Netflix scoort tegenwoordig hit na hit en de streamingcijfers schieten door het dak. Daar waar Bridgerton massaal werd gestreamd in december, was dat in januari het geval voor het derde seizoen van Cobra Kai. Er werd zelfs zoveel gekeken naar het nieuwe seizoen, dat het Bridgerton van haar troon heeft gestoten als het gaat om de streamingcijfers.
De kostuumdrama Bridgerton verscheen in december 2020 op Netflix, zonder dat er al te veel informatie over bekend was. Het balletje ging rollen door mond-op-mondreclame en binnen de kortste keren was het het enige waar men over kon praten. De hitserie verpulverde record na record en groeide al snel uit tot één van de succesvolste Netflix-series tot op heden. Een tweede seizoen werd al snel bevestigd en is momenteel in de maak. Inmiddels is de romantische dramaserie door ruim 82 miljoen huishoudens wereldwijd bekeken en dat getal kan alleen maar groeien naarmate er steeds meer seizoenen worden gemaakt. In januari schakelden veel Netflix-gebruikers echter van Bridgerton over naar het derde seizoen van Cobra Kai, dat vanaf 1 januari 2021 op de streamingdienst verscheen.
Cobra Kai
In mei 2019 werd het derde seizoen van de serie op Netflix bevestigd. Begin oktober van 2020 werd de releasedatum op 8 januari gezet, maar uiteindelijk werd het vervroegd naar 1 januari. Velen stonden te popelen om te zien hoe de actieserie verder zou gaan en dat was terug te zien in de streamingcijfers. Er werd namelijk maar liefst 2,1 miljard minuten naar de serie, terwijl dat nummer voor Bridgerton bleef steken op 1,67 miljard minuten. Een verklaring hiervoor kan zijn dat er al meerdere seizoenen van Cobra Kai op de plank liggen, terwijl de kostuumdrama slechts één seizoen oud is. Variety heeft deze streamingcijfers van Nielsen in handen die laten zien dat Cobra Kai Netflix domineerde in de periode van 4 tot 10 januari.
Door de aanhoudende wereldwijde pandemie blijven on demand-gebruikers massaal streamen en Netflix heeft inmiddels zelfs meer dan 200 miljoen gebruikers. Streamingdiensten zijn inmiddels onmisbaar geworden, voor zowel de gebruiker als producenten. Steeds meer grote films verschijnen direct op de on demand-platformen en de kans is groot dat dat in de toekomst ook zo zal blijven.
Grappig dat ik net S3 heb gezien een paar dagen geleden, was net als voorgaande twee seizoenen meer dan leuk dus van mij mogen ze zeker doorgaan en het feit dat het supergoed scoort qua kijkcijfers betekent dat we er voorlopig nog niet van af zijn.
Bridgerton kijk ik overigens bewust niet vanwege de verdraaiing van historische figuren die blank waren en nu ineens zwart zijn, dat klopt gewoon niet en kan ik dus niet zonder ergernis zien of serieus nemen.
Reacties (1)