Mijn Series +

How to Get Away with Murder - Seizoen 3 (2016-2017)

Drama / Misdaad

ontwikkeld door Peter Nowalk
met Viola Davis, Alfred Enoch en Jack Falahee

Annalise Keating is een briljante, charismatische en verleidende professor in crimineel recht, die lesgeeft in de studie 'Hoe kom je weg met moord'. Onverwachts moeten zij en haar leerlingen de leerstof in de praktijk brengen als ze verwikkeld raken in een moord die niet alleen de gehele universiteit op haar grondvesten doet schudden maar ook elk van hun levens beïnvloedt.

1. We're Good People Now
  2. There Are Worse Things Than Murder
  3. Always Bet Black
  4. Don't Tell Annalise
  5. It's About Frank
  6. Is Someone Really Dead?
  7. Call It Mother’s Intuition
  12. Go Cry Somewhere Else
  13. It's War
  14. He Made a Terrible Mistake
  15. Wes
  • volgende aflevering: zondag om 00:00 uur (aflevering 9, Net 5)
avatar van Miszmi
Wat een mid season finale! Mogelijk de beste aflevering van deze hele serie tot nu toe, of in ieder geval de beste twist uit deze serie. Eigenlijk is de aflevering alleen maar heel sterk door de laatste tien minuten, maar de rest doet er voor mij niet meer toe. Zeer sterk in elkaar ingezet. Benieuwd naar de rest van dit seizoen. Voor nu 3.5*, maar ben nog helemaal in shock van deze aflevering. De kans is redelijk aanwezig dat dit cijfer niet overeind blijft in 2017.

avatar van Miszmi
Ik ben nogal teleurgesteld over de tweede helft van dit seizoen, mijn voorgaande bericht is dan ook uitgekomen: die 3.5* is niet overeind gebleven, verlaagd naar 3*.

Ik vond het allemaal wat langdradig, heb de laatste vier afleveringen dan ook gewoon in één keer gekeken in plaats van elke week één aflevering. Ik ben vooral teleurgesteld in de uitkomst tijdens de laatste aflevering. Totaal onlogisch volgens mij, tenzij ik iets ben vergeten uit het eerste deel van dit seizoen. Ik kreeg het idee dat Frank dood had moeten zijn en niet Wes, maar dit werd mij ook niet helemaal duidelijk. Ik verwacht wel dat het vierde seizoen met meer antwoorden gaat komen, want hier werd de plank echt volledig misgeslagen. Aflevering 12 vond ik ook een slechte start maken, er werd teveel afgewisseld van de memorial naar de rechtszaak. De memorial was vrij emotioneel en tijdens zo'n moment werd er opeens overgeschakeld naar de rechtszaal. Niet echt passend. Tevens verdient Wes een gepast afscheid, maar die heeft hij mijns inziens niet echt gekregen. Dit miste ik toch wel.

Dit seizoen wordt vooral gered door de eerste helft en de mid-season finale, wat ik nog steeds de beste aflevering van deze serie vind. Er waren ook best wat charmes te vinden in de tweede helft, ook dingen die je niet verwacht. Het is dus absoluut geen onvoldoende, maar ik denk wel dat er veel meer uit te halen was.

avatar van brawljeff
Miszmi schreef:

Inderdaad zeg, wat een aflevering was dat. Mijn vriendin wist al wat er ging gebeuren, maar zelfs zij zat met verbazing te kijken.

Benieuwd waarom je daarna maar 3* hebt uitgedeeld, maar daar kom ik snel genoeg achter.

avatar van brawljeff
Moet inderdaad ook bekennen dat het niveau gaandeweg het seizoen wat afneemt. Zoals ieder seizoen is de eerste helft van het seizoen het leukste. Iedere aflevering staat een interessante zaak centraal en tussendoor zien we flashforwards naar de ontknoping. Halverwege (of eigenlijk pas bij aflevering 10) is de grote onthulling en gaan de afleveringen daarna alleen nog maar daar over.

Viola Davis acteert nog steeds fenomenaal, maar ook de acteurs die de studenten vertolken zitten duidelijk steeds beter in hun rol. Helaas moeten we Wes de komende seizoenen gaan missen, hoewel dat niet het meest interessante personage van de groep is. Het had, zoals Miszmi al aangaf, beter Frank kunnen zijn die dood ging.

Pluspunten zijn de eerste afleveringen en de spannende mid-season finale, maar ik geef toch een halve punt aftrek voor die saaie nasleep, oftewel de laatste 5 afleveringen.