• 15.814 nieuwsartikelen
  • 178.381 films
  • 12.228 series
  • 34.008 seizoenen
  • 647.593 acteurs
  • 199.103 gebruikers
  • 9.377.805 stemmen

Het grote opmerkingen / feedback topic

zoeken in:

HALVE TAMME. (moderator series)

• 13471 berichten
  • 1308 stemmen

Aloha. Gezellig .

Apollinisch

• 21297 berichten
  • 0 stemmen

Wat moet er bij de speelduur van afleveringen eigenlijk staan? De speelduur van de originele tv-uitzending, inclusief Previously on... en reclame, of van de versie op dvd/blu-ray? In het toevoegformulier wordt nu automatisch de speelduur ingevuld die op IMDb staat, maar IMDb vermeldt niet consequent het ene of het andere. Bij Rectify wordt bijvoorbeeld de speelduur van de tv-uitzendingen vermeldt, terwijl bij Friday night lights de speelduur van de afleveringen op dvd/blu-ray wordt vermeld.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Het zou kunnen zijn dat de regels hier nog voor veranderen, maar voor nu vind ik dat we hier niet te streng in moeten zijn. "netto" tijdsduur van bv. de dvd heeft m'n voorkeur, maar ik vind niet dat we toevoegingen moeten afkeuren als er 30 minuten ingevoerd is bij een sitcom van 22/23 minuten. Wel zouden dan later eventuele (goed beargumenteerde) correcties geaccepteerd worden, die achteraf alsnog de netto tijdsduur invoeren.

Hollywood007

• 3342 berichten
  • 3847 stemmen

Hoi allemaal, laten er net zo een gezellige boel van maken als op moviemeter!

Joy4ever

• 4612 berichten
  • 1835 stemmen

Wellicht al door iemand opgemerkt maar komt er bij de series ook een uitleg waar de serie over gaat? Net zoals bij MoMe het geval is. Zou ik wel fijn vinden. En dan anders helpt vriendje Google ook wel uiteraard.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Staat er toch?

Joy4ever

• 4612 berichten
  • 1835 stemmen

Ik zie bij Game of Thrones: Verenigde Staten, Fantasy / Drama, ontwikkeld door David Benioff en D. B. Weiss, met Sean Bean. Geen uitleg waar de serie over gaat. Waar kan ik dat zien dan? edit: Ik zie het al. Je moet dan je cursor zetten op een aflevering. Fijner zou zijn een korte samenvatting, zoals op MoMe, maar zo kan het ook idd.

Apollinisch

• 21297 berichten
  • 0 stemmen

Er is geen omschrijving van de seizoenen, maar wel van de serie in z'n geheel: Game of Thrones

Hedser

• 36 berichten
  • 1263 stemmen

Hallo allemaal, top dat hier nu ook een metersite voor is, zat ik al even op te wachten.

Joy4ever

• 4612 berichten
  • 1835 stemmen

Apollinisch schreef:

Er is geen omschrijving van de seizoenen, maar wel van de serie in z'n geheel: Game of Thrones

Ah, dankjewel . Had ik nog niet gezien.

Seam_mm

• 59 berichten
  • 177 stemmen

Eindelijk! Veel succes gewenst aan de crew, gaat ongetwijfeld weer een succes worden. Hopelijk kan ik m'n steentje ook bijdragen.

Seam_mm

• 59 berichten
  • 177 stemmen

Ik vraag me af hoe de discussie zal gaan als een populaire serie een nieuw seizoen uitbrengt. Gaat men dan iedere week de afleveringen bespreken bij dat seizoen? Of wat is daar precies de bedoeling van, met spoilers werken dan?

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Je kunt gewoon elke week de nieuwe aflevering bespreken. Op basis van wat je aanvinkt als gezien, worden automatisch de spoilers goed gezet. Ik ben benieuwd of/hoe het goed gaat werken, maar in principe moet je vrijuit kunnen lezen en discussiëren, ongeacht hoe ver je bent in een seizoen. je ziet alleen de berichten van mensen die tijdens het schrijven even ver waren als jij.

Seam_mm

• 59 berichten
  • 177 stemmen

Jordy schreef:

Je kunt gewoon elke week de nieuwe aflevering bespreken. Op basis van wat je aanvinkt als gezien, worden automatisch de spoilers goed gezet. Ik ben benieuwd of/hoe het goed gaat werken, maar in principe moet je vrijuit kunnen lezen en discussiëren, ongeacht hoe ver je bent in een seizoen. je ziet alleen de berichten van mensen die tijdens het schrijven even ver waren als jij.

Oh wow, daar was ik niet van de hoogte. Duidelijk! Klinkt als een ingenieus systeem! Dat heeft qua bezoekers misschien wel de meeste potentie van alle meters als dat echt zo vlot werkt. Ben benieuwd hoe het uitpakt.

tbouwh

• 5811 berichten
  • 5402 stemmen

Ik weet niet of het al eerder is gevraagd in dit topic, maar wat gebeurt er met de topics van de diverse series die nu op het moviemeter-forum staan? blijven die gewoon bestaan en krijgen we dus discussie op twee fronten, of is het de bedoeling e.e.a. naar hier over te hevelen?

tbouwh

• 5811 berichten
  • 5402 stemmen

Daarnaast heeft imdb twee functies: het cijfers geven aan afleveringen en het geven van een cijfer aan de gehele serie. Zoiets zou je hier ook kunnen aanhouden. Als je het gemiddelde neemt van alle afleveringen van een bepaald seizoen heb je net zo goed een cijfer voor dat seizoen, en kun je dus ook zien welk seizoen je het beste vind.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

tbouwh schreef:

Ik weet niet of het al eerder is gevraagd in dit topic, maar wat gebeurt er met de topics van de diverse series die nu op het moviemeter-forum staan? blijven die gewoon bestaan en krijgen we dus discussie op twee fronten, of is het de bedoeling e.e.a. naar hier over te hevelen?

Dat eerste. Er staan ook discussies over muziek en games op MovieMeter

Tonke

• 134 berichten
  • 1982 stemmen

Paar korte opmerkingen (niet zozeer nieuwe inzichten maar meer dat je nog een extra voice hebt):

Awesome initiatief. Er mist echt nog een goede serie-stem site en dit gaat ongetwijfeld de void opvullen.

Stemmen is inderdaad tricky m.b.t. series omdat er zoveel verschillende niveaus zijn (afleveringen, seizoenen, complete series).

Stemmen per aflevering zou ik persoonlijk te veel gedoe vinden. Ik beoordeel series sowieso per seizoen. Als het echt een goede serie is weten de makers ook wel continue kwaliteit te leveren toch? Dus stemmen per seizoen is prima.

Ben groot fan van het idee om te kunnen stemmen op een volledige serie als 'ie ten einde is. In mijn hoofd beoordeel ik compleet geziene series sowieso als een geheel, en logistiek is dat veel handiger. Ook beter voor de top tien inderdaad om gehele series erin te zetten.

Waar ik zelf dus de meeste nadruk op zou zeggen wat betreft de invulling van de stemmethode is dat je dus WEL op gehele series kan stemmen als ze completed zijn. Scheelt mij een hoop werk om mijn reeds bestaande word-documentje waar ik series beoordeel te vertalen naar de site (en dat zal misschien voor meer users gelden?) en maakt het leuker om top tiens enzo te bekijken omdat gehele series dan ook een gemiddelde hebben.

Moviemeter is al jaren ongeveer mijn favoriete site, dus vind het echt awesome dat deze erbij komt. Voor lijstjesfreaks echt de place to be! (wat is de volgende stap, moviemeter.com en het internationaal maken?!)

Seam_mm

• 59 berichten
  • 177 stemmen

Wat is precies de bedoeling met de aflevering omschrijvingen? Ik zie bij sommige series dat het eigenlijk complete hervertellingen zijn van afleveringen, terwijl andere meer summier zijn. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan wat meer 'teasende' omschrijvingen.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Dat heeft inderdaad ook mijn voorkeur, al gaat het mij te ver om toevoegingen daar op af te keuren.

Seam_mm

• 59 berichten
  • 177 stemmen

Misschien iets om als tip te zetten bij de afleveringomschrijvingen als je een seizoen toevoegt? In de trant van: 'Let op: Een korte plotomschrijving is voldoende, een volledig samenvatting is niet vereist.' ?

stinissen (crew series)

• 23446 berichten
  • 76940 stemmen

Bij De Site > Algemeen > series/seizoenen toevoegen aan de site:

Het doorschakelen naar Facebook lukt ook nog niet.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Ook dat staat op de lijst

*edit* dat werkt bij mij wel

https://www.tvmeter.nl/images/uploads/fb.png

mjk87

• 14534 berichten
  • 4519 stemmen

Er lijkt iets mis te gaan met de jaartallen van de seizoenen (bij sommige series en seizoenen). Staan allemaal op 0. Zie bijvoorbeeld Friday Night Lights, twee seizoenen hebben wel jaren, de andere 3 niet. Maar een Celblok H heeft ook 0 staan.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

yup ben er nu mee bezig

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

nu weer goed?

mjk87

• 14534 berichten
  • 4519 stemmen

Ja

clutch

• 201 berichten
  • 679 stemmen

Vreemd. Zojuist heb ik het eerste seizoen van Fringe toegevoegd, deze staat nu in de wachtrij als Vikings seizoen 1. Hetzelfde voor het eerste seizoen van Broadchurch, deze staat in de wachtrij als Luther seizoen 1.. Vikings en Luther wilde ik eerder wel toevoegen, maar deze staan al op de site (die meldig kreeg ik ook gewoon).

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Zag je tijdens het toevoegen wel de correcte show informatie boven de seizoensgegevens?

ik zet het toevoegen even stop tot ik dit gevonden heb

clutch

• 201 berichten
  • 679 stemmen

Ja, plotomschrijving en alles was gewoon correct.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op TvMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.