Mijn Series +

Tessa - Seizoen 1 (2015-2016)

Nederland
Komedie / Drama

ontwikkeld door Karin van Holst Pellekaan en Marnie Blok
met Thekla Reuten, Niels Gomperts en Stefanie van Leersum

Tessa is een knappe, alleenstaande moeder van drie kinderen en lerares op een middelbare school. Ze is echter geen standaard lerares. Ze rookt op de meisjes-wc, doet het met de rector en zegt iedereen waar het op staat. Terwijl Tessa's leerlingen blij met haar zijn, hebben volwassenen echter grote moeite met haar.

1. De Idealist
  7. De Prinses
  8. De Moeder
De Nederlandse versie van de Hitserie Rita

avatar van Donkerwoud
Thekla Reuten is erg leuk in titelrol Tessa. Nergens echt opzienbarend, maar leuke tragikomedie met rauw randje.

avatar van narva77
Tot nu toe een leuke serie idd, en Thekla Reuten doet het geweldig!

avatar van Donkerwoud
Een na laatste aflevering erg flauw, met dat rare gedoe rond die basisschoolklas. Sowieso is de hele show een stuk braver dan het mee begon.

avatar van Donkerwoud
Zoals gezegd, Thekla Reuten is ontzettend leuk als wulpse lerares Nederlands Tessa. Seksueel losbandig en qua relatievorming weinig meer ontwikkeld dan haar leerlingen en kinderen, maar dat compenseert zij met gevatheid en aanstekelijk joie de vivre; een soort vrouwelijke polderversie van een Hank Moody die je d's en t's corrigeert. De serie zelf heeft de tegenwoordig overbekende mix van drama en komedie, waarmee elke episode zo is opgezet dat het kluchtige situaties laat ontaarden in momenten van zelfreflectie en bezinning. Jammer alleen van de overdaad aan plotlijnen die te plotseling plaatsvinden of die opeens afgekapt worden. Aan het einde van de acht episodes voelt het onbevredigend afgerond, alsof er iets ontbreekt wat een aardig idee naar een werkelijk hoger plan had kunnen tillen.