• 8.985.774 stemmen

Banshee - Seizoen 2 (2014)

Show titel: Banshee

Ontwikkeld door: Jonathan Tropper en David Schickler

Met: Antony Starr, Ulrich Thomsen en Ivana Miličević

Datum van release: vrijdag 10 januari 2014

Eerst uitgezonden op: Cinemax (Verenigde Staten)

• HBO Max Bekijk seizoen 2 via HBO Max

Plot Banshee

Banshee gaat over een voormalig veroordeelde meesterdief die zich voordoet als Lucas Hood, de nieuwe sheriff van Banshee, Pennsylvania, een dorpje met een grote Amish-populatie. Als sheriff moet hij zorgen voor gerechtigheid, maar tegelijkertijd misbruikt hij zijn aangemeten positie om zijn criminele activiteiten verder te zetten. In beide rollen dient hij af te rekenen met een reeks vijanden, waaronder de gangsters die hij jaren geleden verraadde.

Afleveringen Seizoen 2 (2014)

1. 1. Little Fish

10 januari 2014 (50 minuten)

In de nasleep van de bloederige schietpartij met Rabbit moeten Lucas, Carrie en de rest van het korps zich verantwoorden bij de FBI. Deva wordt betrapt op winkeldiefstal.

2. 2. The Thunder Man

17 januari 2014 (58 minuten)

Alex is op zoek naar het gestolen geld. Siobhan komt terecht in een nachtmerrie wanneer haar ex-man weer opduikt. Proctor vraagt Lucas om een gunst.

3. 3. The Warrior Class

24 januari 2014 (52 minuten)

Een brute moord in de buurt van een Amish-gemeenschap verhoogt de spanningen tussen alle groepen. Lucas en zijn collega's nemen niet de makkelijkste route bij het moordonderzoek.

4. 4. Bloodlines

31 januari 2014 (54 minuten)

Tijdens het opvolgen van een tip, belandt Lucas bij een Amish schoolleraar die mogelijk meer weet over de moord op Lana. Emmett en Siobhan hebben moeite met de overplaatsing van Chayton.

5. 5. The Truth about Unicorns

7 februari 2014 (47 minuten)

Lucas overweegt om de stad te verlaten nadat hij met Carrie op pad is geweest. Agent Racine heropent de zaak tegen Rabbit, aangezien deze hem al jaren achtervolgt.

6. 6. Armies of One

14 februari 2014 (47 minuten)

Wanneer Jasons verleden hem achtervolgt, besluit Lucas een deal met hem te maken. Proctor heeft een serieus onderhoud met Rebecca.

7. 7. Ways to Bury a Man

21 februari 2014 (48 minuten)

Lucas probeert de xtc-handel van Proctor plat te leggen.

8. 8. Evil for Evil

28 februari 2014 (52 minuten)

Een illegaal huiszoekingsbevel helpt Lucas met het oppakken van Proctor. Sharp en zijn skinnheads zijn uit op wraak tegen Emmett. Job stuit op een aanwijzing over de locatie van Rabbit.

9. 9. Homecoming

7 maart 2014 (49 minuten)

Job komt in New York steeds dichterbij Rabbit, Carrie's relatie met Gordon staat voor een nieuwe test en Alex moet alles uit de kast halen om Proctor opgesloten te houden.

10. 10. Bullets and Tears

14 maart 2014 (1 uur)

Gevoed door pijnlijke herinneringen, maken Lucas en Carrie zich klaar voor het gevecht van hun leven.

avatar van FRIPI_mm

FRIPI_mm

Wederom een super goed vervolg.

avatar van Teejey_mm

Teejey_mm

Inderdaad een goed vervolg, nog iets beter dan het 1e seizoen. Niet alleen omdat je de karakters steeds beter leert kennen, ik heb het gevoel dat er hier sowieso beter de balans is gezocht tussen verhaallijnen en puur geweld/seks. Jammer van Emmett, de laatste die je dat gunt in de overigens hele fraaie slotaflevering.

Banshee is nog steeds niet een bepaalde verslaving zoals sommige series dat wel voor elkaar krijgen, maar kijkt wel heerlijk weg.

avatar van Threeohthree

Threeohthree

Meer!

Wij zijn inmiddels weer een dag verder, en ook seizoen 2 is verslonden. En weet je nog mijn enige puntje van kritiek op het eerste seizoen? We hebben meer! Zowel verhaaltechnisch, als spanning, maar ook zeker een hogere kwaliteit aan actie en hogere kwaliteit aan seks.

Wat dat laatste inhoud zal ik maar in het midden laten, maar goed, iedereen heeft zo zijn voorkeur. Los van de wat brutere actie is er ook meer spanning en dreiging voelbaar. Dit begon al even tegen het einde van het eerste seizoen natuurlijk, maar het gaat hier zeker door. De continue dreiging van Rabbit, Kai, maar ook zeker Gordon is goed voelbaar.

Dit met als kers op de taart de finale. Echt een perfecte samenvatting van dit seizoen in een episode. Iets meer verhaal, iets meer spanning, en iets meer actie.

Erg benieuwd waar dit strandt (ergens bij Siobhan hoop ik ).

4.5*

avatar van Corcicus

Corcicus

Zelden een grotere degeneratie geweten tussen een eerste en tweede seizoen van dezelfde serie. Dit tweede seizoen is bagger van de onderste schuif.

De spetterende actiesequenties maakten plaats voor oeverloos geouwehoor. Soms werd er drie afleveringen op rij geen klap uitgedeeld. De stomende seksscènes werden vervangen door vervelende en oninteressante gesprekken over gevoelens. Van de bitsige dialogen uit S1 geen spoor meer, maar wel slaapverwekkend heen en weer gezeur. De macho Lucas Hood is een soyboy geworden, niet om aan te zien.

Geen idee wie hier het scenario heeft uitgekakt, maar het stinkt uren in de wind.

avatar van Boenga

Boenga

Slobbert helemaal verder op het niveau van het eerste seizoen: met vooral een belachelijk overdosis geweld - belachelijk, níet grappig - waarbij Hood zich meer en meer opwerpt tot Superman: onkwetsbaar en onoverwinnelijk.

Ondertussen is het alvast duidelijk waarom er geen vijfde seizoen kwam: ik schat dat op het einde van seizoen 4 wel ongeveer alle inwoners van Banshee moeten neergestoken of doodgeschoten zijn.