Een aantal studenten van Brother Ad School in Madrid heeft middels een zelfgefabriceerde reclamecampagne 'het zesde seizoen' van de Netflix-serie Black Mirroraangekondigd. De studenten hingen levensgrote spiegels op bushokjes met het logo van de serie erop en daaronder de tekst: 'seizoen zes, leef het nu, overal.'
Een groep studenten van het Spaanse Brother Ad School heeft een inventieve fictieve reclamecampagne ontworpen voor het zesde seizoen van Black Mirror. De Netflix-serie krijgt voorlopig nog geen vervolg en juist daarop besloten de studenten in te haken. Ze trokken een vergelijking tussen de dystopische aard van de serie en de huidige samenleving en ontwierpen spiegels die ze op bushokjes hingen. Daarop was het logo van de serie te zien met daaronder de tekst: 'seizoen zes, leef het nu, overal.' Foto's van de spiegels werden geüpload op het Instagram-account van de school, die er nog een verklaring bij schreef. "We leven al een paar maanden een leven die gevaarlijk vergelijkbaar is met Black Mirror. Geweldige campagne van onze dames van de uitgebreide creativiteitscursus die zich als een lopend vuurtje verspreidt," aldus Brother Ad School.
Statement
Het project van de studenten sluit naadloos aan op een eerder bericht van Black Mirror-ontwikkelaar Charlie Booker, die meldde momenteel even niet aan een nieuw seizoen te werken. De serie, die als overkoepelend thema een dystopische kijk op de toekomst heeft, waarin voornamelijk de keerzijde van vele potentiële, vaak fictieve technologische ontwikkelingen worden weergegeven, zou volgens Booker niet passen in een tijd die al verdorven genoeg is. "Op dit moment kan ik me niet voorstellen dat er iemand trek heeft in verhalen over het uiteenvallen van samenlevingen, dus ik werk niet aan afleveringen voor Black Mirror," zo zei hij destijds tegenover IndieWire. Wanneer een daadwerkelijk volgend seizoen van Black Mirror verschijnt, is nog onduidelijk, maar Booker liet weten dat hij daarmee alle kanten op kan. "Ik denk niet dat er iets is dat ons tegenhoudt. We kunnen eenmalige projecten of een doorlopend verhaal maken. We kunnen zelfs spin-offs maken," zo zei hij tijdens datzelfde interview.
Reacties (2)