Mijn Series +

Star Trek: Discovery - Seizoen 2 (2019)

Sciencefiction

ontwikkeld door Alex Kurtzman
met Sonequa Martin-Green, Doug Jones en Shazad Latif

Star Trek: Discovery speelt zich tien jaar voor de avonturen van Captain Kirk en Spock af, in de 'reguliere tijdlijn'. De serie volgt de crew van de USS Discovery, die nieuwe werelden en bevolkingen ontdekken. Ze komen in aanraking met een koude oorlog tussen hun United Federation of Planets en het nieuw gevormde Klingon Rijk. De bevelhebber van de USS Discovery is luitenant-commandant Michael Burnham, beter bekend als 'Number One'.

1. Brother
  12. Through the Valley of Shadows
  13. Such Sweet Sorrow: Part 1
  14. Such Sweet Sorrow: Part 2
avatar van brawljeff
Het tweede seizoen van Star Trek Discovery zal in Nederland vanaf 18 januari wekelijks te zien zijn op Netflix.

avatar van joolstein
Voor wie alvast wil genieten van Star trek Discovery zijn er ook korte filmpjes in de traditie zoals we die ook kennen van de Marvel superhelden films. Star Trek: Short Treks (TV Series 2018– ) - IMDb Met een beetje zoekwerk zijn ze wel te vinden online.

Eh.
Drie afleveringen gezien. De eerste twee waren al beetje Rivella maar de derde is toch echt wtf.
Klingons zijn wel weer Klingons.

En ze gaan duidelijk weer voor het grote verhaal in plaats van een coherente aflevering.
Ben benieuwd hoe merkbaar de switch van showrunners gaat zijn vanaf ongeveer de zevende aflevering.

De spinoff met Michelle Yeoh gaat dus sector 31 zijn. .

avatar van hoffhaan
Aardig maar haalt het niveau van de oudere series. 3.0

avatar van horizons
Aflevering 8 was leuk gedaan.

avatar van horizons
Peck is een goede Spock. En Mount een toffe Pike.
Ben erg benieuwd hoe ze in laatste aflevering de aansluiting naar de originele serie gaan maken.

Twister.
Toffe onthulling.

avatar van horizons
Mount is wel een heel erg goede Pike. Toffe aflevering en goede setup voor slot van dit seizoen.

avatar van HALVE TAMME.
HALVE TAMME. (moderator)
"Captain on the Bridge."

Saru straalt ontiegelijk veel rust uit. Wordt er gewoon zelf kalm van. Tilly weet altijd een glimlach op mijn gezicht te toveren. Dat kind barst van de energie. Niet normaal. En zo kan ik nog wel meer crewmembers de hemel in prijzen. Een missie van niks om het zo maar even te zeggen. S2: sterk seizoen hoor! Nice! Echt nice! Verhaallijnen zijn spannend en zitten vol met actie. Wat een spektakel. Kan niet wachten totdat het derde seizoen van start gaat.

****

avatar van Binge-Watcher
Godsamme nog steeds die Tilly... Een gemiste kans, ze acteert waardeloos en heeft een verschrikkelijk irritante rol.
Tevens stoor ik me aan het feit dat de regisseur een robot lijkt te zijn, er zijn bulten karakters die geen diepgang hebben en die weg worden geschreven zonder er naar om te kijken. Crew members die sterven waar geen aandacht aan besteed wordt, best slecht als je er op let.

Dat waren mijn negatieve noten mbt de serie. Positief is dat ze me elke aflevering weer weten te verrassen met een goed lopend en spannend verhaal dat alle kanten opgaat maar telkens klopt. Vlot en erg vermakelijk! Dat weegt zwaarder dan de minpunten hierboven.