompliceerder als Rem probeert om met haar te communiceren.

22. 22. Yuudou

13 maart 2007 (22 minuten)

Dankzij Misa weet het team de identiteit van de nieuwe Kira en L bedenkt een ingewikkeld plan om hem uit zijn schuilplaats te roken.

23. 23. Kyousou

20 maart 2007 (22 minuten)

L en het team komen dichterbij Higuchi die doorgaat met hen in de hand werken. Maar als de tijd dat de identiteit van kira op Sakura TV wordt onthult dichterbij komt, wordt Higuchi wanhopig en maakt de ruil voor de ogen van de shinigami.

24. 24. Fukkatsu

27 maart 2007 (22 minuten)

Terwijl Higuchi eindelijk gevangen wordt, krijgt Light daardoor zijn geheugen als Kira terug.

25. 25. Chinmoku

3 april 2007 (22 minuten)

L gaat verder met het ondervragen van Rem, terwijl Light Rem manipuleert om het grootste obstakel op zijn weg te doden.

26. 26. Saisei

10 april 2007 (22 minuten)

Een uitzending bedoeld voor de opvolger van L laat alle bevindingen van L zien over de Kira-zaak. Light gaat verder met zijn plannen om een 'utopia' te creëren, waarbij hij de wereld verdeeld in degenen die dat ondersteunen en degenen die bang zijn voor Kira.

27. 27. Yûkai

17 april 2007 (22 minuten)

Vijf jaar later bereiden de twee vijanden zich voor om het op te nemen tegen Kira. Terwijl de ene Kira probeert te vinden met een nieuw gevormde groep, de SPK, neemt de ander drastischer maatregelen door iemand dicht bij Soichiro en Light te ontvoeren.

28. 28. Kôkei

24 april 2007 (22 minuten)

Near werkt samen met Light om Sayu te redden, die wordt gegijzeld in ruil voor de Death Note.

29. 29. Chichioya

1 mei 2007 (22 minuten)

Geërgerd omdat hij ervoor heeft gezorgd dat de Death Note in handen is gekomen van Mello om zijn dochter te redden, zet Soichiro zichzelf in de vuurlinie om hem terug te krijgen.

30. 30. Seigi

8 mei 2007 (22 minuten)

De spanningen nemen toe tussen Light en Near als Near meer informatie verzamelt over de Death Note. Beledigingen vliegen heen en weer en Light is gedwongen om actie te ondernemen, in de angst dat zijn identiteit als Kira en L wordt onthuld.

31. 31. Ijou

15 mei 2007 (22 minuten)

Kira's plan om Near te doden werkt averechts en de verdenkingen komen omhoog in het hoofdkwartier in Japan aangaande Kira's echte identiteit als Light. Kira realiseert zich dat hij de Death Note opnieuw aan een volger moet geven.

32. 32. Sentaku

22 mei 2007 (22 minuten)

Teru Mikami heeft altijd een gevoel voor gerechtigheid gehad en heeft het op zich genomen om het verschil tussen goed en kwaad te onderkennen. Nu hij een volwassene is, dient hij onder Kira en hij gebruikt zijn nieuwe krachten om een woordvoerder voor Kira te kiezen om Demegawa te vervangen.

33. 33. Choushou

29 mei 2007 (22 minuten)

Near komt dichter bij de waarheid over wie wie is. Hij maakt vallen voor Kira en Kira doet hetzelfde voor Near, wat zorgt voor het speelveld voor het eindgevecht.

34. 34. Koshi

5 juni 2007 (22 minuten)

Het is bekend geworden in de strijdmacht dat Light iets aan het beramen is met zijn afspraken met Kiyomi. Na uitputtend onderzoek besluit Near dat hij verder kan gaan met de laatste stappen van zijn plan om Kira bloot te leggen en te vernederen.

35. 35. Satsui

12 juni 2007 (22 minuten)

Light en Near zijn het eens over een plaats om af te spreken voor de laatste confrontatie. Een sleutelspeler is ontvoerd en de eindresultaten zijn schokkend.

36. 36. 1.28

19 juni 2007 (22 minuten)

De Japanse strijdmacht en de SPK komen eindelijk bij elkaar bij de YellowBox Warehouse op 28 januari. Een derde partij is echter ook naar het warenhuis gekomen, in opdracht van Kira om alle anderen daar te doden.

37. 37. Shinsekai

26 juni 2007 (22 minuten)

Het eindgevecht tussen Light Yagami en de opvolger van L komt eindelijk tot een eind.

Alle Acteurs en Actrices

4 afleveringen

Naomi Misora (voice)

3 afleveringen

Donkerwoud

Voor veel mensen de brug geweest tussen DBZ en het betere tekenfilmgeweld. Kakt wat in na een magistrale opbouw, maar de allerlaatste episode weet de losstaande lijntjes tot een grandioze climax te brengen.

avatar van jerome998

jerome998

Eén van de meest intelligente geschreven series die ik heb gezien. Het mooie van Death Note is dat zowel de hoofdpersoon als de tegenstander beiden zeer intelligente personages zijn, continu op zoek naar een manier om de ander voor een blok te zetten. Telkens als je denkt dat het gedaan lijkt met een hoofdpersonage, komt deze met een nog complexere oplossing om onder een situatie uit te komen. Een serie vol ijzersterke plottwists, 37 afleveringen vol spanning, met een sublieme finale. Zeer de moeite waard om te zien, en een mooie (wat mij betreft verdiende) plek in mijn top 10!

stinissen (crew series)

Mooi hoe jullie kunnen praten over animatie waar ik totaal niks mee heb misschien een halve ster waardig maar ja ieder zijn ding. Door mijn dochter heb ik wel eens wat van deze afleveringen voorbij zien komen maar ik vind het nog minder dan niks. En dat geld voor 99% van alle anime of tekenfilms.

Donkerwoud

Vrees een generatie-dingetje. De meeste twintigers en dertigers (veertigers zelfs) zijn opgegroeid met animatie. Zal voor een ander western of film noir zijn.

Ik zie dat The Shield bij jou op nummer één staat. Laat ik die nou net waarderen omdat het een enorm cartooneske en overdreven serie is.

Donkerwoud schreef:

The Shield staat bij mijn in de top 10 en niet op 1 het zijn verschillende genres maar ze hebben alle gemeen dat ze 5 sterren hebben.

Donkerwoud

Bedoel het niet als verwijt hoor, óók favoriet bij mij. Wil maar zeggen dat het cartooneske niet alleen voorbehouden is aan dat wat getekend is. Is meer een smaak in stijl, dan dat het iets over de series zelf zegt.

Donkerwoud schreef:

Ik snap je wel hoor

avatar van misterfool

misterfool

Kan met goed vinden in de mening van oomhenk. Na de dood van L, verreweg het beste personage in deze serie, zakt het niveau wat in . De climax is wel erg sterk.

• 2016 berichten

Dit seizoen staat vanaf vandaag op Netflix! Gaat op mijn to watch-list

avatar van DonOswaldo

DonOswaldo

• 1931 stemmen

Post met downloadlink verwijderd.

avatar van lowieke

lowieke

Klinkt misschien gek maar ik heb na 3 afleveringen al dat ik er tegen op zie dat het klaar is. Dit is voor mij de eerste keer dat ik een anime probeer en ik ben er echt helemaal weg van....

Iemand nu al een aanrader voor een waardige opvolger? Of zelfs om af te wisselen.

[email protected] Smint schreef:

Ik heb gisteren in 1 dag 20 episodes gekeken, mede door het druilerige weer hoor haha maar toch

Ik weet niet of je via Netflix kijkt, maar ik vond zelf Seven Deadly Sins een mooie anime op Netflix!

Die staat overigens niet op tvmeter, maar wel op imdb: Nanatsu no taizai (TV Series 2014– ) - IMDb

avatar van lowieke

lowieke

Koel dank je! Dan wordt dat de volgende. Meer dan een uur tv kijken trek ik nooit zo haha dus gaat nog wel even duren.

Ik geniet er wel erg van! Net aflevering 6 gezien, vond ik een hoogtepunt tot nog toe!

• 2016 berichten

Hmm....Ik ga hier zoveel spoilers gebruiken dat ik er maar 1 grote spoilerpost van maak

Na de dood van L kakte het voor mij ook in. Ook de rol van de Shinigami's vond ik verderop in de serie ondergesneeuwd raken. Daarnaast waren er wel zoveel vage trucjes dat het af en toe nogal gezocht leek. Het maakte minder indruk dan in de eerste 15-20 afleveringen. Ik betrapte me erop dat ik het zelfs wat langdradig begon te vinden ("duurt lang" gevoel dat je bij DBZ ook sterk kunt hebben).

Dit alles in overweging nemende blijft het wel een serie die zeer het kijken waard was.

avatar van Daan258

Daan258

WAUW!!!!

Laat ik beginnen dat ik hiervoor eigenlijk helemaal niet zo'n anime fan was (tot nu) en is dit ook echt de eerste anime die ik van het begin tot eind heb afgekeken.

In 2010 was ik al begonnen met Death Note maar was rond de 17e episode op één of andere manier afgehaakt. Ongeveer een kleine maand geleden ben ik toch maar opnieuw begonnen bij episode 1 en 4 dagen geleden de laatste episode bekeken.

Ik kan niets anders zeggen het echt FANTASTISCH was. Het verhaal is zo vreselijk goed uitgewerkt. Bijna elke episode gebeurd er wel wat onverwachts waardoor je gelijk maar door en door wilt kijken.

Het is echt bizar hoe je Light in het begin van de serie ziet en beetje bij beetje steeds duisterder word en er dan ook echt alles maar aan doet om alleen zichzelf probeert te redden, LETTERLIJK alles wat in zijn weg komt. Mensen en zelfs dierbaren op een gegeven moment zonder twijfel vermoord, als hij maar veilig is Dit is echt zo goed gedaan. Op een gegeven moment ging ik echt terug denken aan de vorige episodes en dat je dan zo veel verschil van zijn gedrag ziet kreek ik soms echt de rillingen van.

Naast Light was L ook een super en interessante personage. Ik lees hier dat vele van jullie het na de dood van L gelijk een stuk minder vonden. Zelf vond ik dit heel erg meevallen. Light en L zijn zeker één van de leukste personages totdat Mikami in het verhaal kwam. DIT was toch een gave personage en ook absoluut zeker mijn favoriet van de gehele serie. Het was zo tof om te zien hoe Mikami KIRA echt als een god zag en ook alles deed wat heb verteld werd door KIRA. En al helemaal nadat je het achtergrond verhaal van Mikami te zien krijgt.

Ook was de finale uitstekend en best een verrassing. Ik had toch echt verwacht dat Light het wel zou overleven, dus toen ik eenmaal de laatste episode had gezien was ik er toch wel wat stil van.

Er zijn een aantal kleine minpuntjes aan de serie maar gelukkig niet veel.

Als eerst moet ik ook wel toegeven dat er zeker hier en daar een aantal episodes tussen zaten die toch een beetje saai te noemen waren. Dit was dan vooral nadat Light zich laat opsluiten door L en zodra die vrij komt samen gaat werken met L. Hier waren dat inderdaad wat episodes niet altijd van hetzelfde niveau. ( maar echt slecht zeker niet )

Ook vond ik het wel jammer dat je na ongeveer 20 episodes niet zoveel meer van de Shinigamis te zien krijgt en nogal wat op de achtergrond bleven. Juist bij de eerste episodes waren ze veel in beeld en zorgde echt voor een duistere en toffe sfeer. Jammer dat dit dan halverwege minder word.

Dit is echt een serie/anime die ik iedereen zal aanraden.

Absoluut genoten ik vraag me af of een andere anime Deaht Note zal kunnen overtreffen.

Een grote 4.0* die neigt naar een 4,5*

8,5/10

avatar van Karst

Karst

Ben nu bij aflevering 11 maar vind het maar okay. Typisch anime. Als je daar geen fan van bent gaat deze serie dat niet veranderen. Ik vind de karakters vrij oppervlakkig, verhaal nogal simpel en voorspelbaar vooralsnog. Ook knap ongeloofwaardig maar dat terzijde.

Het ergste is de afgrijselijke Japanse dramatisering en voice acting. Om nog maar niet te spreken over de, in mijn ogen, zeer matige animatie.

Dat alles gezegd hebbende is de serie af en toe beste spannend en kijkt het over de hele makkelijk weg. Ga ik het uitkijken? Dat weet ik nog niet eerlijk gezegd.

avatar van slowdrive

slowdrive

Ik was met deze serie 7 jaar geleden mee begonnen en ben ik tot aflevering 20 misschien geraakt. En voor de een of andere reden was ik gestopt met kijken. Uiteindelijk een 3 tal maand geleden heb ik besloten om het eens uit te kijken, maar toch terug van in het begin begonnen want ik vreesde dat ik teveel zou vergeten zijn en zou misschien verwarrend worden om te volgen. En ik heb hem dan toch helemaal uit gezien.

Ik moet zeggen dat het bijna voor mij een meesterwerk zou geweest zijn. Bij de eerste 20 afleveringen was het top, daarna was het best ok tot de laatste 10 afleveringen. Dan begon het echt minder te worden en met een zwak einde voor mij persoonlijk. Om eerlijk te zijn zat mijn voorspelling voor het einde er niet ver naast, het is alleen erg jammer hoe het zich in't algemeen opbouwde bij de laatste afleveringen en tot een conclusie kwam. En daarvoor ben ik wel een beetje teleurgesteld. Maar toch geef ik het een dikke 4 omdat de eerste helft erg goed in mekaar zat en in de tweede helft zijn er alsnog een paar zaken waar ik nog wel tevreden over ben.

avatar van Karst

Karst

Tot aflevering 18 gekomen. Daarna alles vooruit gespoeld tot de aflevering waarin l het loodje legt. Daarna snel door naar de laatste twee afleveringen en die wel weer volledig bekeken. Heb niet de indruk dat ik veel heb gemist door 1/3 van de afleveringen over te slaan.

Anime en ik. Het zal wel nooit wat worden als dit het beste is op dat gebied.