Mijn Series +

The Final Table - Seizoen 1 (2018)

Reality

ontwikkeld door Robin Ashbrook en Yasmin Shackleton
met Andrew Knowlton

In The Final Table volgen we chef-koks die barsten van het talent en afkomstig zijn van restaurants van over de hele wereld. De chefs werken aan enorme kookeilanden en moeten het in teams van twee tegen elkaar opnemen in een hypermodern decor terwijl de camera over hun hoofden vliegt. In elke aflevering moeten ze bekende gerechten uit negen verschillende landen bereiden. En dan kan het dus zomaar gebeuren dat je als Japanse chef-kok ineens Mexicaanse taco’s moet maken. Of andersom. De chefs worden beoordeeld door bekende professionele chef-koks, sommige met een aantal Michelin-sterren op zak. De winnaar krijgt de 10e plek aan The Final Table: de tafel waaraan nu nog 9 VIP-juryleden plaats mogen nemen.

1. Mexico
  8. Japan
  9. France
  10. The Finale
avatar van brawljeff
Leuke 'talentenjacht', waarbij iedere aflevering een andere keuken in de schijnwerpers staat. Leuk om te zien hoe je gaandeweg het programma favoriete chefs gaat krijgen. Prachtig om al dat vakmanschap en die passie bij de kandidaten te zien. Minpunten: het is zoals vaker in Amerika weer veel te groots opgezet en het had soms iets educatiever gemogen.