Mijn Series +

How to Get Away with Murder - Seizoen 1 (2014-2015)

Drama / Misdaad

ontwikkeld door Peter Nowalk
met Viola Davis, Alfie Enoch en Jack Falahee

Annalise Keating is een briljante, charismatische en verleidende professor in crimineel recht, die lesgeeft in de studie 'Hoe kom je weg met moord'. Onverwachts moeten zij en haar leerlingen de leerstof in de praktijk brengen als ze verwikkeld raken in een moord die niet alleen de gehele universiteit op haar grondvesten doet schudden maar ook elk van hun levens beïnvloedt.

1. Pilot
  13. Mama's Here Now
  14. The Night Lila Died
  15. It's All My Fault
avatar van 3 2 1 cut
Ik (We, want Mw. 3 2 1 kijkt ook graag mee) zijn eens begonnen aan deze serie. En, op zich, een goede start. Leuk om een Harry Potter acteur (Alfie Enoch) in een Amerikaanse serie te zien mee doen, dragend zelfs !

Een leuke setting, Columbo-achtige wendingen, verrassende sensualiteit en een bijzondere rode draad tussen alle 'cases' door met onverwachte wendingen. Ik moet nog wat wennen aan de hoofdrolspeelster Annalise (what's in a name) Keaton (Davis). Ze is nog niet echt te doorgronden, soms wat onduidelijk ook in haar personage maar wel groeiende.

avatar van brawljeff
Dit is precies wat ik leuk vind: een serie vol mysterie en vragen. Met niet al te veel verwachtingen aan deze serie begonnen en ben behoorlijk enthousiast. De afwisseling tussen het heden en de flashbacks zorgen voor een unieke serie en deze verhaallijnen vullen elkaar perfect aan. Moet er helaas wel bij zeggen dat de spanning er wat van af gaat wanneer de verhaallijnen bij elkaar komen rond aflevering 10. En wat een verrassende cliffhanger.

Viola Davis is echt geweldig! Helaas weten de overige acteurs (en in het bijzonder de studenten) niet echt indruk te maken. Vooral Alfred Enoch zijn personage is totaal niet boeiend. Het tempo van de serie en de beelden zorgen daarentegen voor een hoge kwaliteit serie.

Helaas staat er pas begin 2017 een tweede seizoen How to Get Away With Murder op Netflix en ben ik te lui om te downloaden, maar ik kijk enorm uit naar het vervolg. 4*

avatar van centurion81
Nu bij ep. 9. Kijk de serie samen met mijn vriendin. Alhoewel ik het duidelijk geen topserie vind is het wel een soort pageturner waarbij (met name mijn vriendin) "nog 1 aflevering?" gedrag vertoont

avatar van Esteban
Geen fan. Bij de eerste episode had ik het al een beetje moeilijk met de manier van monteren, dat werkte behoorlijk op de zenuwen en leek eerder een afleidingsmaneuver. Ook de geloofwaardigheid was vaak volledig zoek. Viola Davis is een uitstekende actrice, maar zelfs haar aandeel vond ik wat wankel. Al lag dat eerder aan de dialogen en de gebeurtenissen. Er zat hier en daar een interessant personage in de reeks, maar ook die kwamen niet echt tot hun recht, weinig likeable ook. De overige seizoenen heb ik links laten liggen.

avatar van arevee
Ook geen fan, ben het eens met Esteban, zit gewoon niet goed in mekaar, er hapert langs alle kanten wel wat aan. Heel erg doorsnee, eerder neigend naar under par zelfs.