Varg Veum - Kalde Hjerter (2012)

Alternatieve titel: Varg Veum - Cold Hearts

Noorwegen
Misdaad

geregisseerd door Trond Espen Seim
met Trond Espen Seim, Mads Ousdal en Ingrid Olava

Op een koude dag in januari krijgt Varg Veum bezoek van een prostituee. Haar vriendin Margrethe is verdwenen en heeft al dagenlang niets van zich laten horen. Kort daarvoor was er een incident geweest met een klant die ze had weggestuurd. Ze was in paniek teruggekeerd naar huis. Varg gaat op zoek naar het meisje. Het onderzoek leidt hem naar een troebele subcultuur met vreemde praktijken…

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Hiaten.

Het duistere ondertoontje en de gewelddadige opening zorgen voor een goed begin, maar het blijft een beetje bij half werk steken. Toch trekken de gruizige sfeer en Veum zelf het plot, dat weer eens uitblinkt in hiaten, nog enigszins recht. Het blijft jammer dat de in Scandinavië zo populaire detectivereeks ondanks de theater-releases zich te weinig bedient van goede scenario’s.

Redelijk.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Een wat mindere Varg Veum. Dat ligt niet per se aan de regie van Seim die nu zowel voor als achter de schermen actief is. In de 2e reeks werden de zaken persoonlijk en dat gaf de films dat ietsje speciaal. Varg was meer gepasioneerd omdat het hem zowel persoonlijk als jobmatig interesseerde. Hier is dat toch wel wat vergeten, ook al zit je met het zijverhaal van z'n toekomstige vaderschap. Maar als detective is dit zeker amusant en valt het dankzij Varg Veum zelf best wel mee. Pluspunt moet ik wel zeggen is de geweldige samenwerking met Hamre. Dat zat zeker goed hier.

Een net goeie film dus, maar er zijn beter films in de reeks van Varg Veum.

avatar van Toontje35
Redelijke thriller. Feit blijft dat in de eerste Varg's er meer spanning en passie was
Het is allemaal wat gewoontjes. Zowel het acteren als de verhaallijnen

Regiedebuut van hoofdrolspeler Trond Espen Seim, maar of het aan hem ligt weet ik niet, dit is meteen ook de mindere aflevering van de ganse reeks.
Maar ondanks dat is het toch geen slechte episode.

avatar van DjFrankie
Laatste deel van reeks 2, ook een prima deel.

avatar van adso
Opgehangen poesjes als afleiding / humor tot een alsmaar luguberder complot… geschift.
En van harte met je zoon Varg!