Mijn Series +

Blue Bloods - Seizoen 1 (2010-2011)

Drama / Misdaad

ontwikkeld door Robin Green en Mitchell Burgess
met Tom Selleck, Donnie Wahlberg en Bridget Moynahan

Blue Bloods gaat over het leven van de familie Reagan die bestaat uit agenten in New York. Frank Reagan is hoofd van de New York Police Department. De verschillende generaties hebben grote verschillen in mening van aanpak van criminaliteit, maar een ding hebben ze gemeen, ze stoppen niet voordat gerechtigheid is geschied.

1. Pilot
  19. Model Behavior
  20. All That Glitters
  21. Cellar Boy
  22. The Blue Templar
Een standaardpolitieserie maar wel goedgemaakt. Dat komt met name door een sterke cast met o.a. Tom Selleck(Magnum P.I.), Donnie Wahlberg(NKOTB) en Bridget Moynahan (I Robot). Je volgt de familie Reagan waarvan 3 generaties bij politie in New York zitten of zat. Frank Reagan(Snorremans) is hoofdcommissaris van NYC. Zijn vader Henry was ook commissaris maar inmiddels met pensioen. Zijn oudste zoon Danny(Wahlberg) is rechercheur en zijn jongste zoon Jamie is onlangs geüniformeerde agent geworden terwijl hij afgestudeerd was van Harvard Lawschool. Zijn dochter Erin heeft ook rechten gestudeerd en werkt bij het OM en dan was er ook nog middelste zoon Joe maar die is omgekomen tijdens werk voor aanvang van de show. De Reagans zijn een hechte familie en samen moeten ze het hoofd bieden aan allerlei werkgerelateerde maar ook allerhande familiare problemen. Het is allemaal vrij recht toe rechtaan maar dat geeft niet omdat de acteurs goed in hun rol zitten. Het is net een echte familie want ze kibbelen voorturend, vooral tijdens de etentjes maar desondanks schuiven ze toch iedere week weer aan. In voor en tegenspoed staan de Reagans er voor elkaar maar ook voor hun baan. Snorremans Selleck speelt zoals we van hem gewend zijn, de immer stoere cop zoals hij vaak speelde maar tegelijk ook de goede, warme vader zoals in Three men and a baby/little lady. Donnie Wahlberg toont dat hij een veelzijdiger acteur is dan broertje Marky Mark Wahlberg. De serie kijkt makkelijk weg omdat hij vlot loopt en ook erg spannend is.