Mijn Series +

Jägarna - Seizoen 1 (2018)

Alternatieve titel: The Hunters

Zweden
Drama / Thriller

ontwikkeld door Björn Carlström en Stefan Thunberg
met Rolf Lassgård, Pelle Heikkilä en Johan Marenius Nordahl

Oud-rechercheur Erik Bäckström woont in een villa in het bos en heeft zichzelf enkele jaren geïsoleerd met enkel zijn hond genaamd Bella. Op een dag besluit hij een mijnbouwer te helpen die wordt geterroriseerd door overijverige milieudemonstranten. Echter, voordat hij het weet zit hij tot z'n nek in de ellende.

1. Aflevering 1
  2. Aflevering 2
  3. Aflevering 3
  4. Aflevering 4
  5. Aflevering 5
  6. Aflevering 6
avatar van jarno1975
jarno1975 (crew)
Vervolg op de gelijknamige films Jägarna (1996) - MovieMeter.nl en Jägarna 2 (2011) - MovieMeter.nl

Vanaf 19 april te zien op NPO Start Plus.

avatar van 606
Start op 6-6 op NPO 2 om 20.25

avatar van ZAP!
Nog even een herinnering: vanavond, 20:25 op NPO2!

Ik ben benieuwd, Lassgård is een prima acteur met een goeie kop.

avatar van Bottleneck
Prima serie. Met die typische Scandinavische signatuur; een lekker no-nonsense (bos)sfeertje, goed plot en acteerwerk en aansprekende personages om je aan kapot te ergeren (in positieve zin) of om mee te leven zoals met Lassgård.

Vooral de laatste aflevering mag er zijn. Weinig ingrediënten (een paar mensen in een afgelegen bos) en juist daarom strak, mits goed uitgevoerd zoals in dit geval.

PS Kennelijk zond NPO telkens twee afleveringen achter elkaar uit.

avatar van ZAP!
Eens met Bottleneck, grotendeels. Wel begint mijn detective-fatigue per serie toe te nemen, vooral bij de nieuwe (het opnieuw kijken van bv. deze klassieke Maigret blijft onveranderd aangenaam en intrigerend).

Hier zie je veel van mijlenver aankomen en komen er de 'nodige' toevalligheden bij kijken, maar deze weet het toch redelijk stijlvol en doordacht te houden, waarbij Lassgård zeker een extra troef is.

Helaas heb ik juist van de laatste (dubbel)aflevering door omstandigheden wat weinig meegekregen, maar soit.

3 sterren.

avatar van Decec
Goede serie...

avatar van Pinguin#13
Heb de eerste 2 afleveringen gezien (en ik kan de rest binge-watchen, maar daar doe ik voorlopig even niet aan mee) en dat gaf wat gemende gevoelens die voorlopig net positief uitpakken.
Grootste minpunt was wel de lullige misdaad en de knullige aanleiding (het telefoontje dat wel heel gelegen komt met het "ze doen mee".) waar heel het reeks rond lijkt te draaien. Subtiel kan je dat bezwaarlijk noemen.
En ook weer de 'norse zonderling' die het allemaal moet uitzoeken, hoewel dat achteraf wel lijkt mee te vallen.
Vond dan wel dat het daarna wel goed inbeeld gebracht wordt, lekker eenvoudig verteld en er zit ook wel vaart genoeg in. Het gaat redelijk snel vooruit. Zo komt Backström er al snel achter dat zijn werkgevers niet zo pluis zijn als hij eerst dacht
Tja, afwachten…

ZAP! schreef:

Wel begint mijn detective-fatigue per serie toe te nemen,

Ken het gevoel, mijn tenen beginnen steeds meer te krullen bij de woorden 'Scandinavische top-krimi'. Heb de laatste jaren toch meer genoten van Italiaanse spullen. Maar Lassgård 'staat' er wel.

avatar van DjFrankie
Prettige mini serie die mij continue wist te boeien. Vooral door Rolf Lassgård,

avatar van Pinguin#13
Lang leve de corona! … NOT.
Maar toch even onderaan de opnames deze nog even opgeduikeld en het loopt wel lekker, verder. Heel de opzet blijft een beetje vergezocht, zwaar op de hand, maar Lassgard weet dat met zijn naturel wel uit te vlakken. Leuk trouwens dat de 'misdadiger' er in deze zo'n brave Hendrik uitziet (wat van zijn handlanger Tord dan weer niet gezegd kan worden. Vermakelijk toch wel… terug een halfje erbij.

avatar van Pinguin#13
Heheh… dit was gewoon GOED. Afgezien ven de groots opgezette premisse (die mijn en zo) was dit gewoon prima. Meer Fargo dan The Bridge: meer domme mensen die stommiteiten uithalen en dei blijven opstapelen dan geniale boosaards die snode plannen smeden. En daar hou ik wel van. Te meer omdat het slim geschreven is (geen 'whodunnit') met topacteurs. Zo werd 'Erik' briljant neergezet, de sympathieke, brommende zonderling, maar zijn neefje Peter speelde ook een glansrol: geen held, maar gewoon een bezorgde, goede jongen. Schitterend schrijfwerk.
Een paar puntjes die ik anders zou gedaan hebben en die door de vingers gezien moeten worden, maar dat doe ik hier met plezier. Wel jammer dat de moord op Karl nog eens uitgespeld moest worden, terwijl de afhandeling, het glundermoment waarop je zit te wachten, wanneer de maskers afvallen (wat wordt die duffe Richardsson hier ook heerlijk neergezet) dan rap-rap afgehaspeld worden. Dat had nog iets triomfantelijker gemogen.
Maar al bij al een zeer bevredigende serie met een bevredigend einde. Topvermaak. Nóg een halfje erbij.
Tenslotte toch wel zeer grote meevaller.