Varg Veum - I Mørket Er Alle Ulver Grå (2011)

Alternatieve titels: Varg Veum: At Night All Wolves Are Grey | Varg Veum: Het Uur van de Wolf

Noorwegen
Misdaad / Thriller

geregisseerd door Alexander Eik
met Trond Espen Seim, George Mendel en Jonathan Espolin

Varg Veum schrikt van een explosie midden in de nacht. Het blijkt een fabriek te zijn die in vlammen opgaat, net buiten de stad. Het blijkt dat Veums vriend betrokken is bij de ontploffing. Hij lijkt hierbij te zijn omgekomen. Varg gaat op onderzoek uit en probeert naar een connectie tussen zijn vriend zijn dood en deze aanslag te zoeken.

sdr
Gezien en heel erg van genoten.

Goede cast en overtuigend gebracht.

Misschien wel de beste film van onze vriend Varg Veum , prima plot en erg spannend met een paar mooie plotwendingen deze film is zeker een aanrader.

Goed.

avatar van Norman Mailer
Eerste Varg Veum film welke ik gezien heb. En daar moest ik het wellicht ook maar bij laten.
Wat dunnetjes allemaal, afstandelijk bovenal. Wat beweegt die Varg Veum? Wat doet-ie voor de kost?

En ik lees "Diezelfde nacht wordt Vargs vriend Hjalmar dood aangetroffen in zijn appartement. Hij blijkt op wrede wijze te zijn vermoord."
Wellicht dutte ik wat in, maar deze passage staat mij niet bij.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Onmenselijke Veum.

Ondanks de bioscoopaspiraties van dit laatste deel uit de Scandinavische misdaadreeks, is met name deze aflevering juist weer een mindere. Het verhaaltje is een aaneenschakeling van actie en kent te weinig mysterie. Juist het feit dat Veum vrij menselijk overkomt is een sterke kant van de films, maar hier gaat de speurder te veel richting een of andere actieheld.

Redelijk.

avatar van Toontje35
Consumptie werk deze film. Zwak verhaal. In tegenstelling tot eerder Varg's viel dit tegen.
Dun verhaal

avatar van Pazmaster
Goede film met een degelijk verhaal met af en toe een leuke wending. Het gaat lekker door en verveeld nergens. Misdaad is het niet echt maar meer een actie/thriller. Maar goed, ik heb me er mee vermaakt. 3,5 ster

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Indrukwekkende Varg Veum film waarbij het zeer persoonlijk wordt voor Varg. Ik denk wel dat je de vorige films moet gezien hebben om in de sfeer van het personage te kruipen. Zoals Zinema hier al eerder zei is dit vooral een actiefilm en mis ik ook wel het mysterie dat bij de eerste films zo goed was. Maar kom, als het goed uitdraait is dat ook niet slecht. Ik genoot vooral van Karin wiens rol kort maar sterk was. Niet helemaal verrassend verhaal, al is dat dan weer net een prestatie dat de schrijver ondanks de vrij doorzichtige plot toch een boeiende film kan afleveren. Ik denk dat ik dringend die boeken moet opdiepen.

Dit is een pure film uit de reeks, merk je ook aan het beeldformaat dat bioscoopafmetingen heeft.
En het is dan ook een zeer goede film, het eerste avontuur ook van Veum dat zich vooral in het buitenland afspeelt, want ook het verhaal ten goede komt.
Wederom met veel interesse gekeken.

avatar van DjFrankie
Dit vond ik de beste tot nu toe (10 afleveringen gezien).

Goed geschreven scenario, alleen raar dat hij nadat hij uit het gevang ontsnapte weer zijn telefoon had. Normaliter nemen ze die af, en die laat je ook niet in je hotel kamer liggen.

avatar van panax
prima aflevering weer
mooie beelden weer van noorwegen ,en natuurlijk ook van budapest
goeie serie films !!!