- Home
- Filmforum
- Filmdragers en apparatuur - Apparatuur
- Advies a.u.b.
Advies a.u.b.
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 berichten
- 5068 stemmen
Welke TV je ook koopt zet in elk geval alle functies waar variaties op het woord "motion" in voorkomen onmiddellijk uit. Dat doet elke film er als een soap uitzien. Het beeld wordt er hard en lelijk van. Standaard staat dat aan, maar het ziet er vreselijk uit. Zeker bij films.
What Is the Soap Opera Effect (and How to Make It Go Away) - hometheaterreview.com
Daan258
-
- 3671 berichten
- 2445 stemmen
Bedankt voor de tip.
Zal ik onthouden
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Welke TV je ook koopt zet in elk geval alle functies waar variaties op het woord "motion" in voorkomen onmiddellijk uit.
Thanks, dat probeer ik ook eens. Mijn Motionflow stond op TrueCinema en daarna op vloeiend, omdat dat de filmstanden zouden zijn. In feite schakel je nu dan die "800 Hz" waarmee ze adverteren uit en blijft de natuurlijke 100 Hz beeldverversing over, eigenlijk zoals de film bedoeld is zonder kunstmatige fratsen?
Ik heb trouwens af en toe dat het beeld in een donkere scène lichtelijk donkerder en lichter wordt, kan dat ook door de motion settings komen?
Daan258
-
- 3671 berichten
- 2445 stemmen
Ik zou zoals gezegd zelf nooit een LG of Samsung kiezen vanwege het in mijn ogen fletse, harde beeld. Maar als ik écht met het mes op de keel een van beide moest kiezen, zou ik voor de LG gaan. Die Samsung heeft 50 Hz beeldverversing, da's wel heel weinig.
Om even hierop terug te komen.
Ik ben vandaag langs mediamarkt gegaan om deze 2 tv's even te bekijken en om gelijk wat meer info erover te krijgen.
Wat mij opviel was dat de samsung een veel helderder en mooier beeld had als de LG. Dit terwijl jij zei dat juist de lg een 100hz en de samsung een 50hz. De man die mij hier informatie over gaf vertelde mij juist dat de samsung wel 100hz was en de LG maar 50hz. Ik word hier nu dus echt gek van, haha. 
Iemand een idee om zeker erachter te komen of de zowel de samsung of lg een 100 of 50hz is? Want met de medewerkers daar bij mediamarkt kom je ook niet echt veel verder meeXD
Ik ben nu ook gelijk aan het zoeken op internet over de samsung en zie je weer staan dat het een 50hz (hier bijvoorbeeld Samsung UE43J5500 - TVstore.nl )
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
50 Hz tv's zijn meestal spotgoedkoop.
Ajax&Filmfreak
-
- 3362 berichten
- 3729 stemmen
Thanks, dat probeer ik ook eens. Mijn Motionflow stond op TrueCinema en daarna op vloeiend, omdat dat de filmstanden zouden zijn. In feite schakel je nu dan die "800 Hz" waarmee ze adverteren uit en blijft de natuurlijke 100 Hz beeldverversing over, eigenlijk zoals de film bedoeld is zonder kunstmatige fratsen?
Ik heb trouwens af en toe dat het beeld in een donkere scène lichtelijk donkerder en lichter wordt, kan dat ook door de motion settings komen?
Nee dat komt door de (led) lcd techniek waarmee je tv zn beelden produceerd.
Voor mensen als jij en ik die zich daar aan storen waren er plasma tv's en nu OLED televiesies.
arno74
-
- 8700 berichten
- 3342 stemmen
Da's een goeie Daan. Ik zie ook zo 123 niet elders de Hz-ratio staan. De Spaanse consumentenbond heeft de Samsung getest. SAMSUNG UE43J5500 - OCU
Wat (negatief) opvalt is dat ie maar 2 ster uit 5 krijgt wanneer het op een vloeiend beeld aankomt. Wat het aantal Hz betreft staat daar weer "onbekend"....
Muntje opgooien dan maar? 
Sterkte met de keuze 
Ajax&Filmfreak
-
- 3362 berichten
- 3729 stemmen
Om even hierop terug te komen.
Ik ben vandaag langs mediamarkt gegaan om deze 2 tv's even te bekijken en om gelijk wat meer info erover te krijgen.
Wat mij opviel was dat de samsung een veel helderder en mooier beeld had als de LG. Dit terwijl jij zei dat juist de lg een 100hz en de samsung een 50hz. De man die mij hier informatie over gaf vertelde mij juist dat de samsung wel 100hz was en de LG maar 50hz. Ik word hier nu dus echt gek van, haha. 
Iemand een idee om zeker erachter te komen of de zowel de samsung of lg een 100 of 50hz is? Want met de medewerkers daar bij mediamarkt kom je ook niet echt veel verder meeXD
Ik ben nu ook gelijk aan het zoeken op internet over de samsung en zie je weer staan dat het een 50hz (hier bijvoorbeeld Samsung UE43J5500 - TVstore.nl )
Je kunt helaas geen tv's beoordelen in een mediamarkt.
Een tv beoordeel je in het donker of anders iig gedimt licht.
En dat gaat niet met die tl verlichting in de mm.
In een mm staan de tv.s vaak ook in een winkelmodus, dat houd ik dat ze een te hoog contrast hebben staan met veel te verzadigde kleuren, dat springt er dan uit en dan wil de leek dat hebben omdat ie zoveel mooier beeld gaf als die fletse (die wel normaler afgesteld staat) er naast.
Verder heb ik nog een tip.
Zet niet alleen alle beeld verbeteraars uit waar motion bij staat maar gewoon uberhaubt alle beeld verbeteraaars.
Ook scherpte op 0 geeft veel mooier beeld.
Die beeld verbeteraars zijn er voor wanneer je een slechte bron hebt.
Als je bijv. SD bron kijkt op een HD tv, dan kun je de scherpte verhogen om beter beeld te krijgen...
Als je bron goed is (blu-ray) (HD kanaal op tv).
zal je geen beeld verbeteraars nodig hebben.
jarno1975 (moderator series)
-
- 10970 berichten
- 2790 stemmen
Hier staat een duidelijke uitleg over het hele hertz gebeuren:
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Hier staat een duidelijke uitleg over het hele hertz gebeuren:
Helder verhaal.
In grote lijnen hoe ik het al had begrepen.
Is het die toevoeging van onnatuurlijke tussenbeelden waarom jij de motion-bullshit uitzet, Ajax&Filmfreak? Dan liever zo natuurgetrouw mogelijk met de kans op wat blur links en rechts?
Ajax&Filmfreak
-
- 3362 berichten
- 3729 stemmen
Onder andere ja. Ik kijk films op een plasma tv.
Heb geen last van blur.
Natuurgetrouw is precies wat ik graag wil zien.
Daan258
-
- 3671 berichten
- 2445 stemmen
De laatste keer jullie mening denk ik.
Vandaag heel veel gezocht naar tv's en o.a over de hertz. Ben langs mediamarkt en bcc gegaan en ik denk dat het 1 van de volgende tv's word. XD
Samsung UE43J5500 - TVstore.nl
Samsung UE40J6200 - TVstore.nl
Het is mij nu duidelijk dat de j6200 echt een 100 hz heeft en de j5500 50hz
Maar mijn vraag is nou: zal je dit echt merken en veel verschil zien? Ik zal de tv vooral gaan gebruiken voor te game en films te kijken. Omdat ik hier ook nadelen over las en toch weer een aardig verschil in prijs is.
100 Hertz televisie - de zin en onzin - besteproduct.nl
En wat is verder het verschil tussen Samsung UE40J6200 - TVstore.nl en Samsung UE40H6200 - TVstore.nl
Ik neem aan dat de j6200 een nieuwere versie is maar zit er verder veel verbetering in, ze zijn toch allebei 100 hz??
Dit is namelijk ook alweer gelijk een prijsverschil.
Graag jullie mening.
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Nee dat komt door de (led) lcd techniek waarmee je tv zn beelden produceerd.
Voor mensen als jij en ik die zich daar aan storen waren er plasma tv's en nu OLED televiesies.
Dat was (gelukkig) het probleem niet, mijn tv heeft erg mooie, diepe zwartwaarden voor een led. Het probleem was dat hij steeds (b)leek bij te stellen, hij knipperde heel langzaam tussen diep- en lichterzwart.
Ben net aan het experimenteren geweest bij een donkere kaarslichtscène in The Illusionist en het lijkt nu te zijn opgelost. Ik heb de "geav. contrastoptimalisatie" helemaal uitgezet en nu lijkt hij op diep zwart te blijven hangen. 
Heb je overigens alsnog gelijk: al die toeters en bellen kun je het beste uit zetten, verstoort het beeld alleen maar.
Daan258
-
- 3671 berichten
- 2445 stemmen
Ik heb de knoop maar doorgehakt en ga voor de Samsung UE40H6200 - TVstore.nl
Ik hoop dat ik de goede keuze hierbij heb gemaakt. Het is een versie uit 2014 en zie verder niet erg veel verschil als bij de Samsung UE40J6200 - TVstore.nl
arno74
-
- 8700 berichten
- 3342 stemmen
De H heeft 3D, de andere niet, en is met minder versnelling (200 Hz ipv 600 Hz). Als die versnellingsfoefjes toch het beste uitgezet kunnen worden dan is dat wel een prima keuze.
Daan258
-
- 3671 berichten
- 2445 stemmen
De H heeft 3D, de andere niet, en is met minder versnelling (200 Hz ipv 600 Hz). Als die versnellingsfoefjes toch het beste uitgezet kunnen worden dan is dat wel een prima keuze.
Ik denk het ook. 
Wat ik nu wel lees is dat de j6200 local dimming heeft.
Is dit een zeer nuttige functie of valt dat wel mee?
arno74
-
- 8700 berichten
- 3342 stemmen
Ik denk het ook. 
Wat ik nu wel lees is dat de j6200 local dimming heeft.
Is dit een zeer nuttige functie of valt dat wel mee?
Dat is denk ik dat zwart echt als zwart uitziet, en niet als een verlicht zwart scherm. Lijkt me wel nuttig.
Daan258
-
- 3671 berichten
- 2445 stemmen
Naja ik denk dat ik gewoon blijf bij de h6200. Gaat me anders nog meer geld kosten.
Stop denk ik nu gewoon met zoeken en blijf bij m'n keuze. Zal zeker geen slechte tv zijn voor te gamen en films kijken.
jarno1975 (moderator series)
-
- 10970 berichten
- 2790 stemmen
Hier een uitgebreide review van dat type (alleen een 48" model)
Review: Samsung UE48H6200 (H6200-serie) lcd led tv | Homecinema Magazine - homecinemamagazine.nl
Daan258
-
- 3671 berichten
- 2445 stemmen
Thx voor de linkjarno1975 
Ik houd het gewoon bij deze tv. Prima keuze denk ik.
Wat ik me nog wel af vroeg: met betrekking tot het genieten van het beste beeldkwaliteit van een bluray film. Als ik op mijn pc een bluray film heb staan en die dan verbind met een hdmi kabel naar mijn tv en zo afspeel, gaat er dan iets van beeldkwaliteit verloren? Of zal je veel verschil merken als ik een bluray DISK via mijn ps3 zou afspelen op de tv, of misschien via een usb stick in de tv?
Wat is volgens jullie het beste?
Daan258
-
- 3671 berichten
- 2445 stemmen
Kan iemand mij helpen met mijn volgende vraag?
Ik vroeg me af als ik full hd films afspeel op mijn pc en via een hdmi 1.4 naar mijn tv ( full hd tv 100hz) sleep of ik dan ook de film echt in full hd 1080P krijg en of de tv hem ook in de 100 hz afspeeld aangezien Mijn pc/laptop niet een hogere resolutie aankan als 60HZ. dit is voor mij een beetje verwarrend.
De tv heeft natuurlijk 100hz maar aangezien mijn pc dit niet heeft en ik de films daarmee afspeel vraag ik me af hoe dit in elkaar zit.
Iemand een duidelijke uiteg???
Ajax&Filmfreak
-
- 3362 berichten
- 3729 stemmen
Heb je dat verhaal wat Jarno hierboven poste over hrz wel gelezen?
Ik heb het vermoeden van niet.
Die 60hz waar jij het over hebt heeft niks met een resolutie te maken.
Hrz is het aantal verversingen van het beeld per seconden en resolutie het aantal pixels of ofwel beeldpunten van het beeldscherm.
In het geval hierboven zal de film vermoedelijk in Full HD op 60 Hrtz afgespeeld worden op je tv.
Al heeft dat ook te maken met je bron.
In je pc kun je aangeven welke resolutie doorgegeven moet worden naar je tv.
arno74
-
- 8700 berichten
- 3342 stemmen
Kan iemand mij helpen met mijn volgende vraag?
Ik vroeg me af als ik full hd films afspeel op mijn pc en via een hdmi 1.4 naar mijn tv ( full hd tv 100hz) sleep of ik dan ook de film echt in full hd 1080P krijg en of de tv hem ook in de 100 hz afspeeld aangezien Mijn pc/laptop niet een hogere resolutie aankan als 60HZ. dit is voor mij een beetje verwarrend.
De tv heeft natuurlijk 100hz maar aangezien mijn pc dit niet heeft en ik de films daarmee afspeel vraag ik me af hoe dit in elkaar zit.
Iemand een duidelijke uiteg???
Daan258
-
- 3671 berichten
- 2445 stemmen
Hmmm,
Ik denk dat ik het nog niet helemaal begrijp.
Als ik nu op mijn laptop kijk naar schermresolutie staat er: Resolutie: 1366x768 en vernieuwingsfrequentie: 60hz. Maar dan lijkt het mij toch niet logisch als ik een film in full hd met 24 fps aanzet en dan het beeld sleep naar mijn full hd (100hz) tv dat het beeld opeens overspringt naar 1080P ??
Ik raak hierdoor echt in de war XD
Daan258
-
- 3671 berichten
- 2445 stemmen
Bedoel je dat de monitor van je laptop maar 60Hz aankan, of dat je laptop via HDMI niet verder komt dan 60Hz uitsturen? .
arno74
-
- 8700 berichten
- 3342 stemmen
Hmmm,
Ik denk dat ik het nog niet helemaal begrijp.
Als ik nu op mijn laptop kijk naar schermresolutie staat er: Resolutie: 1366x768 en vernieuwingsfrequentie: 60hz. Maar dan lijkt het mij toch niet logisch als ik een film in full hd met 24 fps aanzet en dan het beeld sleep naar mijn full hd (100hz) tv dat het beeld opeens overspringt naar 1080P ??
Ik raak hierdoor echt in de war XD
Daan258
-
- 3671 berichten
- 2445 stemmen
Duidelijk, bedankt. 
Dus dan klopt het ook dat het dan helemaal geen verschil zou uitmaken of ik een bluray film afspeel via mijn ps3 naar tv of een bluray film die op me pc staat met een hdmi naar mijn tv?
Raffael77
-
- 1891 berichten
- 0 stemmen
Duidelijk, bedankt. 
Dus dan klopt het ook dat het dan helemaal geen verschil zou uitmaken of ik een bluray film afspeel via mijn ps3 naar tv of een bluray film die op me pc staat met een hdmi naar mijn tv?
Als je een volwaardige Bluray bestandsgrootte (40gb) hebt niet zoveel maar een originele is altijd het beste.
Stream programma's zijn vaak ook wat flets kwa kleur en wat overmatig helderheid. Vooral VLC player heeft hier last van. Ik gebruik SMPLAYER.
Als je grafische kaart ook geen 1080P ondersteunt krijg je ook geen 1080P weergave op je tv. Het nadeel ervan is als je een hele grote lcd hebt het beeld ook uit elkaar getrokken wordt.
Daan258
-
- 3671 berichten
- 2445 stemmen
Als je een volwaardige Bluray bestandsgrootte (40gb) hebt niet zoveel maar een originele is altijd het beste.
Stream programma's zijn vaak ook wat flets kwa kleur en wat overmatig helderheid. Vooral VLC player heeft hier last van. Ik gebruik SMPLAYER.
Als je grafische kaart ook geen 1080P ondersteunt krijg je ook geen 1080P weergave op je tv. Het nadeel ervan is als je een hele grote lcd hebt het beeld ook uit elkaar getrokken wordt.
Dit dacht ik dus ook. dat het kwa kleur en beeld minder is als je het via vlc afspeelt. Is SMPLAYER beter?? En misschien een domme vraag maar hoe kan je erachter komen of je grafische kaart 1080p kan spelen?