Jägarna 2 (2011)

Zweden
Misdaad / Mystery

geregisseerd door Kjell Sundvall
met Rolf Lassgård, Peter Stormare en Kim Tjernström

Het is reeds vijftien jaar geleden dat Erik gedwongen werd de politieafdeling van Norrland te verlaten en sindsdien werkt hij succesvol als ondervrager. Zijn bazen geven hem de opdracht terug te keren naar zijn geboortestad om er een brute moord te onderzoeken. Erik heeft er moeite mee en denkt dat er vervelende herinneringen naar boven komen. De moord, die op het eerste gezicht niet zo bijzonder lijkt, blijkt echter enorm gecompliceerd te zijn.

avatar van madmax1
Sterke Zweedse triller,die echter te voorspelbaar is.
Lange zit die de spanning goed vasthoud , ver gezocht verhaal die niet over de hele kan boeien.

avatar van SaNDuTjE
Best aardige thriller die, zoals hierboven ook al aangegeven, veel te voorspelbaar is om wat betreft verhaal ook maar ergens spannend te worden. Daarentegen is er wel degelijk spanning te vinden in de scenes tussen Lassgård en Lassgård die het beide uitstekend doen. Verder zijn er hier en daar wat mooie shots te bespeuren en wordt er een prima sfeer gecreeerd. Jammer dat het zwakke verhaal en de redelijk lange speelduur er voor zorgen dat dit niet een hele sterke film is.

avatar van DjFrankie
Gelijkwaardig aan deel 1 , leuke tv film, geen super film. Maar wel een film die een bepaalde spanning biedt.

avatar van Leo1954
Ik geniet altijd volop van dit soort Zweeds thrillers, sfeervol en spannend. Vond dit deel zeker net zo goed als deel 1, in sommige opzichten zelfs beter. Wat realistischer. Aan de andere kant speelt zijn conflict met de plaatselijke bevolking een minder prominente rol. Je kunt m bekijken zonder deel 1 gezien te hebben, maar dan mis je toch wel een hoop, met name de houding van Erik.

avatar van Toontje35
Prima Nordic thriller die inderdaad een tikje voorspelbaar is.
Toch altijd weer genieten van Rolf Lassgard.

Leuk, gaat net iets te ver en is daar door lichtelijk ongeloofwaardig, kijk zelf maar ?

avatar van hoffhaan
Leuke thriller die tot het einde boeit. 3.5
Hier en daar wat vergezocht, maar over het algemeen zat de film goed in elkaar

avatar van david bohm
Deze film pakte mij eerder en beter dan zijn voorganger, vooral omdat Erik inmiddels een bekende figuur is wiens karakter nog wat verder uitgediept en daarmee interessanter wordt. Bovendien wordt dit tweede deel bevolkt door minder kolderieke personages wat de film wat realistischer maakt. Minpuntje vind ik dat de ontknoping wat al te lang op zich laat wachten.

avatar van Decec
Een goede Misdaad/Mysterie film...
Spannend verhaal...
Prima acteerwerk...
Mooi HD kwaliteit...
Mooi landschap...
Super achtergrond geluid/muziek (Dolby Digital)...
Heerlijk Zweedse thriller film...
Heb geen 1e deel gezien...

avatar van frolunda
Een beetje hetzelfde als de eerste maar toch weer erg onderhoudend.De sfeer en beelden van Noord-Zweden zijn opnieuw de sterkste punten van deze aktie/thriller.

avatar van oemoemenoe
Kwaliteitsthriller , boeiend en goed geacteerd.

avatar van Jan met de pet
Deel 1 is een prima film en deel 2 is eveneens een prima film, mooie beelden en goed verhaal, daarom ook voor deel 2 een 4,0

avatar van flaphead
aardige film die sterk leunt op de gecreëerde sfeer. daarvoor leunt een afgelegen dorpje in Noord-Zweden zich prima. de film had wel veel weg van Fygtelig Lykkelig, ook zo'n Scandinavische dramathriller waarbij een stadse politie-agent naar een plek gestuurt wordt en daar steeds meer van de bewoners te weten komt.
helaas wil de spanning niet heel hard van de grond komen, aangezien het al vrij snel duidelijk is dat er meer met Torsten aan de hand is. een gehoopte twist kwam er voor mij niet. de scenes tussen de hoofdpersonen bouwen wel goed op, maar wel helaas met een anticlimax.
typisch zo'n gevalletje van er-had-meer-ingezeten, maar zeker niet verkeerd.

Wat een tegenvallende film helaas,
De sfeer en het acteer werk in de film is prima..
Alleen is het erg jammer dat na 15min je al een hoog vermoeden heb wie de moordenaar is en als halverwege de film dat nog eens zwart-op-wit bevestigd word haalt dat helemaal de spanning uit de film (die een thriller moet zijn!) - en ook al zit er dan een nog iets dieper verhaal omheen.. als de kern zeg maar al helemaal bekent is kan de rest niet genoeg boeien om dan NOG een dik uur te gaan kijken...
jammer, had echt meer ingezeten

Degelijke Zweedse thriller, die je op het puntje van je stoel houdt. Ook al is het een flinke zit. Veel sfeer, veel bossen, veel sneeuw (op het eind). Ze kunnen dat wel daar in het hoge noorden, thrillers maken. Dat we vrij snel kunnen vermoeden wie de moordenaar is, vond ik niet zo'n bezwaar. Het gaat toch vooral over de familieverhoudingen, over wat er precies in het verleden is gebeurd en hoe de verschillende betrokkenen in elkaar steken. Maar over het motief van de moordenaar werd te gemakkelijk heen gelopen. Dat vond ik minder geloofwaardig. Voor de rest: petje af. Nu maar op zoek naar deel 1.

Politie/misdaad film waar er velen van gemaakt zijn, die meteen in de bak middelmaat belandt. Niks bijzonders, met hier en daar een flinke uitglijder, waarbij het einde zelfs flink uit de bocht vliegt. Zoveel clichés dat ik 't er koud van kreeg. Nee, doe mij Insomnia dan maar.

avatar van Mac Hammer Fan
De politie wordt in een moordzaak op een dwaalspoor gezet door een agent die zelf de misdaad pleegde en er alles aan doet om de schuld in de schoenen van iemand anders te schuiven. Schitterende Zweedse krimi waar de spanning te snijden is. Een intelligent scenario, vlotte regie en stevige vertolkingen. Ik moet deel 1 zeker ook zien.

avatar van Filmkriebel
Een waardige sequel, even goed als deel 1. De link met de eerste film vond ik wat magertjes geïntegreerd maar verder was deze thriller helemaal mijn ding. De jacht op een killer sprak me meer tot de verbeelding dan een jacht op stropers. Jägarna 2 is namelijk een spannende film en eens je erin zit, is het onmogelijk om te stoppen. Niet zozeer de jacht op de killer is spannend want je weet al vlug wie achter de moord zit, maar vooral hoe de moordenaar alles in het werk stelt om alle sporen en bewijzen tegen hem te doen verdwijnen zorgde ervoor dat ik op het puntje van mijn stoel zat. Lasgard is norser en zelfzekerder dan in deel 1. En Stormare in één van zijn beste rollen vond ik. Die Jägarna films vond ik echt beresterk.

avatar van nadrin
Zweden op zijn best

Best spannend deze 15-jaar-later-film, alhoewel er reeds vroeg een zeer sterk vermoeden ontstaat, maar de verwikkelingen rond de moord zijn inhoudelijk voldoende om het boeiend te houden.
Een stevige krimi met een goede regie, een plot dat goed in elkaar steekt en knappe acteerprestaties.