Mijn Series +

Kabouter Wesley - Seizoen 1 (2009-2010)

Belgiƫ
Animatie / Komedie

ontwikkeld door Jonas Geirnaert
met de stemmen van Jonas Geirnaert en Jelle De Beule

Wesley is een chagrijnige kabouter met een uiterst opvliegend karakter. Hij heeft voortdurend de neiging anderen op hun gezicht te slaan. In een poging om dat te onderdrukken, vloekt en scheldt hij er op los. De surrealistische situaties waar de kabouter steeds in terecht komt, maken het hem niet makkelijk.

1. Muil Slaan
  30. De Vraag van 1 Miljoen Miljard
  31. Bijles Over de Deur Vergeten
  32. Kabouter Wesley en de Huilende Vogel
  33. Kabouter Wesley en de Raketijsjes
  34. Zal Ik Hem Eens Aanzetten?
  35. Kabouter Wesley en de ISO-gevoeligheid van Fotofilmpjes
  36. Kaka in Uw Muil
  37. Animeren
avatar van Esteban
Waarom stond dit eigenlijk niet op de poster van DE DAG? "Van het brein achter Kabouter Wesley."

Destijds geen instant-fan, omdat ik niet wist wat mij overkwam tijdens 'Man Bijt Hond'. Wat kwam dit in godsnaam tijdens dat uiterst brave half uurtje doen!? Maar uiteindelijk moest ik mij gewonnen geven. Absurd, gek, geniaal. Soms ook te onnozel voor woorden, maar net daarom zo leuk. En Geirnaert liet toen al zien dat onverwachte twists zijn ding waren, zij het op een andere manier. Enfin, kortfilm 'Flatlife' toonde dat in principe ook al, maar was toch extreem toegankelijk in vergelijking met deze muil-doefer. Turbo-turbo!

Hahaha ooh geweldig dit! De stem in combinatie met het muziekje maakt het helemaal af. Met uiteraard prachtige one lineres, zoals. "Ik haat maandagen dan gebeuren de raarste dingen" of "1 pizza calzone met extra neushoorn"

avatar van Dorstigjimmyke
Op YouTube kan je trouwens alle afleveringen achter elkaar kijken. Prachtig was dit. Wist niet dat dit ook op de website zou komen, maar ik vind het prachtig. Heerlijke absurde humor!

avatar van The Oceanic Six
Heerlijke humor. Die aflevering dat hij de loterij wint, iedereen verrot scheld en daarna zijn lot kwijt is. Prachtig.

avatar van Esteban
Ik wist niet dat deze zo gewaardeerd werd.

avatar van ZAP!
Prachtig getekend ook! Sorry, ik bedoel natuurlijk PRACHTIG GETEKEND OOK!

avatar van Esteban
De aflevering "Kaka in uw muil" heeft wél een lezersbrief veroorzaakt bij de VRT, de rest gek genoeg niet. Terwijl er eigenlijk een stortvloed aan klachten verwacht werd.

avatar van arevee
Vond ik wel één van de beste afleveringen, wie fret er nu kak, kakfretter!

Cultureel hoogstaand zelden, en het was misschien niet altijd even hard raak maar zitten wel aantal pareltjes in de afleveringen vond ik heb zelfs het grote kabouter wesley boek (letterlijk toch op zijn minst) in mijn bezit .

Esteban schreef:

De hebben ze dan zekers niet gezien omdat ze zelf aan het Kakan waren

avatar van Dorstigjimmyke
Alles even opnieuw gekeken. Toch een ster er af. Waren geniale stukken in, maar toch ook wel mindere afleveringen. Toch nog 4 sterren voor de absurde humor, het muziekdeuntje en de heerlijke schorre stem van Geirnaert.

avatar van ZAP!
Ik heb er maar 'n paar gezien indertijd, maar om alles 37x3min. opnieuw te zien, laat staan in 1 ruk? Geen zin in, maar misschien wel wat tussendoor zo nu en dan.

tiedetietietieitie "Op een dag..."

hilversum3 schreef:
tiedetietietieitie "Op een dag..."

En zo werd het zaadje voor het idee van De Dag geplant.

avatar van AOVV
Ik heb alles, mede dankzij de animo op deze website, dit weekend nog eens herbekeken op YouTube, en hoewel niet elk filmpje even briljant is, lag ik toch regelmatig in een deuk van het lachen. De humor van Geirnaert is me op het lijf geschreven, en het diverse scala aan onnozele stemmetjes van De Beule is ook van toegevoegde waarde t.o.v. de avonturen van onze favoriete humeurige doch leutige kabouter in stripvorm.

4 sterren