Een onderzoek onder streamingdiensten uitgevoerd door J.D. Power heeft uitgewezen dat Netflix onder gebruikers als de betrouwbaarste streamingdienst wordt beschouwd. Het gaat hier om de hoeveelheid storingen, technische problemen en errors tijdens het gebruiken van de service.
J.D. Power hield eind april een enquête onder Amerikaanse gebruikers van streamingdiensten om erachter te komen welke het meest betrouwbaar is. Daarbij werd gekeken naar de minste hoeveelheid storingen, errors en andere technische problemen per uur tijdens het actieve gebruik van de dienst. Netflix kwam daarbij als winnaar uit de bus. De rode N kampte gemiddeld slechts met 0.07 problemen per uur. Siginifcant minder dan streamingdiensten als Amazon Prime en Hulu, waar zich gemiddeld 0.11 keer per uur een probleem voordoet. Disney+ en YouTube TV scoren nog lager met respectievelijk 0.12 en 0.13 problemen per uur, gevolgd door handvol minder bekende diensten (0.17 per uur).
Voorkeursdiensten
Op het eerste gezicht lijken deze aantallen laag voor een dienst waarvan miljoenen mensen over de hele wereld gebruik maken, maar zelfs de kleinste verschillen kunnen doorslaggevend zijn in de gebruikerservaring van abonnees. Aansluitend op deze kwestie werd dan ook een tweede vraag gesteld, waarbij respondenten moesten aangeven aan welke streamingdienst ze de voorkeur gaven. Daarbij prefereerde maar liefst 54% van de respondenten Netflix, gevolgd door Amazon Prime Video (17%) en Hulu (13%). Pas op de derde plaats met een matige 4% kwam Disney Plus.
Dus uit een enquête kan met concluderen dat Netflix slechts met 0.07 problemen per uur te maken had. Knap.
Denk dat ik dat ook gezegd had als men mij op straat had gevraagd wat het aantal problemen per uur was bij Netflix. Misschien had ik 0.06 gezegd, maar denk dat het aan mijn bui zou hebben gelegen die dag.
Aansluitend op deze kwestie werd dan ook een tweede vraag gesteld, waarbij respondenten moesten aangeven aan welke streamingdienst ze de voorkeur gaven. Daarbij prefereerde maar liefst 54% van de respondenten Netflix, gevolgd door Amazon Prime Video (17%) en Hulu (13%). Pas op de derde plaats met een matige 4% kwam Disney Plus
Ik ga de toegevoegde waarde van de artikelen steeds minder begrijpen met dit soort domme fouten. Toegegeven: ik had aangeboden de artikelen na te lezen voordat ze geplaatst werden, maar als je fout na fout plaatst in meerdere artikelen vraag ik me af of er op een gegeven moment niet tijdens het schrijven zelf een lampje gaat branden.
Reacties (3)