Mijn Series +

Inside the World's Toughest Prisons - Seizoen 3 (2018)

Verenigd Koninkrijk
Documentaire

ontwikkeld door Emma Read, Gabe Solomon en Olivia LaRoche
met Raphael Rowe

Heb je je ooit voor kunnen stellen hoe het zou zijn om in de bak te zitten? Vind je dat eng? Wacht dan tot je deze documentaireserie gezien hebt, waarin Paul Connelly en Raphael Rowe je meenemen naar de gewelddadigste gevangenissen ter wereld, waar intimidatie en wreedheid heersen. Onderzoeksjournalisten laten zich vrijwillig opsluiten in deze vreselijke plekken. Ook lopen ze met de bewakers mee zodat je beide kanten van de medaille te zien krijgt.

1. Costa Rica: Prison on a Knife-Edge
  2. Colombia: Narco Prison
  3. Romania: Gypsy Prison
  4. Norway: The Perfect Prison?
avatar van The Oceanic Six
Meest opvallende aflevering is die in Roemenië. Romazigeuners. Ik word er niet vrolijk van, die hebben sowieso al een waardeloze naam. Ze geven zelf ook al in deze aflevering aan dat ze niet van werken houden.
Costa Rica was ook zo'n gevangenis waar je nog niet eens dood wil worden gevonden. Colombia ook rampzalig. Noorwegen is weer een hele luxe, nette gevangenis waar ze gevangenen ook willen rehabiliteren. Dat zie je maar weinig in deze serie, de meeste gevangenissen zijn er gewoon om je heel lang vast te houden. En ze hebben een Nederlander als gevangene, uiteraard vanwege drugssmokkel haha.

Het blijft boeiend kijkvoer, al beginnen afleveringen af en toe een beetje op elkaar te lijken omdat het natuurlijk op zich hetzelfde is wat je steeds ziet.