• 8.985.178 stemmen

Medal of Honor - Seizoen 1 (2018)

Show titel: Medal of Honor

Ontwikkeld door: Robert Zemeckis en James Moll

Met: Derek Mio, Joe Martorano en Josh Charles (stemrol)

Datum van release: vrijdag 9 november 2018

Plot Medal of Honor

Oorlog is verschrikkelijk en kent eigenlijk nooit een winnaar. Het beïnvloedt de levens van velen en dat is zelden op een positieve manier. Toch is oorlog soms noodzakelijk om onze vrijheid te beschermen. In de documentaireserie Medal of Honor zien we de inspirerende, waargebeurde verhalen van dappere militairen die zijn onderscheiden met een Medal of Honor.

Afleveringen Seizoen 1 (2018)

1. 1. Sylvester Antolak

9 november 2018 (56 minuten)

Als de Amerikaanse sergeant Sylvester Antolak in 1944 onder vijandelijk vuur ligt in een veld bij het Italiaanse Cisterna, leidt hij een aanval die legendarisch wordt.

2. 2. Clint Romesha

9 november 2018 (1 uur en 01 minuut)

De Amerikaanse stafsergeant Clint Romesha heeft te weinig wapens en mensen bij een aanval op een Afghaanse buitenpost in 2009 en leidt een verrassende defensieve actie.

3. 3. Edward Carter

9 november 2018 (55 minuten)

De ervaren militair Edward Carter, die in WO II werd gedegradeerd tot de rang van soldaat wegens institutioneel racisme, schakelt eigenhandig een vijandig bolwerk uit.

4. 4. Hiroshi Hershey Miyamura

9 november 2018 (52 minuten)

In de Koreaoorlog moet Hershey Miyamura vechten in een man-tegen-mangevecht om zijn zich terugtrekkende troepen te dekken die worden overspoeld door Chinese soldaten.

5. 5. Vito Bertoldo

9 november 2018 (46 minuten)

Vito Bertoldo werd afgekeurd vanwege zijn slechte ogen, maar gaat later toch bij het Amerikaanse leger en stopt uiteindelijk in zijn eentje de vijand bij de frontlinie.

6. 6. Joseph Vittori

9 november 2018 (47 minuten)

Bij een nachtelijke strijd in Korea bedient de Amerikaanse marinier Joe Vittori meerdere machinegeweren, zodat de vijand denkt dat ze met een groot leger te maken hebben.

7. 7. Richard L. Etchberger

9 november 2018 (1 uur)

Als Vietnamese troepen zijn radarstation belegeren, wordt sergeant Richard Etchberger van de luchtmacht door de vijand beschoten terwijl zijn troepen worden geëvacueerd.

8. 8. Ty M. Carter

9 november 2018 (1 uur en 01 minuut)

De moed van de Amerikaanse specialist Ty Carter terwijl hij onder vuur lag, bezorgde hem de tweede Medal of Honor die in 2009 werd uitgereikt voor een Taliban-aanval.

avatar van Noud

Noud

Patriottische kotsch. Gadverdamme, ik walg echt van dit soort Amerikaanse docu's.

Nu al op de eerste 20 minuten. Idee is leuk. Uitvoering is rondweg kudt