Varg Veum - Tornerose (2008)

Alternatieve titel: Varg Veum - Sleeping Beauty

Noorwegen / Denemarken
Misdaad / Thriller

geregisseerd door Erik Richter Strand
met Trond Espen Seim, Kathrine Fagerland en Bjørn Floberg

De bezorgde ouders Hakon en Vera Werner schakelen de hulp van privé-detective Varg Veum in om hun verdwenen zoon Peter terug te vinden. Niet lang daarna wordt het lijk van de jongen gevonden in een hotel. Blijkbaar hebben zijn drugstransacties hem het leven gekost, of toch niet?

avatar van Mads Smikkelsen
Best leuke misdaadfilm/serie met Trond Espen Seim, ik vind dat hij goed naturel acteert, het verhaal zat ook goed in elkaar en ik hou erg van de Deense cinema.

neo (crew)
Alleen valt er niet veel Deens te beleven....

avatar van -Roald-
Minder spannend dan de vorige 2 delen die ik heb gezien, helaas.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Nipt voldoende krimi.

En i.i.g. beter dan de vorige twee delen die ik heb gezien. Het onvoldoende ' Din Til Doden' en redelijke ' Bitre Blomster' . Zo is dit deel iets minder voorspelbaar, al is er van echte spanning amper sprake. Ook geen al te grote onwaarschijnlijkheden dit maal. E.e.a. voelt aan als een moderne who-dun-it. En dat is niet verkeerd.

Veum blijft een aardig personage, met dank aan Seim. Nu maar hopen dat de rest van de box van dit niveau is, want had na de vorige kijkervaringen er eigenlijk al geen zin meer in.

Goed.

Ook deze film uit de Varg Veum reeks is best goed.
Goed scenario en zeer realistisch verfilmd.

avatar van Decec
Een goede misdaad serie film...
Dit is 2e deel...
Prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Drugs is niets...
Prima achtergrond geluid...
Verder ben ik benieuwd voor deel 3...

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
2e film van Varg Veum en dit keer straight to DVD. Je merkt ook wel dat er een andere regisseur is. Op dat vlak had ik meer vertrouwen in Ulrik Imtiaz Rolfsen, die helaas maar 1 Varg Veum gemaakt heeft.

Deze Tornerose (Sleeping Beauty) heeft een leuk verhaal en je merkt dat dit een populaire reeks is. Hoofdrolspeler Trond Espen Seim past zeker in de rol van eigenwijze maar toch rechtvaardige detective. De rest van de film is dan weer iets te standaard tv-detective-stijl. Dat levert een goeie detective op, maar geen topfilm. Al is een goed gemaakte filmserie als dit soms beter dan een slechte blockbuster.

Tarkus schreef:
Ook deze film uit de Varg Veum reeks is best goed.
Goed scenario en zeer realistisch verfilmd.

Ook deze film opnieuw bekeken, en het wordt alsmaar beter.
Eigenlijk zijn deze verhalen op zijn best als je er een tweede maal naar kijkt, dingen die je de eerste maal over het hoofd hebt gezien, maken veel duidelijk.
Net als vele andere Scandinavische reeksen is deze ook warm aanbevolen.

vanavind te zien op Ned 2 20:20-22:00

Meneer Bungel
Toch weer meegekeken. Varg Veum was weer bijna even irritant als de eerste keer ( Varg Veum - Bitre Blomster (2007) ), evenals die interactie met de politie die hem maar laat aanklooien. De zaak an sich zat nog wel wat mysterieuzer in elkaar dan vorige week en het was af en toe lekker grof en gewelddadig (wel natuurlijk met zo'n standaard boef - groot, kaal, half lange jas met bontkraag - daar kom je niet onderuit natuurlijk). Mooie backdrop weer, al kwam ie hier iets minder uit de verf dan in Bitre Blomster. Zal ik zo coulant zijn hier een halfje meer voor uit te delen...?

2,0*.

avatar van james_cameron
Onderhoudend tweede deel uit de misdaadreeks, iets minder dan het eerste qua plot, maar acceptabel genoeg. Trond Espen Seim is weer lekker bot en recht voor zijn raap in de hoofdrol. Benieuwd hoe hij zich gaat ontwikkelen gedurende de rest van de serie. Wederom netjes en sfeervol in beeld gebracht, iets dat het ontbreken van echte spanning enigzins compenseert.