• 8.299.858 stemmen

Star Trek: Discovery (2017-2021)

Sciencefiction | 4 seizoenen

Met onder meer: Sonequa Martin-Green, Michelle Yeoh en Doug Jones

Release datum: 24 september 2017

• Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot Star Trek: Discovery

Star Trek: Discovery speelt zich tien jaar voor de avonturen van Captain Kirk en Spock af, in de 'reguliere tijdlijn'. De serie volgt de crew van de USS Discovery, die nieuwe werelden en bevolkingen ontdekken. Ze komen in aanraking met een koude oorlog tussen hun United Federation of Planets en het nieuw gevormde Klingon Rijk. De bevelhebber van de USS Discovery is luitenant-commandant Michael Burnham, beter bekend als 'Number One'.

Social Media

Alle Media

Meningen over Star Trek: Discovery

Tommeh_mm

dinsdag 13 februari 2018
Star Trek: Discovery seizoen 1 Ja over het geheel een zeer sterke serie. Vooral in z'n genre 1 van de betere. Sterk verhaal (al vond ik de spores een beetje ver gezocht), geweldige visuals en een fijn hoog tempo. De laatste aflevering vond ik alleen nogal een anti climax, omdat de verwachte confrontatie er niet van komt.

Maar verder dus heel goed en ik hoop op een s2.
avatar van HALVE TAMME.

HALVE TAMME.

• 2063 berichten
donderdag 11 juli 2019
Star Trek: Discovery seizoen 1 Allemaal mooie kleurtjes en lichtjes. Whoopi :T

Ik kon vroeger helemaal niks met Star Trek. Wel eens hier en daar een halve aflevering gezien.
Maar mijn volledige aandacht had het nooit. Laatst zag ik Star Trek: Discovery voorbij komen
op Netflix en toch maar even apart gezet. Waarom weet ik ook niet. Het deed mij vroeger niks
dus waarom nu wel.

Ik ben gister met Discovery begonnen (nog 1 aflevering te gaan). Geen spijt van het apart zetten
kan ik jullie melden. Ik zit er helemaal in. Goed verhaal, spannend en volop actie! Ja, ik ben wel
benieuwd wat seizoen twee te brengen heeft. Vanwaar de verandering in interesse, ik heb echt
geen idee. Het enige waar ik me voor nu aan stoor is als die kliko's met elkaar aan het praten zijn.
Zeer vermoeiend om naar te luisteren. Voor de rest: prima serie.

***½
avatar van legian

legian

maandag 28 januari 2019
Star Trek: Discovery seizoen 1 In aanloop van het tweede seizoen maar eens begonnen met Star Trek dit seizoen van Star Trek. Vroeger de oudere series wel veel gezien dus ik had hier wel zin in (nou ja oude, voornamelijk voyager veel gezien). Sowieso doet sci-fi het bij mij over het algemeen best goed. En Star Trek is dan toch wel een groot ding.

De serie heeft enkele afleveringen nodig om erin te komen, helemaal gezien je na 2 afleveringen feitelijk weer opnieuw begint. Maar met een interessant uitgangspunt (de oorlog en een als vulcan opgevoed mens) zit er best wat interessants in. Gooi er wat fantasy bij (de spore drive en parallele universums) en je hebt een leuk recept voor een sci-fi serie.

En dat is het ook, een leuk recept. De uitwerking had ik toch wel wat beter verwacht. Zo halverwege het seizoen voelt het meer als een case of the week gevalletje. met als doel elke aflevering een grote climax of cliffhanger te hebben. Tevens wordt er getracht wordt om veel verschillende en personage's verhaallijnen op te zetten. Maar nergens wordt het lekker uitgewerkt. Het hele gedoe met de klingon die in over gezet is in een mensenlichaam komt uit het niets en voegt nergens iets toe. De vereniging van de klingons was in het begin nogal belangrijk, maar stelt uiteindelijk niets meer voor om goed af te ronden. Het hele parallele universum is leuk gevonden maar is er alleen maar om een personage terug te halen om haar er even later weer uit te schrijven (gelukkig). Oh en om natuurlijk nog even wat schokkerige en lastige te volgen gevechten te laten zien. Daarnaast is de hoofdpersoon verrekte dom bezig met haar vulcan opleiding, maar dat gooien we uiteindelijk gewoon op haar menselijke kant. Ondanks dat er zo hard wordt geprobeerd om haar als een vulcan over te laten komen.

De 15 afleveringen waren vermakelijk, maar nergens had ik het idee naar Star Trek te kijken. Het voelde allemaal meer als een b-serie. Wat trouwens ook niet meehielp waren de overduidelijke reclame blokken die eruit geknipt zijn. De fade to black voor de reclame en de halve herhaling daarna zijn simpelweg storend. Helemaal gezien er vaak een kleine climax gezocht wordt om de spanning te houden en dat het 2 keer per aflevering voorkomt.

Het einde vond ik trouwens echt bedroevend slecht. De speech was absurd en het was totaal onlogisch dat zij dat deed. Eerst als het ergste uitschot van de federatie worden gezien en uiteindelijke een 'sentimentele' speech mogen houden als held. Donder toch op. Het maakte haar al vreemde persoonlijke ontwikkelingen nog vreemder. Alsof zij het allemaal opgelost heeft. Het feit dat er een klingon/mens op haar verliefd wordt en toevallig de belangrijke klingon is die de klingons gaat verenigen, en dat zijn verplichte wederhelft van een 4 minuten durende romance uiteindelijke degene is die de klingons verenigt en de oorlog stopt, dankzij de relatie van het hoofdpersonage met de klingon/mens is complete onzin natuurlijk. Hoe meer ik erover nadenk hoe belachelijker al die verhalen eigenlijk worden. Oh en dan hebben we de verplichte sneek peek voor seizoen 2 nog, met Pike en the Enterprise.

Het is grappig dat veel hiervan allemaal opkomt na het kijken. Tijdens het kijken had ik hoogstens dat het deed denken aan The Expanse, een serie die met veel dezelfde uitdagingen zit maar dit wel boeiend en coherent geheel van weet te maken. Of dat de domheid van Michael en haar keuzes stoorde.
Maar hoe meer ik er nu over na denk hoe slechter het voor mij word. Qua acteerprestaties is het prima, de aankleding en het design zijn zoals verwacht en grafisch is het ook goed te doen. Maar de sfeer ontbreekt en het verhaal is er eentje van teveel toevalligheden en domme keuzes. Het is lang geleden dat dit mij zo stoorde in een serie maar van Star Trek verwacht ik toch echt veel meer.

Ik hoop dat de makers nog even goed gekeken hebben naar de oude Star Trek series en naar The Expanse. Hopelijk is het tweede seizoen dan een stuk beter, maar dit is het gewoonweg niet.
avatar van legian

legian

maandag 28 januari 2019
Star Trek: Discovery seizoen 1 De Klingons overtuigen niet met hun look maar vooral niet met hun ontzettend slome dialoog.

Het ligt dus niet aan mij gelukkig. Ik had het gevoel dat ze tijdens de opnames aan het oefenen waren hoe ze moesten praten. Kan mij niet herinneren dat de Klingons zo langzaam praten. Het kwam helemaal vreemd over als ze wel druk bezig waren met gebaren maar wel een minuut nodig hadden om een zin uit te brengen.
Denk dat de makers dit zelf ook doorhadden aangezien ze later vaker Engels praten of er een situatie gecreëerd wordt waar de camera driftig heen en weer kan springen.