- Home
- Serieforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic
Het grote opmerkingen / feedback topic
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Ik had zelf het idee van niet. Voor de series die ik volg, zou ik zo geen "seizoenplot" weten, andere bronnen die ik gebruik hebben ook geen plot per seizoen. Maar over dat soort dingen kan nu nog gediscussieerd worden natuurlijk 
mjk87
-
- 14534 berichten
- 4519 stemmen
Je plotjes per aflevering zijn wel gedaan trouwens. Per seizoen zou van mij wel mogen maar geen idee hoe de meerderheid erover denkt.
mjk87
-
- 14534 berichten
- 4519 stemmen
Ik heb net een review geplaatst. Twee dingen:
- Als ik aanvink dat het mijn mening is, dan kan ik niet meer aanvinken tot welke afleveringen. Dan moet ik eerst mijn mening uitvinken, dan het stukje over spoilers aanpassen en dan weer mijn . Is dit expres zo gedaan of moet dit worden aangepast?
- Als ik iets wil wijzigen kan ik niet meer aanvinken tot welke aflevering ik spoilers heb geplaatst. Kortom, hele bericht kopiëren, verwijderen en nieuw bericht plaatsen anders. Ook hier de vraag of dit de bedoeling is of niet.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Mijn idee is dat een review altijd over het hele seizoen gaat. Als je je recensie markering aanzet, dan kun je niet meer aangeven dat je bericht spoilers bevat tot aflevering X. Als je een gemarkeerd bericht bewerkt, zou je ook geen aanpassingen moeten kunnen doen aan deze instelling (dat lijkt nu nog een bug)
Dit zou wellicht allemaal nog wel wat duidelijker kunnen dan nu het geval is. Zal daar eens over na gaan denken.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
jouw bericht bij GOT is wat mij betreft volgens mij spoilervrij, en zou dus ook interessant zijn voor mensen die de serie nog niet kennen (hoeft dus niet via spoilers gemarkeerd te zijn)
mjk87
-
- 14534 berichten
- 4519 stemmen
Dat dacht ik na het plaatsen ook en wilde toen die spoilers uitzetten, dus vandaar 
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Er zit best veel logica en intelligentie rond die spoiler tags, het is/wordt een uitdaging om het toch heel gebruiksvriendelijk en laagdrempelig te houden.
Als het goed is moeten er nu niet automatisch meer spoilertags toegevoegd worden rond de hele review. Die kun je dan eventueel zelf plaatsen als je 1 of 2 zinnetjes tussen spoilers wilt zetten, zoals bij reviews op MM
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Ik twijfel nog erg over het nut van het markeren van favoriete afleveringen. Het is nou niet zo dat je even aflevering 3 van seizoen 4 van GoT gaat kijken, omdat je benieuwd bent naar de serie, en je op TvMeter ziet dat dat een goede aflevering schijnt te zijn. Daarnaast maakt het de user interface druk en ingewikkeld, met ook al die vinkjes er naast.
mjk87
-
- 14534 berichten
- 4519 stemmen
Die twijfel is terecht Jordy, ik had hetzelfde gevoel daarbij. Zeker met oudere series wordt dat lastig, maar aan het eind van een seizoen weet je soms ook niet meer precies welke je favoriet was. Met albums luisteren die je ook vaker hoort kan dat veel beter.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Heb het voor nu even uitgeschakeld, die functionaliteit.
Pastichio Rocker_mm
-
- 23 berichten
- 0 stemmen
Dat markeren van je favoriete episodes is alleen leuk als je net de serie hebt gekeken.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ik zou het wel leuk vinden om het beste seizoen van een serie aan te kunnen geven, misschien dat dat dan in elk topic van zo'n serie zichtbaar wordt, maar de beste aflevering van een seizoen benoemen lijkt me ook niet zo relevant.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Wat je het beste seizoen vindt kun je natuurlijk door een stem aangeven.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Wat je het beste seizoen vindt kun je natuurlijk door een stem aangeven.
Maar het zou leuk zijn dat je ook kan tonen wat jouw favoriete seizoen is, zonder dat iemand misschien wel 10 topics langs moet gaan. Misschien via een verbinding met een algemeen topic van een serie? Lijkt me leuker dan pakweg aangeven welke aflevering in een seizoen je favoriet is.
Teunnis
-
- 769 berichten
- 519 stemmen
Gewoon in iemands stemmenlijst kijken... Werkt hetzelfde als op MusicMeter met de vraag wat vind iemand het beste album van artiest x? Dan kijk je in zijn stemmenlijst.
Sanderkeuh
-
- 582 berichten
- 2953 stemmen
Een seriegemiddelde lijkt me wel een nuttige toevoeging.
clutch
-
- 201 berichten
- 679 stemmen
Een algemeen topic van een serie lijkt me ook wel een nuttige (net als seriegemiddelde idd), net als dat je op mume een algemeen topic voor elke artiest hebt. Anders belanden misschien discussies/berichten over de serie in het algemeen al snel bij het eerste seizoen ofzo. Daar is wellicht allang over nagedacht, maar heb dit topic niet helemaal gelezen.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Ik wil nog even aankijken wat we met de serie-pagina's aan moeten. In eerste instantie zal daar nog even geen discussie mogelijk zijn. Ik ben bang dat discussies op twee plaatsen gaan lopen. Misschien later, afhankelijk van hoe druk het op site wordt
Pastichio Rocker_mm
-
- 23 berichten
- 0 stemmen
Op sommige review sites hebben ze een recensietopic en een discussietopic. Misschien werkt dit ook het beste voor tvmeter? En dan twee topics: eentje met en één zonder spoilers.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Ik wil dit wel graag zo veel mogelijk een Meter-site houden. Dus je kunt gewoon in de discussie berichten markeren als recensie en daar op filteren. Wel heb ik dus een systeem gebouwd waarmee onthouden wordt welke aflevering je hebt gezien als je een bericht plaatst. Iemand anders ziet dan op basis van wat hij al afgevinkt heeft, de juiste spoilers. We moeten maar even kijken hoe dat in de praktijk werkt als we straks met z'n alleen een lopende serie gaan bespreken.
Toontje_mm
-
- 183 berichten
- 0 stemmen
Even een vraagje.
Komt iets als As the World Turns er nou op, of niet?
Zou deze zelf een zeer hoge plek in mijn top tien geven.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Die discussie is nog niet gevoerd. We gaan als crew de komende weken een standpunt proberen te formuleren over wat wel en niet op de site mag.
Inland Rabbit
-
- 3286 berichten
- 2159 stemmen
als je GTST weigert, mag ATWT vanzelfsprekend ook niet? Maja, inderdaad, wat is de grens. Twin Peaks is in wezen ook een soap en om die nou niet toe te laten.....
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Ik denk zelf dat soaps er wel op gaan komen inderdaad. Maar goed hanteerbare, duidelijke regels zijn op de Meter-sites altijd belangrijker dan "voor m'n gevoel mag dit of dat er wel of niet op"
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ik denk zelf dat soaps er wel op gaan komen inderdaad. Maar goed hanteerbare, duidelijke regels zijn op de Meter-sites altijd belangrijker dan "voor m'n gevoel mag dit of dat er wel of niet op"
Je gaat dan iemand 5000 afleveringen GTST toe laten voegen? Respect.
mjk87
-
- 14534 berichten
- 4519 stemmen
- Op de homepage van een user staat helemaal beneden iets over je filmlog., dat je daar meer kan zien Moet dat niet 'logboek' zijn zoals dat heet op deze site? Of allicht moet je dat sowieso nog allemaal aanpassen dat een een serielog gaat heten oid, dan praat ik voor m'n beurt.
- Bovenin worden series en afleveringen genoemd. Moet daar sowieso niet ergens seizoenen staan? Dat is hetgeen we uiteindelijk op moeten stemmen.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Dat eerste is inderdaad nog een foutje, bedankt (het logboek moet overigens nog gebouwd worden, hier)
Dat tweede, als die getallen al waarde hebben dan vind ik persoonlijk voor deze site series en afleveringen daar het leukst. Ik vind seizoenen na lang wikken en wegen het beste niveau voor onze stemmen, maar series en afleveringen toch de meest aansprekende "eenheden".
WB
-
- 1615 berichten
- 2662 stemmen
Hier zat ik, samen met vele anderen, lang op te wachten. Goed werk, crew! Wederom een -meter site die ik dagelijks ga volgen. #duimpje!